Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Dagens VM 13/6 (https://www.sharps.se/forums/fotboll/2935-dagens-vm-13-6-a/)

Qirren 2010-06-13 01:00

Dagens VM 13/6
 
Ytterligare 270 minuter oljud står på schemat idag, vad tror ni om matcherna?

13:30 Algeria - Slovenia
16:00 Serbia - Ghana
20:30 Germany - Australia

ildivino 2010-06-13 01:05

SERBIEN!!!
TYSKLAND!!

Talys 2010-06-13 01:14

1or rakt igenom oh yeah!

Lunkan 2010-06-13 01:20

Slovenien tror jag på, Algeriet har nyligen bytt kapten, har en av deras bästa forwards borta. - Med andra ord är Algeriet ostabila just nu.
Slovenien visserligen rätt tama offensivt men har ett försvar som Algeriet inte lär kunna bräcka.

Tror även på Serbien då de är oerhört stabila och även har några fina lirare med sig. De kan bli underdogs i detta VM!

Några nya tyskar, blir även spännande att se hur de klarar sig utan Ballack. Samma gamla Australien vi alltid har sett, med stenhårda lirare som bland annat Craig Moore, Chipperfield med flera. Vågar inte tippa denna match då jag alltid gillat Australien även om tyskarna känns som ett starkare lag, Klose trots dålig form imponerar ju alltid i landslaget. Blir en kul match att följa dock!

Kattbert 2010-06-13 01:47

Väldigt svåra matcher idag. Tyskland förstås storfavoriter mot Australien men ändå mindre favoriter än Argentina var mot Nigeria. Den matchen svider ännu. Aldrig har jag varit så frustrerad av att se sumpade målchanser, jag hade ju spelat Argentina -1,5 :sad: Ungefär samma odds nu och jag ser ingen idé i att spela Tyskland till det oddset.

Men jag vill ju spela nånting och då har jag fastnat för Algeriet-Slovenien, odds 2,33 på pinnaclesports.

Algeriet har inte övertygat vare sig i Afrikanska mästerskapen tidigare i år eller i träningsmatcherna innan vm. Förlust mot Serbien och Irland, Algeriet- Serbien 0-3 och Irland-Algeriet 3-0. Knapp vinst mot förenade Arabemiraten, 1-0, och matchrapporterna säger eländigt spel.
Algeria Fixtures and Results - Fixtures and Scores 2010 - ESPN Soccernet
Det är mest på känsla jag spelar men det är det spel jag tycker känns mest spelvärt idag.


Sen har jag spelat en fantasymatch. Jag får tacka Balotelli i VM 2010-tråden för den.
Jag har spelat Serbien-Australien till oddset 1,8 på unibet. Utgångspunkten är att Australien inte gör något mål på Tyskland medan Serbien knappast går mållösa i sin match.

basenise 2010-06-13 02:44

Tror Australien står upp bra mot tyskland och jag kommer köra underspelet i denna matchen..

mjmattias 2010-06-13 04:00

Tror Tyskland kommer dominera från minut 1 men inte ösa in mål, tror på 2-0, blir en rak 1a

Qirren 2010-06-13 04:22

Tyskland att hålla nollan till 2.00. Den tyska maskinen kommer inte bjuda Australien på en enda gratis centimeter, och klasskillnaden finns där. Korrekt odds borde vara ~1.70-1.80.


Edit* Testar Slovenien att hålla nollan till 2.76 också. Lite väl i högsta laget.

Jangan 2010-06-13 09:37

Serbien har en ganska namnkunningt lag och kan säkert sticka upp men de imponerade inte i träningsmatcherna innan VM. Förlust mot Nya Zeeland med 1-0 och kryssa mot Polen.

Ghana har okey resultat.

Det luktar kryss över Serbien-Ghana

Qirren 2010-06-13 09:40

Citat:

Ursprungligen postat av Jangan (Inlägg 44883)
Serbien har en ganska namnkunningt lag och kan säkert sticka upp men de imponerade inte i träningsmatcherna innan VM. Förlust mot Nya Zeeland med 1-0 och kryssa mot Polen.

Ghana har okey resultat.

Det luktar kryss över Serbien-Ghana

Polen-matchen spelade de dock i en simbassäng.

RobinD 2010-06-13 10:00

Och serbien hade ca en miljon målchanser trots att de spelade i gummistövlar och flytdynor.

Johan 2010-06-13 10:18

Varför höjs oddset på Tyskland? Någon som vet ngt?

Från 1.40 igår till 1.57 idag.. Behöver ju inte betyda något speciellt men man undrar ju lite :sweatdrop:

woodyjellyfish 2010-06-13 10:39

Citat:

Ursprungligen postat av Johan (Inlägg 44887)
Varför höjs oddset på Tyskland? Någon som vet ngt?

Från 1.40 igår till 1.57 idag.. Behöver ju inte betyda något speciellt men man undrar ju lite :sweatdrop:

Johan, vem du nu är: Tycker 1,57 är rätt befogade odds, medan 1.40 är alldeles för lågt. Så dåliga är inte Australien. Det kanske är det spelbolagen insett.

Blixth1958 2010-06-13 11:12

Det blir bara Serb idag. Tysk vill man gärna se en match, Många unga och Australien känns inte helt ofarliga.Men när det närmar sig,så är man nog där och trycker in ett lir. Man har ju några timmar på sig att fundera.;)

Grovbenstomme 2010-06-13 12:15

Har bara Serbien AH -0.25 idag

God tur..



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved