Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   VM-kval 15 Oktober Europa (https://www.sharps.se/forums/fotboll/17910-vm-kval-15-oktober-europa/)

hultmaniac 2013-10-15 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 280546)
3 skott på mål, 3 mål
Wiland överträffar sig igen

Du kan ju inte skylla på Wiland för de målen? :lol:

faremisch 2013-10-15 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av faremisch (Inlägg 280318)
Jag tycker "Båda lagen gör mål" i matchen Serbien-Makedonien känns högt till 2.5 på Bet 365. Enligt Oddsportal finns det t.o.m. till 2.62 på Coral.

Matchen gäller ingenting eftersom Belgien och Kroatien är klara. Matchen har förutsättningar att få mer av träningslandskamp över sig med öppnare spel från båda håll. Samtidigt är det Jugoslaviskt derby och kan bli en aning oförutsägbart.

Emot talar att Makedonien bara gjort ett mål på bortaplan hittills i kvalet.

Och där petade Jahovic in tröstmålet 5-1 och spelet i hamn. Tackar ja.

amarinho 2013-10-15 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 280547)
för att ??

För att Sverige är oseedat ifall man förlorar = svårare match i playoff.

robfri 2013-10-15 22:14

Citat:

Ursprungligen postat av amarinho (Inlägg 280550)
För att Sverige är oseedat ifall man förlorar = svårare match i playoff.

Då tycker jag du ska ta en koll vilka som är seedningsgruppen för tillfället.

amarinho 2013-10-15 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 280551)
Då tycker jag du ska ta en koll vilka som är seedningsgruppen för tillfället.

Utfallet av matchen just nu påverkar rankingen av Sverige som i sin tur har o göra med om Sverige blir seedat eller inte.

limeburn 2013-10-15 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 280546)
3 skott på mål, 3 mål
Wiland överträffar sig igen

Just det, och vilken annan målis som helst hade ju klistrat allihop.
Dumdryg kommentar bara :idiot:

putte64 2013-10-15 22:21

Han skulle inte ens rädda tvålen i duschen
Fem skott, fem mål
Sämsta proffset genom tiderna

robfri 2013-10-15 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av amarinho (Inlägg 280552)
Utfallet av matchen just nu påverkar rankingen av Sverige som i sin tur har o göra med om Sverige blir seedat eller inte.

Ja precis, & för tillfället är det nog snarare en fördel för Sverige att förlora. I den seedade gruppen hittar vi stornationer som Grekland, Ukraina, Kroatien (svår nöt, men inte omöjlig) samt Portugal (känns kört)

Stöter vi på ngn av de 2 förstnämnda vete katten om vi t o m inte blir favoriter, trots att vi är usla.

amarinho 2013-10-15 22:26

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 280555)
Ja precis, & för tillfället är det nog snarare en fördel för Sverige att förlora. I den seedade gruppen hittar vi stornationer som Grekland, Ukraina, Kroatien (svår nöt, men inte omöjlig) samt Portugal (känns kört)

Stöter vi på ngn av de 2 förstnämnda vete katten om vi t o m inte blir favoriter, trots att vi är usla.

Men är det inte så att ett lag från det seedade möter ett oseedat? Vad finns det för poäng med att vara i den bättre halvan av playoff-lagen annars?

robfri 2013-10-15 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av amarinho (Inlägg 280557)
Men är det inte så att ett lag från det seedade möter ett oseedat? Vad finns det för poäng med att vara i den bättre halvan av playoff-lagen annars?

Jo om jag fattat rätt är det 4 seedade lag & 4 icke seedade, & precis som du skriver lottas de mot varandra (tar jag för givet). Fråga mej inte hur de räknar ut vilka som blir seedade osv, men när Sverige ledde visa de lagen som inte var seedade & det var frankrike & Rumänien såg jag iaf (& båda dessa tror jag vi är avhängda emot).

Sen när Tyskland tog ledningen & "vi" hamnade bland de icke seedade visa de nationerna jag skrev innan som var i den seedade gruppen, & egentligen bara Portugal som skrämmer rejält där, å andra sidan tror jag Frankrike hade varit ännu värre.

O12 2013-10-15 22:31

Jag tar hellre Kroatien än Ukraina just nu... :)

abber 2013-10-15 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av amarinho (Inlägg 280557)

Jo så är det och i Sveriges seedningsgrupp har man rumänien island o Frankrike just nu och då spelar det ingen större roll i vilken grupp sverige hamnar ... jag tror att seedinggrupperna baseras på kommande fifa ranking

robfri 2013-10-15 22:36

Citat:

Ursprungligen postat av O12 (Inlägg 280559)
Jag tar hellre Kroatien än Ukraina just nu... :)

Ja kanske, men känns som vi borde ha en riktigt bra chans mot både Grekland & Ukraina.

Men med fru fortuna så lär det säkert stå Portugal på schemat

patrik_g 2013-10-15 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 280547)
för att ??

Få mer rank poäng.

Nu blir det ett riktigt tufft lag i lottningen

abber 2013-10-15 22:39

Skärper sig inte det svenska försvaret så lär nog Sverige förlora vilket lag man än möter