Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Fotboll 16e Augusti (https://www.sharps.se/forums/fotboll/17229-fotboll-16e-augusti/)

Gimli 2013-08-16 12:52

Fotboll 16e Augusti
 
Kan idag tipsa om följande match i Div 1 Södra:

Halmia - Limhamn/Bunkeflo

Halmia har i sin debutsäsong i div 1 gjort ett bra jobb och man ligger med och krigar i toppen. Innan serie hade uppehåll fick man spela fyra bortamatcher i följd på grund av Dam-EM på Örjans Vall. Vilket resulterade i 0-3-1 3-4. Nu när höstsäsongen drar igång blir det tre hemmamatcher på raken.

Under uppehållet har Halmia spelat DM matcher + några träningsmatcher och det har inte sett bra ut. I senaste träningsmatchen mot Utsiktien åkte man på en rejäl käftsmäll då man förlorade med 1-6.

Till dagens match kommer man sakna Sebastian Crona och Johan Mangfors som är avstängda och målvakten Johan Käck som har ett skadat finger.

Johan Mangfors är klippan i mittförsvaret och blir otroligt svår att ersätta. Det samma gäller målvakten Käck som flera gånger har räddat poäng åt Halmia denna säsong. Hans ersättare blir Johan Karlsson som aldrig stått i seriesamanhang förut. Så sent som i våras spelade han collegefotboll i Billings i Montana, innan dess var det Centern i div 4.

Jag spelar bortaseger i detta möte.

maddmax 2013-08-16 13:37

Som inbiten Halmian hemma på semester skall jag på min första match för säsongen. Jag hoppas innerligt att du har fel men jag tror faktiskt att att Halmia får det svårt ikväll. Uppehållet har varit uselt..

bahama 2013-08-16 14:48

Tyska Bundesliga 2
Karlsruhe - Greuther Furth

Greuther Furth Ramlade som det beskrivits i en rek här på forumet ur högsta divisionen.
Verkar som siktet är inställt på att komma tillbaka snabbt.
Man har nu 3 raka segrar i ligan och 1 i tyska cupen. Dock verkar inställningen till den cupen vara svagare än inställningen är till svenska cupen. I sina 6 senaste matcher har man gjort 2 mål eller fler i samtliga. 10 senaste matcherna har man vunnit 9 och gjort 2 eller fler mål i 8. 1 av dessa var sista matchen i högsta ligan. 5 av matcherna var träningsmatcher.

Karlsruhe kommer från 3:an. Med andra ord skilde det 2 divisioner förra säsongen mellan lagen. Man har hittills hållit 0:an i ligan. Man gör inte många mål framåt. Man är med andra ord snåla både framåt och bakåt.

Internt har klubbarna mötts flertalet ggr genom åren.
I de senaste 6 mötena har Greuther Furth gjort 2 mål eller mer i 4. Äldsta av dessa är från 2009. Och de 2 senaste är 2 av dem med 2 eller fler.


Mitt spel om inte det redan framgått:
Greuther Furth ö1,5 mål

Sportingbet ger 2.40 på detta.

Vet att Unibet ligger högre i odds kan finnas fler.

Kigge 2013-08-16 15:02

Kan vara värt att lägga på att öis slår Brage idag.
Brage ligger toksist och förlorar match på match, öis kommer med nytt självförtroende efter 3-0 segern mot assyriska, ytterligare en veckas träning med nye tränaren Marcus Lantz som kommer få framför allt offensiven att fungera ännu bättre och den ende spelaren som saknas är Henrik Carlsson, frånvarande pga spel med p18-landslaget.
2.30 på rödblått känns som väldigt, väldigt bra odds!

karpafan 2013-08-16 15:08

Såg matchen Brage-Äff....Brage backar hem med mycket folk o är inte så lätta o göra mål på!

Melvin 2013-08-16 15:35

Citat:

Ursprungligen postat av bahama (Inlägg 267265)
Tyska Bundesliga 2
Karlsruhe - Greuther Furth

Greuther Furth Ramlade som det beskrivits i en rek här på forumet ur högsta divisionen.
Verkar som siktet är inställt på att komma tillbaka snabbt.
Man har nu 3 raka segrar i ligan och 1 i tyska cupen. Dock verkar inställningen till den cupen vara svagare än inställningen är till svenska cupen. I sina 6 senaste matcher har man gjort 2 mål eller fler i samtliga. 10 senaste matcherna har man vunnit 9 och gjort 2 eller fler mål i 8. 1 av dessa var sista matchen i högsta ligan. 5 av matcherna var träningsmatcher.

Karlsruhe kommer från 3:an. Med andra ord skilde det 2 divisioner förra säsongen mellan lagen. Man har hittills hållit 0:an i ligan. Man gör inte många mål framåt. Man är med andra ord snåla både framåt och bakåt.

Internt har klubbarna mötts flertalet ggr genom åren.
I de senaste 6 mötena har Greuther Furth gjort 2 mål eller mer i 4. Äldsta av dessa är från 2009. Och de 2 senaste är 2 av dem med 2 eller fler.


Mitt spel om inte det redan framgått:
Greuther Furth ö1,5 mål

Sportingbet ger 2.40 på detta.

Vet att Unibet ligger högre i odds kan finnas fler.

Just ni ligger 19(!) bolag över 2.40 enligt Betbrain. Bli medlem på t.ex Betbrain så är det lite slappare att gå igenom terrängen för att finna oddshögsta på bolagen man är medlem på.

http://www.betbrain.com/football/ger...ding-overtime/

bahama 2013-08-16 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av Melvin (Inlägg 267279)
Just ni ligger 19(!) bolag över 2.40 enligt Betbrain. Bli medlem på t.ex Betbrain så är det lite slappare att gå igenom terrängen för att finna oddshögsta på bolagen man är medlem på.

http://www.betbrain.com/football/ger...ding-overtime/


Mening var att jag skulle gett mer info på just den punkten men den sida jag brukar använda strulade just då. Därav knapphändig information.

karpafan 2013-08-16 16:11

Svenskaspel höjde precis sitt odds för Halmiaseger till 2,10!
Fler spelare borta?

Philjay 2013-08-16 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 267254)
Som inbiten Halmian hemma på semester skall jag på min första match för säsongen. Jag hoppas innerligt att du har fel men jag tror faktiskt att att Halmia får det svårt ikväll. Uppehållet har varit uselt..

Som Halmstadbo så tror jag du kommer att åka och kolla på en snuskigt tråkig och målsnål match, så jag stannar hemma från Örjan!
Men hoppas självklart på att Halmia plockar hem matchen, kan bli intressant med både HBK och Halmia i superettan nästa år ;)

Staketkusken 2013-08-16 16:51

Ingen har fortfarande inte reagerat på namnfelet. Jonas Käck är keeper i Halmia, ingen annan.

Rätt ska vara rätt om jag ska ta inlägg/rekar seriöst.

:yes:

Gimli 2013-08-16 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 267304)
Ingen har fortfarande inte reagerat på namnfelet. Jonas Käck är keeper i Halmia, ingen annan.

Rätt ska vara rätt om jag ska ta inlägg/rekar seriöst.

:yes:

Självklart är det så! Rätt ska vara rätt!

Samtidigt är jag fundersam. Bara för att ett förnamn blir fel kan man inte ta reken seriös då?

Philjay 2013-08-16 18:14

Någon som har en ide om varför Halmia - Bunkeflo oddsen är heeelt slashade?

Halmia har gått från 1.9 vid matchstart till 2.87 efter 15 min.
Bunkeflo därimot har gått från 4 till 2.2 efter 15 min.

enligt bet365s statestik (hur mkt man nu kan lita på den) så är Halmia det bollförande laget och har 2 hörnor mot 1.

Philjay 2013-08-16 18:20

Kunde inte låta bli att lägga ett bett på Halmia DNB till 2.375. Löjligt vad oddset bara stack på några minuter, från 1.7 rak (Sa fel förra inlägget) till 2.376 DNB. Måste ha missat något fatalt

bahama 2013-08-16 19:02

Limhamn/bunkeflo leder med 2 efter 50 min :)

Philjay 2013-08-16 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av bahama (Inlägg 267362)
Limhamn/bunkeflo leder med 2 efter 50 min :)

Riggad match, inget snack om saken. följer men everysport så säger kommentatorn tex "Nehat skjuter hörnan ca 2 meter in på plan och sedan ut till inspark..... halkade han?"
Löjligt..
"Nehat slår hörnan i burgaveln....." (91a minuten)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved