Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Om alla bara visste hur lätt det är för spelbolagen... (https://www.sharps.se/forums/fotboll/20907-om-alla-bara-visste-hur-laett-det-aer-foer-spelbolagen/)

O12 2014-06-30 13:59

Om alla bara visste hur lätt det är för spelbolagen...
 
http://www.expressen.se/sport/fotbol...--i-efterhand/

bra att det kommer ut!

jippo 2014-06-30 14:11

I lördags spelade jag hos nordicbet på ett vad jag misstänker felaktigt odds, spelet gick in och pengarna krediterades mitt konto. Kollade nyss igenom nordicbets regler och kan inte se att de har rätt att ändra ett odds efter att spelet lagts, även om oddset skulle vara felaktigt. Så i jämförelse med bet365 verkar ju nordicbet iaf lite schystare på denna punkt.

sirlarsson 2014-06-30 14:16

Var väl ganska uppenbart felsatt odds? Tycker inte det är något konstigt med detta.

Fulsprit 2014-06-30 14:21

Inget nytt alls - har ju skett länge, hos de flesta spelbolagen... Gammal, skåpmat...

:p

Cc 2014-06-30 14:44

Alla bolag har den regeln, ibland upptäcker de spelet, ibland inte. Det är dock sällan något som är positivt som kommer ut av att spela felaktiga lines. Man får ögonen på sig och flaggas direkt när man blir påkommen. Det bästa är att påtala felet för supporten. Nästan samtliga bolag betalar ut en bonus på 50-500:- till den som gör det. De är glada att slippa allt trassel med den problematik som ALLTID uppstår i såna här fall. Internt hos spelbolagen jämställs det med om banken skulle av misstag sätta in pengar på ditt konto och du plocka ut dem...

O12 2014-06-30 14:55

Haha, visst vet jag att detta förekommer varje dag!!
Kul dock att så fort något "känd" råkar ut för det så står det i tidningen, har aldrig sett det innan.

Tycker det är bra att det kommer ut!

O12 2014-06-30 14:59

Tycker du att 2.10 är korrekt odds för ett lag i straffsparksläggning ENDAST ska göra 1,2,3 mål?


Chansen att ett lag gör max 3 mål i en straffsparksläggning är väl ganska liten?

Tänk om laget börjat i straffläggningen...

Migge 2014-06-30 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av O12 (Inlägg 353202)
Haha, visst vet jag att detta förekommer varje dag!!
Kul dock att så fort något "känd" råkar ut för det så står det i tidningen, har aldrig sett det innan.

Tycker det är bra att det kommer ut!

Förhoppningsvis så kan det bli något bra av det hela om det blir allmänt känt om dessa reglerna även om man nu som kund har godkänt det hela (i brist på alternativ!)...

I min värld så är iaf ett ingånget avtal något man håller fast vid, blir det fel för ena parten så får man ta den smällen isf!

Hur fan skulle det se ut om ingångna avtal om t.ex. hus & bilköp, banklån, försäkringar mm bara revs upp hur som helst & utan möjlighet till omförhandling eller överklagan så fort ena parten (kreditgivaren) anser att det är till deras nackdel.

Lumiere 2014-06-30 15:14

Först ska man bekymra sig om att spelet ska gå in överhuvudtaget. Sen ska man bekymra sig att oddset man spelade på möjligtvis inte var "felaktigt". Sen när man vinner några gånger på raken ska man bekymra sig för att man kanske blir limiterad...:lol:

Det är helt sanslöst vilka jäkla skämt dagens spelföretag är. Om de gör fel, så är det också de som ska stå för notan och inte låta deras kunder ta smällen.
Dessutom är de helt sanslöst fega så man baxnar, fick på Betsson inte satsa mer än lite drygt 300 kr på över/under antal mål i bronsmatchen i damernas OS-hockey.:ohmy:
Unibet tillät mig satsa lite drygt 400 kr på första hörnan nu under fotbolls-VM.:omfg:

Och de ska kalla sig bookmakers...:rolleyes:

Migge 2014-06-30 15:21

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 353196)
Var väl ganska uppenbart felsatt odds? Tycker inte det är något konstigt med detta.

Många här på Sharp$ inkl. du sirlarsson kan detta med vad som "bör" vara rätt odds på ett spelobjekt...dock så har majoriteten av småspelarna ingen som helst aning om vad som är ett rimligt odds utan man utgår ifrån att spelbolaget har gjort rätt & utifrån det så väljer man som kund att anta ett vad eller ej!

Ett exempel: om jag som kund går in på ICA & köper ett kg köttfärs så kan inte ICA förvänta sig av mig som kund att jag ska veta vilket kg-pris som är rimligt för dom olika produkterna som finns på marknaden för köttprodukter.

sirlarsson 2014-06-30 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 353209)
Många här på Sharp$ inkl. du sirlarsson kan detta med vad som "bör" vara rätt odds på ett spelobjekt...dock så har majoriteten av småspelarna ingen som helst aning om vad som är ett rimligt odds utan man utgår ifrån att spelbolaget har gjort rätt & utifrån det så väljer man som kund att anta ett vad eller ej!

Ett exempel: om jag som kund går in på ICA & köper ett kg köttfärs så kan inte ICA förvänta sig av mig som kund att jag ska veta vilket kg-pris som är rimligt för dom olika produkterna som finns på marknaden för köttprodukter.

Men devisen "låter det för bra för att vara sant är det också ofta det" funkar ganska bra även här. Ibland kan man få fina utstick som man tycker låter högt men inte är alldeles orimliga. Men är det så fruktansvärt orimligt odds bör man låta bli och inte grina om oddset justeras eller spelet voidas.

Kommer du in på ICA och det står "Köttfärs 4,90kr/kg" istället för 49,90 så förstår nog 99/100 personer att något är galet?

Jag tar inte spelbolagens sida men uppenbart felsatta odds kan vi aldrig göra något åt.

jippo 2014-06-30 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 353200)
Alla bolag har den regeln, ibland upptäcker de spelet, ibland inte. Det är dock sällan något som är positivt som kommer ut av att spela felaktiga lines. Man får ögonen på sig och flaggas direkt när man blir påkommen. Det bästa är att påtala felet för supporten. Nästan samtliga bolag betalar ut en bonus på 50-500:- till den som gör det. De är glada att slippa allt trassel med den problematik som ALLTID uppstår i såna här fall. Internt hos spelbolagen jämställs det med om banken skulle av misstag sätta in pengar på ditt konto och du plocka ut dem...

Vad menar du med att alla bolag har den regeln? Kollade som sagt igenom nordicbets regler alldeles nyss, och där finns det ingen sådan regel upptagen, inte vad jag kan se iaf. Har jag missat den?

sirlarsson 2014-06-30 15:44

70% av alla straffar sitter ungefär sett över alla VM-slutspel. Att ett lag missar två är väl långt ifrån ovanligt?

sirlarsson 2014-06-30 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av jippo (Inlägg 353213)
Vad menar du med att alla bolag har den regeln? Kollade som sagt igenom nordicbets regler alldeles nyss, och där finns det ingen sådan regel upptagen, inte vad jag kan se iaf. Har jag missat den?

Tror ALLA bookies har möjligheten och rättigheten att voida eller justera "uppenbart felsatta odds". Det är trots allt människor bakom oddsen och den mänskliga faktorn skulle kosta bolagen för mycket pengar om inte chansen fanns.

Cc 2014-06-30 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av jippo (Inlägg 353213)
Vad menar du med att alla bolag har den regeln? Kollade som sagt igenom nordicbets regler alldeles nyss, och där finns det ingen sådan regel upptagen, inte vad jag kan se iaf. Har jag missat den?

3.3 Vi förbehåller oss rätten att vägra att acceptera insatser. En redan accepterad insats kan annulleras om den inte rättar sig efter reglerna eller om ett uppenbart tryckfel uppstått från vår sida. Under sådana omständigheter kan en insats till och med annulleras sedan resultatet bekräftats.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved