Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   REK Europa League 19/8 (https://www.sharps.se/forums/fotboll/3569-europa-league-19-8-a/)

RobinD 2010-08-18 11:10

Citat:

Ursprungligen postat av smalke (Inlägg 56540)
Får man fråga varför? Feyenoord har inte imponerat i inledningen av holländska ligan... och försvaret var katastrof i förra matchen...å andra sidan så har ju du bra koll på belgarna så du kanske bedömer dom som svaga?:)

Jag bedömmer situationen som så att Feye är en klass bättre normalt och Gent har inlett säsongen på ett ytterst svagt sett. Har läst att de har problem i truppen sedan tränarbytet. Feye har hemmaplan, mer rutin och får nog anses vara i bättre form trots en svag insats senast.

smalke 2010-08-18 11:39

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 56543)
Jag bedömmer situationen som så att Feye är en klass bättre normalt och Gent har inlett säsongen på ett ytterst svagt sett. Har läst att de har problem i truppen sedan tränarbytet. Feye har hemmaplan, mer rutin och får nog anses vara i bättre form trots en svag insats senast.

Det köper jag!

fc_2002 2010-08-18 13:35

Hajduk Split - Urinea Urziceni 1 @1.67

Stake: 9/10

Dags för ännu ett rumänskt lag att gästa Hajduk från Split, som firar 100år i år.

Hajduk har fått behålla sina bästa spelare inför säsgongen, öppnat strålande i ligan där man ligger etta. Förra omgången så slog man ut Dinamo Bukurest, just från rumänien, 3-0 (hemma) 3-3 (borta).

Urinea däremot är ett lag i total kaos. Det är ett lag från landbygden, utan fans och utan tradition, och på allt det en rik ägare som nu har lämnat klubben. Det är därför laget är i spillror och att man bara befinner sig på 16e plats i tabellen, med raden 0-2-2. Dessutom lämnade tränaren Ronnt Levy sin post så sent som för 3 dagar sen.

På allt detta kan tilllägga den kaotiska stämningen och dom galna Hajduk-fansen på deras stadion "Poljud".. fråga Urienas landsmän från Bukurest :D..

Oddet har fallit från 1.90 (när jag spelade den i helgen) till 1.67 @bet365..

Overkill 2010-08-18 13:39

Citat:

Ursprungligen postat av fc_2002 (Inlägg 56578)
Hajduk Split - Urinea Urziceni 1 @1.67

Stake: 9/10

Dags för ännu ett rumänskt lag att gästa Hajduk från Split, som firar 100år i år.

Hajduk har fått behålla sina bästa spelare inför säsgongen, öppnat strålande i ligan där man ligger etta. Förra omgången så slog man ut Dinamo Bukurest, just från rumänien, 3-0 (hemma) 3-3 (borta).

Urinea däremot är ett lag i total kaos. Det är ett lag från landbygden, utan fans och utan tradition, och på allt det en rik ägare som nu har lämnat klubben. Det är därför laget är i spillror och att man bara befinner sig på 16e plats i tabellen, med raden 0-2-2.

På allt detta kan tilllägga den kaotiska stämningen och dom galna Hajduk-fansen på deras stadion "Poljud".. fråga Urienas landsmän från Bukurest :D..

Oddet har fallit från 1.90 (när jag spelade den i helgen) till 1.67 @bet365..

Och när oddset droppat så mycket så anser du det vara befogat att reka den till det sämre oddset och dessutom kliva in med 9u? :whoco5:

RobinD 2010-08-18 13:46

De heter dessutom "Unirea" och inte Urinera;)

fc_2002 2010-08-18 13:53

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 56580)
Och när oddset droppat så mycket så anser du det vara befogat att reka den till det sämre oddset och dessutom kliva in med 9u? :whoco5:

Befogat och befogat.. jag köttar på den.. sen tvingar jag ju ingen att gå in med 9u.. POÄNGEN med reket var just motiveringen till vaför jag TROR att Hajduk vinner. Sen vad insatsen ska blir det är ju inte huvudsaken, det är vad JAG kommer satsa... :).. hade alla tänkt likadant så hade värrlden och framförallt detta forum varit enformigt och tråkigt..

.. over and out <:)

boored 2010-08-18 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av fc_2002 (Inlägg 56587)
Befogat och befogat.. jag köttar på den.. sen tvingar jag ju ingen att gå in med 9u

du kan ju iaf klistra in original källan på reken när de kopierar nåt rakt av
det hör till god sed(och underlättar för de som vill studera den mer)

Thore10 2010-08-19 01:04

RobinD, vad har du för tankar om +0.5 på ett formtoppat Genk hemma mot Porto till ca 1.90?

Pro_Patria 2010-08-19 03:42

Ryggar definitivt på PSV och även Hajduk Split.
Hajduk ryggas för att Unirea är i ett makalöst kaos och som skribenten ovan nämner så firar Hajduk 100 år och har en fanatisk hemmapublik i ryggen som kan liknas vid den turkiska och grekiska...
Lägg där till att Splits gator var fyllda av supportrar som utanför Unireas hotell störde Unirespelarnas sömn!

Dock lägger jag till dagens klockrenaste spel.
Lille 2:a!

Enda motiveringen där är helt enkelt att det råder klasskillnad lagen emellan. Lille har sagt att man tar bortamatchen på största möjliga allvar och inga större avbrott i spelartruppen är rapporterade.

Pro_Patria 2010-08-19 03:48

Skulle gärna vilja höra vad ni säger om Bate Borislov och Juventus för dagen?

RobinD 2010-08-19 14:26

Toivonen spelar alltså lär han inte gå till Liverpool i detta fönster.

calahan 2010-08-19 14:34

'Meanwhile, Rangers target Nikica Jelavic has been omitted from the Rapid Vienna squad ahead of the Europa League clash with Aston Villa'

Fan den såg så bra ut.

RobinD 2010-08-19 14:42

PSV rött kort... fan vilket skit alltså

RobinD 2010-08-19 14:44

Sibir rött kort några minuter senare :)

Kattbert 2010-08-19 14:58

Feyenoord ryggat till 1,694 (pinnaclesports)

Känns ganska säkert. Öststatslagen låter jag vara.