Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Diskutera fotbolls-VM 2018 i Ryssland! (https://www.sharps.se/forums/fotboll/32835-diskutera-fotbolls-vm-2018-i-ryssland/)

AmaerildeRimfrost 2018-06-13 12:04

Diskutera fotbolls-VM 2018 i Ryssland!
 
Kom igen nu slöfockar och försök slå mig i följande.

Vem vinner VM!
Vem blir Skyttekung!
Vem vinner VM:s guldboll?
Vilket lag floppar?
Vilken spelare blir VM:s överraskning?
Vilket lag överraskar mest?

Vi kan ha tråden som en allmän VM-tråd där allt övergripande om VM diskuteras!

Här kommer mina påstående åtminstone och jag har tagit av mig kycklingdräkten!

Frankrike vinner VM! De har ett ungt och roligt lag med några större stjärnor dessutom. En tyngd med bra defensiv som är en förutsättning för att vinna. Mbappe och Griezmann räcker väl att nämna framåt?

Årets skyttekung är en svårare nöt att knäcka men jag tänkte fega ur och nämna två stycken. Vinner nu Frankrike VM så är ju en av ovanstående nämnda rätt sannolik och Griezmann är den jag väljer. Men tråkigt att inte ha en överraskning på den här positionen så jag nämner två outsiders i Ismaila Sarr och Sadio Mane, bägge från Senegal.

Den som till sist vinner Vm:s guldboll blir ju Luka Modric. Vem ska ens kunna hota honom? Det enda som kan vara orosmomentet är om Kroatien helt faller genom i ett storbråk internt men de har ett för bra lag för det. Modric kommer göra lite vad han vill på mittfältet.

Laget som floppar är Colombia i första hand. Kanske ingen jätteflopp då de inte är någon av förhandsfavoriterna men de kommer inte vara i närheten av succén i förra VM. De åker ut i gruppspelet. Portugal som är regerande Europamästare kommer också få lämna gruppspelet. Det blir 0-3 mot Spanien i inledningsmatchen och sen kommer nästa förlust som ett brev på posten. Kanske inte heller en av förhandsfavoriterna men de är tippade att enkelt ta sig vidare från gruppen. Tji fick ni! Belgien har en så enkel grupp och kommer väl ta sig vidare men det här landslaget kommer floppa som alltid!

VM:s stora överraskning vad gäller en spelare så fortsätter jag nämna Kimmich i Tyskland. 23 år och redan bäst. Har väl redan haft sitt genombrott men detta är dock hans första VM så likväl nämner jag honom. Ska jag komma med en helt okänd så säger jag Nigerias målvakt Francis Ozoho, även om det är svårt att briljera som målvakt men 19 år och kan vara den som gör att Nigeria överraskar.

Laget som överraskar mest blir så klart Senegal! De tar sig vidare med Polen från gruppspelet och sen är det upp till bevis i en kvartsfinal mot Brasilien eller Tyskland. Åttondelen tar de sig enkelt vidare från. Möter förhoppningsvis Belgien där för England blir svårare tror jag.

Stryktips3 2018-06-14 20:26

Inte alls imponerad av Ryssland faktiskt. Tycker att 2.32 på Uruguay känns högt redan nu.

AmaerildeRimfrost 2018-06-14 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av Stryktips3 (Inlägg 573883)
Inte alls imponerad av Ryssland faktiskt. Tycker att 2.32 på Uruguay känns högt redan nu.

Nej, det var en bedrövlig match och man kan nog enkelt luras av att det blev 5-0 men Saudiarabien var katastrofalt dåliga. Sen ska man ju påminna sig själv om att hemmaplan är lite magiskt och de länderna överpresterar alltid!

Stryktips3 2018-06-14 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 573888)
Nej, det var en bedrövlig match och man kan nog enkelt luras av att det blev 5-0 men Saudiarabien var katastrofalt dåliga. Sen ska man ju påminna sig själv om att hemmaplan är lite magiskt och de länderna överpresterar alltid!

Både jag och nej. Finns ju inte jättemycket statistik att gå på med mästerskapsarrangörer så dåliga som Ryssland. Tror de kan börja gå på det själva.

Alltid lurigt att spela på matcher så tidigt såklart. Uruguay skulle ju redan kunna vara klara när matchen spelas, Ryssland också, och då ser det ju lite annorlunda ut.

Janni85 2018-10-11 18:55

Vad tror ni om nation league är det något att ha? :)

AmaerildeRimfrost 2018-10-11 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av Janni85 (Inlägg 587234)
Vad tror ni om nation league är det något att ha? :)

Rörigt system men annars ett intressant upplägg!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved