Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Lägger sig USA? (https://www.sharps.se/forums/fotboll/36162-laegger-sig-usa/)

mikaels 2019-06-16 19:09

Lägger sig USA?
 
Sverige möter USA i sista omgången av dam-VM, att vinna denna grupp är ett stort handikapp om du ska ta dig till VM-final...Tyskland, Frankrike, England, Spanien kommer med största säkerhet att hamna på den halvan som gruppsegraren i grupp F. Matchen spelas sist när alla andra grupper är klara. Säger inte att USA lägger sig, men så värst intresserad av att vinna kanske man inte är, hursomhelst så finns 11ggr på Sverige mot USA på unibet

AmaerildeRimfrost 2019-06-16 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 623369)
Sverige möter USA i sista omgången av dam-VM, att vinna denna grupp är ett stort handikapp om du ska ta dig till VM-final...Tyskland, Frankrike, England, Spanien kommer med största säkerhet att hamna på den halvan som gruppsegraren i grupp F. Matchen spelas sist när alla andra grupper är klara. Säger inte att USA lägger sig, men så värst intresserad av att vinna kanske man inte är, hursomhelst så finns 11ggr på Sverige mot USA på unibet

Tror det är ovanligare hos tjejer att lägga sig än killar. Men knappt ens inom herrar lägger man sig för att få något lättare. Är man på plan vill man vinna om man inte heter ***** och har fått pengar under bordet.

Det som är intressant är väl snarare isf om USA startar med elva reserver, för det är ett sådant läge att alla vill alltid vinna men en förlust spelar ingen roll. Och att låta de som får lite speltid att vida upp sig är guld värt!

mikaels 2019-06-16 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 623377)
Tror det är ovanligare hos tjejer att lägga sig än killar. Men knappt ens inom herrar lägger man sig för att få något lättare. Är man på plan vill man vinna om man inte heter ***** och har fått pengar under bordet.

Det som är intressant är väl snarare isf om USA startar med elva reserver, för det är ett sådant läge att alla vill alltid vinna men en förlust spelar ingen roll. Och att låta de som får lite speltid att vida upp sig är guld värt!

Lägger sig kanske dom inte gör, men som du säger så matchar dom kanske inte sina bästa...men hoppas man att dom ska lägga sig så är det ju bäst med stjärnorna på plan, kanske...vi får si...hade det varit Tyskland som vi mött, så skulle jag "tömt lädret" på Svedala...

mikaels 2019-06-16 21:29

Kan inte komma ihåg att det någonsin varit en så stor slagsida mellan halvorna i ett internationellt fotbollsmästerskap...men någon gång kanske det skett...

AmaerildeRimfrost 2019-06-16 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 623387)
Kan inte komma ihåg att det någonsin varit en så stor slagsida mellan halvorna i ett internationellt fotbollsmästerskap...men någon gång kanske det skett...

Herr-VM i somras hade väl typ alla bra lagen på ena sidan?

Övriga större mästerskap har jag inte noterat dock. Men det har säkert skett fler gånger. Hockeyn har ju t ex ändrat det där nu och man blir rankad under turneringens gång inför varje ny omgång.

mikaels 2019-06-17 08:00

Var stor skillnad på sidorna i herr-VM, men långtifrån lika stor som det troligtvis blir här. Om USA blir grupptvåa så är väl slagsidan ungefär lika, som i herrarnas och jag kan inte minnas någon mer ojämnare fördelning innan dess, vinner USA gruppen så blir den extrem med alla fyra förhandsfavoriter där. Dessutom får högst troligt(om Spanien tar poäng mot Kina) gruppvinnaren i F möta Spanien i åttondelen, rena mardrömsvägen till final alltså...

ExtremtRik 2019-06-17 08:39

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 623369)
Sverige möter USA i sista omgången av dam-VM, att vinna denna grupp är ett stort handikapp om du ska ta dig till VM-final...Tyskland, Frankrike, England, Spanien kommer med största säkerhet att hamna på den halvan som gruppsegraren i grupp F. Matchen spelas sist när alla andra grupper är klara. Säger inte att USA lägger sig, men så värst intresserad av att vinna kanske man inte är, hursomhelst så finns 11ggr på Sverige mot USA på unibet

Varför ska just USA "lägga sig" ?? (Och nej det säger du ju inte!?)

Är väl mer svenskt att "lägga sig", spela taktiskt !?

Sitter ju i den neutrala själen rentav ?


Men allvarligt, är inte oavgjort nära till hands (även om jag tror USA vinner lätt) för ingen har ju något att vara oroliga för eller kriga ihjäl sig för förutom just beskyllningar om "läggmatch" etc.... de vill ändå visa upp sig för publiken, säkerligen med en modifierad uppställning, där blir det spännande för samtidigt är det en chans att trimma laget då landslag aldrig är så samspelta som klubblagen.... !?


OM man nu ska vara konspirqatorisk lir det oavgjort, men som sagt, tror nog USA vinner:p

mikaels 2019-06-17 09:16

Citat:

Ursprungligen postat av ExtremtRik (Inlägg 623397)
Varför ska just USA "lägga sig" ?? (Och nej det säger du ju inte!?)

Är väl mer svenskt att "lägga sig", spela taktiskt !?

Sitter ju i den neutrala själen rentav ?


Men allvarligt, är inte oavgjort nära till hands (även om jag tror USA vinner lätt) för ingen har ju något att vara oroliga för eller kriga ihjäl sig för förutom just beskyllningar om "läggmatch" etc.... de vill ändå visa upp sig för publiken, säkerligen med en modifierad uppställning, där blir det spännande för samtidigt är det en chans att trimma laget då landslag aldrig är så samspelta som klubblagen.... !?


OM man nu ska vara konspirqatorisk lir det oavgjort, men som sagt, tror nog USA vinner:p

Blir hursomhelst en "märklig match", sen får vi se hur det går....Man "får inte" resonera(Tyskland undantaget, dom brukar se till att det blir så smart som möjligt) i såna här termer i laget, men när dom sen står där med övriga matcher klara, så är dom (o)lustiga förutsättningarna så givna...längtar till denna match..

AmaerildeRimfrost 2019-06-17 09:28

Varför tror du Tyskland "skulle spela smart"? Ser det inte alls i deras mentalitet generellt!

mikaels 2019-06-17 09:31

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 623399)
Varför tror du Tyskland "skulle spela smart"? Ser det inte alls i deras mentalitet generellt!

Finns ett antal exempel i historien där tyskarna agerat "smart" i gruppspelen...

AmaerildeRimfrost 2019-06-17 09:45

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 623400)
Finns ett antal exempel i historien där tyskarna agerat "smart" i gruppspelen...

Jag vet bara en match och då blev det 1-1 mot Österrike,men det var ju för att bägge lagen var garanterade att gå vidare där. Blev ett självspelande piano. Nu är båda lagen köara. Du får ge mig ett enda exempel där det spelats smart i "sista" matchen där inte det andra laget också fick fördel.

mikaels 2019-06-17 09:51

OS-88 är ett bra exempel Zambia hade vunnit sin grupp före Italien, tyskarna mötte oss i sista, "vinnaren" fick Italien i kvarten, "förloraren" fick Zambia...satt med polarna och såg farsen, Ty tog ledning utan att mer än pliktskyldigast "jubla", S kvitterar och sen sa jag att den här matchen är klar, vi "vinner", vadå? fick jag som svar...med några minuter kvar får vi en hörna och tyskarna står som stenstoder o nickmålet är "så fantastiskt snyggt"..resultatet, Ty spöar Z med 4-0 o vi åker ut mot Italien...finns många andra med Ty inblandade om man gräver i arkiven och på olika sätt har dom lyckats smart manövrera...

mikaels 2019-06-17 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 623402)
Jag vet bara en match och då blev det 1-1 mot Österrike,men det var ju för att bägge lagen var garanterade att gå vidare där. Blev ett självspelande piano. Nu är båda lagen köara. Du får ge mig ett enda exempel där det spelats smart i "sista" matchen där inte det andra laget också fick fördel.

Ty vann med 1-0 där och resultatet var perfekt för bägge lagen, grejen var att ingen gjorde något för att spela fotboll överhuvudtaget, efter den matchen ändrades reglerna och två sista matcherna spelas alltid samtidigt numera...som tur är så finns inte möjligheterna så ofta och vi har ju haft hjälp av dansk "välvilja", det glömmer nog aldrig Italienarna, jäkla vilka fuskare vi är här uppe i norden, hehe...

ExtremtRik 2019-06-17 10:15

Kan vi inte följa Poppers råd och försöka falsifiera tesen? Edit: jo jag vet att Amaerildes fråga om Tyskland härrör från dennes "specialintresse" för Tyska landslaget :)

Lyckas vi inte så kan vi vara "säkra" :lol:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Konfirmeringsbias


Kan ändå hålla med andemeningen i första posten att man inte ska vara för säker på något i denna match, problemet är att bookies rimligen är varse om detta och även om de inte skulle vara det så är det i regel högoddssidan som har ett alltför lågt odds då de vet att "allt" kommer att uppfattas som "höga" odds... möjligen är Betfairs oddsbörs en bra idé om man vill fundera vidare, men nja...

Vad skulle ett korrekt odds i ett viktigt möte vara? USA känns ju TOTALT överlägsna sverige som gjorde endast 4 mål, var där 3 nickmål?, maximalt exploaterande av kortvuxna thailändskor senast exemplelvis.... jag skulle nog vilja ha runt 30 ggr för att spela Sverige i den hypotetiska "viktiga" matchen...


Sen kan man kanske väga in en glädjefaktor i att spela sverige i det fall de faktiskt vinner :popcorn:

mikaels 2019-06-17 10:51

Kan knappt bärga mig till torsdag, ska bli skoj när förhandssnacket kommer igång ordentligt till denna match och folk i studion kommer att försöka lyfta upp den sportsliga fördelen av att vinna...åker upp till Tornedalen nu över midsommar, så det ska nog gå bra att slå ihjäl dom här tre dagarna;)...



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved