Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   REK 31/3 Kl 19:30 Lokeren - Cercle Brügge (https://www.sharps.se/forums/fotboll/1975-31-3-kl-19-30-lokeren-cercle-bruegge/)

RobinD 2010-03-31 14:57

31/3 Kl 19:30 Lokeren - Cercle Brügge
 
Lokeren - Cercle Brügge
Spel: Cercle -0.25
Insats: 4/10
Odds: 2.040
Bookie: Pinnacle

Motivering

Har funderat över detta spel hela dagen. Cercle kvalficerade nyligen sig för final i belgiska cupen, nu har man alltså en chans till att nå Europaspel nästa säsong. Vinnaren i grupp A möter vinnaren i Grupp B i ett dubbelmöte. Vinnaren av det dubbelmötet spelar en fight mot lag nummer 4 i Playoff 1. Det vill säga av de 6 lagen som hamnade först i tabellen när säsongen summeras.

I övrigt så klarade ju Lokeren att hålla sig kvar i högsta serien med ganska liten marginal och är det klart sämsta laget i denna grupp B.

Det var inte länge sedan Cercle vann med 4-0 hemma. Spelade dock 1-1 borta. men vi vet alla hur serielunken kan vara. Ibland blir det downswings. När playoff/cuper som betyder något vankas så brukar oftast klassen ta ut sin rätt. Cercle är det klart bättre laget och trots avsaknaden av sin lagkapten Oleg Iachtchouk så bör man ha en bra vinstchans är. Om inte annat så antyder marknaden det. Oddset på DnB har fallit från 1.85 till 1.615på bet365 sedan imorse.

Jag ser fortfarande spelvärde i dubbla pengarna på -0.25 och kommer testa spel här. Cercle är nog formmässigt favorit att vinna denna grupp även om Mechelen slutade högre i tabellen. Laget har inga skador som känns allt för tunga, Gombami ä väl bra att ha i truppen. Men både Jelle Vossen och Irlländaren Dominic Foley är bättre anfallare.

Jag spelar även 3/10 på rak seger på Anderlecht till 2.15. Inget jag rekar utan följer mest med på Anderlecht tunga formvåg. De kan slå vilket lag som helst i denna liga och krossade senast Germinal med 6-0. Gent är visserligen ett bättre lag än Germinal, men en bra dag som sagt, då slår Anderlecht bättre lag än Gent.

Methodwaste 2010-03-31 15:24

Kul att se att du är med på Anderlecht, jag brukar ju spela på klasskillnaden, idag är det klass+form+motivation, tre fina faktorer.

Ryggar ditt Cercle spel med liten insats.

BOL mannen! :moneybag:

RobinD 2010-03-31 15:33

Grymt då jobbar vi ihop på dessa!

Ladda 2010-03-31 15:38

Testas här också :)

SPADERMAN 2010-03-31 15:56

Tackar! Ryggar rakt av!

Blixth1958 2010-03-31 17:47

Tack för info

PHX 2010-03-31 18:02

Självklart är Anderlecht Belgiens bästa lag, dock tycker jag tveklöst att Gent tillhör top 3. Anderlecht har hållt nollan nu i 2 matcher i rad (10-0) och är det något lag i belgiska ligan som kan spräcka den nollan är det nog just Gent med hemmaplansfördel. Sen att Anderlecht gör mål känns mer eller mindre som en garanti (eller? hoppas jag inte tar dom för givet efter 10-0 på de två senaste). Därför lirar jag istället att Båda lagen gör mål! Sen att de fyra senaste mötena här har slutat med att båda lagen gör mål, gör inte saken sämre. En aning lågt odds kan tyckas men finner det väldigt troligt! 1-2?

BOL!

RobinD 2010-03-31 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av PHX (Inlägg 26320)
Självklart är Anderlecht Belgiens bästa lag, dock tycker jag tveklöst att Gent tillhör top 3. Anderlecht har hållt nollan nu i 2 matcher i rad (10-0) och är det något lag i belgiska ligan som kan spräcka den nollan är det nog just Gent med hemmaplansfördel. Sen att Anderlecht gör mål känns mer eller mindre som en garanti (eller? hoppas jag inte tar dom för givet efter 10-0 på de två senaste). Därför lirar jag istället att Båda lagen gör mål! Sen att de fyra senaste mötena här har slutat med att båda lagen gör mål, gör inte saken sämre. En aning lågt odds kan tyckas men finner det väldigt troligt! 1-2?

BOL!

Fullt rimligt, vad hittade du för odds?

PHX 2010-03-31 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 26322)
Fullt rimligt, vad hittade du för odds?

Bet365 har i skrivande stund 1,72. Finns säkert högre på andra ställen :sleep:

RobinD 2010-03-31 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av PHX (Inlägg 26324)
Bet365 har i skrivande stund 1,72. Finns säkert högre på andra ställen :sleep:

Känns som ett rätt okej odds.

Ladda 2010-03-31 20:35

The-Anderlecht-train betalar bra och går bra :)

Kessler 2010-03-31 21:13

Fan gick in hårt på Cercle Brügge :sad: Tur att Anderlecht vinner så går man bara lite minus idag.

5-3 slut :sad:

RobinD 2010-03-31 21:41

Började bra, slutade mindre bra. Trodde när de kvitterade till 2-2 att det skulle vända igen. Lokeren hade käkat dunderhonung. Trist!

kingscania 2010-03-31 22:03

Hehe, ibland är det tur att man läser snabbt och slarvigt, la mina pengar på Lokeren nämligen i första matchen ;)

Tackar ändå för rekarna RobinD, keep up the good work!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved