Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   REK Belgisk seriepremiär 30/7-1/8 (https://www.sharps.se/forums/fotboll/3267-belgisk-seriepremiaer-30-7-1-8-a/)

RobinD 2010-07-20 22:12

Belgisk seriepremiär 30/7-1/8
 
Hej,

tänkte börja fylla på med lite nyheter för Belgiens förstadivision, framförallt vad som händer på spelarfronten i form av övergångar. Ska sedan försöka mig på att värdera styrkeförhållanden denna säsong och vara mer förberedd inför hösten.

Anderlecht:

In: Sacha Kljestan (Chivas)
Ut: Arnold Kruiswijk (Twente)

Gent:

In: Slomi Arbeitman (Maccabi Haifa, bästa målskytt där på 28 mål)
Ut: -

KV Kortrijk

In: Chemcedine El Araichi (ETo Györ, Högerback med många matcher i Norge, Belgien, Ungern), Rami Gershon (Standard, Lån)
Ut:

Standard Liege

In: Daniel Opare (Real Madrid, lovande försvarare. Inte La liga-material dock), Danilo Maciel Sousa Campos Richard (Ajax, född 1990.), Emad Moteab(Målsnitt på ca 50% på 181 matcher, i Saudiska Al Ahly? Väntar på visum), Eric Bokanga (Ett års lånekontrakt med köpoption) Laurent Ciman (Club Brügge, Belgisk landslagsman. Försvarare), Hans Dibi (Free agent, släpptes från FC Liege), Alen Pamic (NK Rijeka, defensiv mitt)
Ut: Jovanovic (Liverpool, tungt avbräck), De Camargo (M'Gladbach, tungt avbräck), Traore (Zulte Waregem), Mutombo (Sint-Truiden), Rami Gershon (Kortrijk, lån), Marcos Camozzato (Club Brügge)

Club Brügge

In: Marcos Camozzato (Standard, ytterback)
Ut: Laurent Ciman (Standard, försvarare)

Zulte-Waregem

In: Mahamadou Habib Habibou (Charleroi, striker med 16 mål på 70 matcher.)
Ut:

More to be updated, hjälp till om ni vill...
________________________________________________


Standard Liege v Zulte-Waregem 2.5% @ 2.00

Här har vi ett möte mellan två lag som avslutade förra säsongen på olika sätt. Zulte tappade topphäng och avslutade säsongen med 2-7-8 från och med 7/2 i år. Totalt korthus på det lagets avslutning. Försäsongsmatcherna har inte heller varit någon jättehit. T ex torskade man med 2-1 mot KV Oostende som blev halvt mosade av Kortrijk idag.

Standard hade en floppsäsong 2009/2010 och har pga det tappat en del spelare. Jovanovic och De Camargo märks mest. De avslutade säsongen skapligt med 6-4-7 och ryckte upp sig aningens men floppade på nytt i playoffen.

De har dock visat bra resultat i försäsongsmatcherna och har värvat friskt inför i år, bland annat är en egyptisk anfallare (Moteab) klar, väntar på visum bara. Han snittade typ 0.5 mål per match i Suadi så helt kall kan han ju inte vara. De har förstärkt med två unga def mittar, och en landslagsman i form av ytterback som troligen ska ta platsen där tappade Marcos Camozzato huserade.

Standard är tuffa hemma trots allt och har klasspelare i form av Defour, Witsel och Mbokani. Zulte är rätt average borta och även om inbördes pekar på oavgjort så tror jag att Standard har mycket att bevisa i år och kan de bör inte ges odds på över 1.90 i mitt tycke.


Genk - Germinal Beerschot 2.5% @ 2.10

Här har vi oxå två motsatser i formavslutning från förra året. Genk Gick som tåget genom playoffen och mosade på riktigt bra och nådde faktiskt Europaspel trots att de slutade på 11e plats i ligan. Starkt! Germinal avslutade säsongen med en run på 16 matcher med endast en vinst. 1 av 16!! Segern kom dessutom mot Charleroi som redan var klara för nytt kontrakt om jag minns rätt.

Genk fick dock stryk hemma av TPS i EL-kvalet och torskade mot Fenerbache i en vänskapsmatch.

Germinal fick idag stryk mot Club Brügge i en träningsmatch. Är rätt svaga borta och jag har ännu inte hittat något revolutionerande i deras nyförvärv.

Genk ska ha en bra chans att vinna detta, de tog 7 av 12 poäng mot Germinal förra året. Tappen kom när KRC var i dålig form. 1-1 hemma, 1-0 borta. I playoffen blev det 2-0 hemma 1-3 borta.

Bör ha minst 50% chans att vinna detta.


Sint Truiden - FC Lierse 2% @ 2.00

Sint Truiden är ett stabilt lag strax under toppen, de var det enda laget som dubbelslog Anderlecht förra säsongen och är ganska knepiga att slå hemma. FInns bättre hemmalag, men här möter de FC Lierse som kommer från divisionen under. Visserligen gick de som tåget där och kan rida på adrenalinvågen.

Eller så får de på pumpen när de möter ett lag med bra försvar till skillnad från lagen de mötte i divisionen under.

STVV har ställt till det för bra lag hemma, förlorade en del poäng hemma som de inte borde ha gjort. Förhoppningsvis har de lärt sig läxan i år.

BOL

Abyss 2010-07-20 22:19

ah välkommen tillbaka Belgien :)

Ska bli intressant att följa

RobinD 2010-07-20 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av Abyss (Inlägg 50789)
ah välkommen tillbaka Belgien :)

Ska bli intressant att följa

Ja det ska bli kul att se om detta året blir bra eller anus, förra sässen var ju bra minst sagt.

Blixth1958 2010-07-20 23:51

Trevligt. Då kanske man får in några fotbollslir:yes:

comprende 2010-07-21 01:06

bra text till dina idéer som vanligt robin. bara att hänga på från början nu.
vet du förresten om methodwaist är på g tillbaka, ni två va ju liksom sharps "benelux proffisorer"

Riise 2010-07-21 05:54

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 50788)
Genk ska ha en bra chans att vinna detta, de tog 7 av 12 poäng mot Germinal förra året. Tappen kom när KRC var i dålig form. 1-1 hemma, 1-0 borta. I playoffen blev det 2-0 hemma 1-3 borta.

Bör ha minst 50% chans att vinna detta.

50% chans, då vinner dom enkelt då? För 50 % chans på vinst är det inte i många matcher man får de! Tokrygg! ;)

Portugisen 2010-07-21 06:00

Lycka till, ska bli kul att följa!

rickenz 2010-07-21 10:13

Äntligen lite belgien bulle :)

RobinD 2010-07-21 11:14

Citat:

Ursprungligen postat av Riise (Inlägg 50798)
50% chans, då vinner dom enkelt då? För 50 % chans på vinst är det inte i många matcher man får de! Tokrygg! ;)

Enkelt och enkelt. De vinner minst 5/10 av dessa matchups enligt mig. Det är ganska ofta bolagen ger odds som antyder att lagen har mer än 50% chans att vinna.

Jag tycker att det är ett spel värt medel stake.

comprende 2010-07-24 10:52

du ser ut att va på rätt sida på dessa. alla tre har dropp tendenser så det gillas. sen ska ju matcherna spelas också men det är ju en helt annan femma.

RobinD 2010-07-24 10:53

Citat:

Ursprungligen postat av comprende (Inlägg 51282)
du ser ut att va på rätt sida på dessa. alla tre har dropp tendenser så det gillas. sen ska ju matcherna spelas också men det är ju en helt annan femma.

Japp jag kollade oddsen i förmiddags och bet365 har sänkt bägge spelen jag lirade där och om jag minns rätt är det bara 2 av spelen som ligger kvar där jag spelade och det lär droppa hos de bookies också innan KO.

Gillar oddsutvecklingarna men bollen är som bekant rund.

comprende 2010-07-24 11:08

kan det va möjligt att du svara EN minut efter att jag avlossade mitt inlägg...

Lemasive 2010-07-24 11:11

Han kan ju faktiskt ha svarat 1 minut 59 sekunder efter du postade, det kan vi inte veta!

RobinD 2010-07-24 11:14

Citat:

Ursprungligen postat av comprende (Inlägg 51287)
kan det va möjligt att du svara EN minut efter att jag avlossade mitt inlägg...

Jag gillar "nya inlägg"-knappen;)

RobinD 2010-07-30 21:25

Tyvärr spelar Standard allt för virrigt i försvaret i första och blir kontrade flera gånger. Målet kommer dock på ett skott som jag tycker Witsel borde kunna täcka innan den går in i straffområdet ens.

I andra vaknar man lite men är inte skärpta nog att fixa mer än oavgjort. Tråkig start.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved