Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Premier League - långtidsspel (https://www.sharps.se/forums/fotboll/3317-premier-league-langtidsspel/)

onsong 2010-07-27 14:50

Premier League - långtidsspel
 
Mindre än tre veckor kvar nu, längtan är ofattbar. Mindre än två till Championship. Ny säsong, nya förutsättningar. Den här tråden är tänkt att avse långtidsspel. Har ni hittat några intressanta?

De jag gillar hittills är:

West Ham - Fulham (Season H2H) @ 2.00, bet365
West Ham att sluta på övre halvan @ 5.00, bet365
Regionsvinnare North West (Blackburn, Bolton, Wigan, Blackpool) @ 3.20, bet365
Everton - Aston Villa (Season H2H) @ 1.75, bet365/Nordicbet
Relegated - Wigan @ 3.00, Unibet
Blackburn - Wigan (Season H2H) @ 1.60, Unibet
Jermaine Beckford under 5.5 (Under/over league goals) @ 1.83, Skybet

Vad har ni själva för funderingar om säsongen?

RobinD 2010-07-27 15:14

Everton H2H mot Villa @ 1.75 kändes inte som något vidare spel om jag får vara så fräck att säga det.

Regionsvinnare Bolton kändes dock ganska vettigt av ovan nämda spel. Samt Blackburn - Wigan.

onsong 2010-07-27 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 51709)
Everton H2H mot Villa @ 1.75 kändes inte som något vidare spel om jag får vara så fräck att säga det.

Everton tog bortsett från Man U och Chelsea flest poäng i hela ligan efter nyår, samtidigt tappar Aston Villa med största sannolikhet James Milner som var lagets bästa spelare förra säsongen. Det kan dock bli en utdragen affär då Aston Villa knappast kommer släppa honom billigt, särskilt inte till Man C som de vet kan betala sjuka överpriser. Everton hade en liknande affär förra säsongen när Lescott lämnade sent, sent i augusti och det påverkade hela lagets start, då Lescott inte spelade som han gjort tidigare och någon ersättare inte fanns.

Jag tycker Evertons trupp är klart bättre och bredare än Aston Villas och nu när spelare som Arteta är friska redan från säsongsstart, till skillnad från förra året, kommer de inte inleda lika katastrofalt. Bilyaletdinov som var jättenyttig i vår finns från start och Fellaini hinner antagligen bli spelklar till premiären.

Motivera gärna varför du inte tycker det är ett bra spel!

RobinD 2010-07-27 15:41

Är på nobben så får bli kort.

Milner är fortfarande villaspelare och tills han är borta är ju grunderna för spelet från din sida delvis spekulativa. Everton har imo ett lag som har sina offensiva nyckspelare borta en del. Fellaini, Artera och Cahill är skadade/avstänga en del och jag tycker laget saknar jämnhet.

Om nu villa tappar milner så har de antagligen en ersättare på gång. För mig är detta coin flip som bäst, men vi får anta att bookies värderar bättre och då har Everton som riktiga favoriter. Inräknat deras edge har vi 1.75 när vi borde ha uppåt 1.95 för att det ska vara ett spelbart odds enligt deras värdering.

Vad ger Villa? Låter som att värdet finns där i detta fall. My 2 cents.

onsong 2010-07-27 16:04

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 51716)
Milner är fortfarande villaspelare och tills han är borta är ju grunderna för spelet från din sida delvis spekulativa. Everton har imo ett lag som har sina offensiva nyckspelare borta en del. Fellaini, Artera och Cahill är skadade/avstänga en del och jag tycker laget saknar jämnhet.

Om nu villa tappar milner så har de antagligen en ersättare på gång. För mig är detta coin flip som bäst, men vi får anta att bookies värderar bättre och då har Everton som riktiga favoriter. Inräknat deras edge har vi 1.75 när vi borde ha uppåt 1.95 för att det ska vara ett spelbart odds enligt deras värdering.

Vad ger Villa? Låter som att värdet finns där i detta fall. My 2 cents.

Det är sant att Arteta är skadad en del, blev ett par naturliga följdskador förra säsongen pga den svåra knäskadan som höll honom borta fram tills vårsäsongen. Cahill verkar dock vara förbi sina skadeproblem och har väl gjort 30+ ligamatcher de senaste säsongerna. Finns dock en riktigt fin bredd på mittfältet, när Evertons backupspelare heter Rodwell och Osman heter Aston Villas Sidwell och Delph, och det är en väsentlig kvalitetsskillnad.

Ang. Milner-affären är han såklart fortfarande en Villa-spelare tills annat officiellt anges, men en spelare som sagt till managern att han vill lämna kommer aldrig kunna prestera lika bra fotboll i den klubben om han inte helvänder och börjar trivas och är nöjd i AV, vilket jag har väldigt svårt att se honom göra. En ersättare kommer komma, men det kan bli en utdragen affär och det ger mindre tid för en ev. ersättare att spelas in i laget och mindre tid att hinna värva rätt spelare.

Aston Villa har dessutom Europaspel att tänka på, till skillnad från Everton, som verkligen kommer göra allt för att koncentrera sig 100% på att nå ut i Europa igen. Everton har slutat före Aston Villa samtliga säsonger sedan 2003/04 om vi bortser från förra, och i den slutade Everton endast tre poäng bakom dem trots den fullständigt miserabla inledningen med skador och skador och skador och Lescott-gate.

Att Everton skulle vara ojämna och inte Aston Villa tycker jag är direkt felaktigt, Everton tog som sagt flest poäng av samtliga lag efter jul bortsett top two och Aston Villa har enorma problem när man måste föra spelet mot sämre lag, framförallt på hemmaplan, där man förra säsongen enbart vann 8/19 matcher. Många oavgjorda mot lag som drar sig tillbaka och låter Villa kontra. Samtidigt kan man vinna på Old Trafford på grund av det, att man är så disciplinerade med låg försvarslinje och kontringar på Agbonlahor och Young. Att Everton generellt är ett ojämnt lag motbevisas väl också av det faktum att de som sagt inte kommit efter AV sedan 2003/04 innan förra säsongen...

Vidare saknar Aston Villa en kvalitetsanfallare över längre perioder, Agbonlahor är talangfull och snabb men tenderar att göra alla sina mål i stim vilket många gånger gör att Carew eller Heskey måste vara den som kliver fram och gör mål. Båda de spelarna har dock sina stora styrkor i targetspelet och att sätta upp andra till bra målchanser.

Jag tycker skillnaden på Everton och Aston Villa är klart större än vad oddsen ger sken av, framförallt med tanke på formen resp. lag visade under vårsäsongen samt Milner-gate.

Aston Villa står i runt 2x. Kul med diskussioner!

calahan 2010-07-27 16:07

Villa failar ju alltid sista tredjedelen av säsongen för att o´neill alltid kör samma spelare omgång efter omgång. Sen är everton oberäkneliga, om de får lite skador på nyckelspelare är de illa ute. Om man måste välja tar jag everton men låter nog helst bli det spelet.

RobinD 2010-07-27 17:38

Som sagt, skriver med telefonen så det blir lite kortfattat och otydligt kanske. Menade inte att AV inte är ojämna. Vilket lag som är ohämmade är svårt. Men jag tycker att Evertons säsongsinledning visade just det. Periodare precis som AV. Bredden på mittfältet kompenseras i anfallet i så fall imo. Carew, Heskey, Agbo och Young framförallt, men både Delph (iofs mittfält) och delfouneso är ju lovande. Everton har vad, Cahill som inte är anfallare och en drös av skadebenägna herrar i Vaughan, Saha, Yakubu och om jag minns rätt är även Anichebe skadad en del. Lägg till en oprövad beckford och det kan bli tunnt om de går sönder.

Oavsett om Everton brukar sluta före AV så jämför vi säsonger där oneil varit i uppbyggnadsfasen, är väl fortfarande det. Jag säger inte att Everton inte slutar före.

Men spelet känns som en förlustaffär i långa loppet och jag ger mitt avslag:)

perry 2010-07-27 18:31

Är Villa supporter och jag skulle vilja säga att detta odds inte alls är spelvärt.

Milner har aldrig sagt att han vill lämna. Han kommer mest troligt att stanna då Mancini inte vill betala 30miljoner pund som Oneill kräver, och han kommer inte att sälja för billigare.

Ägaren har sagt att spelare måste säljas för att spelare ska köpas. Det är bara ett knep, det har alltid funnits pengar där för Oneill att spendera och med ny tröjsponsor så finns det garanterat pengar att använda till nyförvärv.
Så laget kommer att vara bättre än förra säsongen, i alla fall på papperet. Sidwell, Heskey och kanske shorey/Beye lär lämna, och dom är inte direkt oersättliga.
Laget kommer ha bättre bredd då unga spelare som Albrighton, Delfouneso och Delph kommer att användas mer flitigt än ifjol!

Skulle vara intressant att höra va oddset är på Villa.

perry 2010-07-27 18:34

Kan även tillägga att Downing som var långtidsskadad fram tills dec ifjol, kommer vara som en ny spelare nu när han har en rejäl försäsong i ryggen.

onsong 2010-07-27 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av perry (Inlägg 51731)
Milner har aldrig sagt att han vill lämna.

Citat:

"I had a conversation with James before the World Cup and he intimated that he'd like to go," said the Villa boss.
Sky Sports | Football News | Premier League | Aston Villa | Villa - Milner wants out

perry 2010-07-27 19:16

Där säger Oneill det, men det stämmer inte!
Milner är frustrerad för att hans coach sagt att han vill lämna fast han inte har sagt det.

Abyss 2010-07-27 19:45

Jag har också för mig om att det är O'Neill som varit lite snabb i käften i det fallet.

Vete fan om jag skulle våga mig på det spelet faktiskt.

onsong 2010-07-27 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av perry (Inlägg 51735)
Milner är frustrerad för att hans coach sagt att han vill lämna fast han inte har sagt det.

Ok, intressant. Har du någon källa på det?

perry 2010-07-27 21:03

Kom tyvärr inte ihåg var jag läste det. Men det var från MIlners mun det kom.

Portugisen 2010-07-28 05:57

@onsong, skulle gärna vilja höra dina tankar kring Bolton. Varför tror du att de kommer at sluta högre upp än Blackburn?

Kul tråd, kommer att återkomma med lite tankar.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved