![]() |
UEFA Champions League Final Borussia Dortmund -Bayern München 25 Maj Kl. 20.45 @Wembley, London, England
Vem vinner tror ni? Kan Lewandowski dunka i några bollar och vinna skytteligan i CL? Kan Dortmund vinna utan Götze?
Oddsen (snitt) ifrån oddsportal.com 1 - X - 2 4.54 3.83 1.74 +0.5 -0.5 2.15 1.72 +0.75 -0.75 1.91 1.93 Ö 2.5 U 2.5 1.74 2.07 Ö 2.75 U 2.75 1.95 1.89 Läs följande inlägg för info om Bet365 freebet: https://www.sharps.se/forums/252322-post327.html Tråden ska enbart handla om CL finalen, alla andra matcher får tas i andra trådar. |
Självklart vinner Bayern
Kod:
1 X 2 ah+0 ah-0 o2.5 u2.5 geu2,5 @ 2,15 12bet/dafa/pinn, - 47,5% gräns 2,11 - EV 1,02 |
Lite läsning inför finalen
Meet Glück and Fehler - the stars of one-off finals Citat:
|
Citat:
Med det sagt kommer jag avstå bet på den här matchen, men lycka till ni som gör det :) |
Citat:
Just denna match spelar inte jag heller mer än möjligen en liten TV-peng, eftersom jag inte anser mig ha någon kunskap som gör att jag kan hitta värde, men generellt så är väl just ovissa cupmatcher underbara att spela om man inte är rädd för kortsiktig varians - det är ju inte banksparande vi håller på med ;) |
Citat:
Citat:
lite i ämnet där How Much Does Luck Affect Football Results? |
Citat:
|
Citat:
Och vad jag anser om en match säger rätt lite om hur det egentligen står till, skulle inte tillskriva mina empiriska iakttagelser så stor betydelse :) Så mycket vett har jag i skallen iallafall. |
Citat:
Nejdå, jag förstår delvis hur du tänker, det är klart att det kan vara svårare att analysera lag från olika ligor eller länder än vad det är att försöka förutsäga lag som man sett många gånger i en serie - men "tur/otursfaktorn" finns ju där oavsett om det är serie eller cup. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Att man kan få till exaktare bedömningar med mer data är ju klart men ändrar inte på enskilda matchers andel av tur/otur om det så är liga eller cup. Just i detta fall tycker vi nog olika iaf. Bara ta bort hemmaplans fördelen och räkna som vanlig BL match med lite nervkrydda för final tycker jag. :D |
Citat:
Se där, ännu ett exempel på empiri som man inte bör lita på ;) |
|
Någon som vet fler än Bet-at-Home och Bet365 som erbjuder bra gratisspel på matchen?
|
Citat:
Alltså 893 kr dortmund +0.5 @2.12 @bestbet 940 på rak 2 Bayern + 250 kr rak 2 livespel @1.75 @bet365. Dortmund +0.5 vinst ger: 2000-940=1060 kr vinst Bayer seger =+-0 eller Bayern 1389 rak 2 @1.72 @ bestbet Dortmund +0.5 1012 @2.10 @bet365 + 250 kr livespel Bayer seger ger: 2000-1012=988 Dortmund seger ger: 0 Då är det bara bestämma sig vem som ska vinna. |
Har redan tradat ut pregame spelet på Bet365 vilket gav mig en förlust på ca 15 kr. Tråkigt men går att leva med. Kommer nog att spela +0.5 eller den raka 1 på Dortmund senare ikväll.
|
Citat:
|
Ja jag fick också mail från bestbet och det var enbart på resultatspel. så 2-0 till Bayern är spelat :)
|
Är bestbet ett säkert bolag? Aldrig hört talas om dem.ibte världens hetaste erbjudande heller kanske.
|
Citat:
|
Drog 250 kr på under 3,5 mål för [email protected] och sen får vi se vad livespelet blir på ikväll :)
|
Citat:
annars ger en rak 2 @bet365 på bayern och dortmund +0.5 en förlust på 5 kr. Sen bara köra livespelet. |
Citat:
|