![]() |
Dagens fotboll 24/8
Nu vinner vi cash!
Ö/U spel i carling cup lockar. |
Anderlecht 4u @ 1.60
Anderlecht -1 1u @ 1.92 Förväntar mig att RSCA tar sig förbi serberna här, de skarvade en del borta men har med sig 2-2. Förväntar mig att klassen tar ut sin rätt här. |
Citat:
|
Vad tror ni om Anorthosis Famagusta v CSKA Moskva? 2:a ger 2.10 hos bet365.
CSKA vann första mötet med 4-0 så frågan är hur taggade de är idag. Edit: hittade detta: "The key to this match is the fact that CSKA Moscow have not played a match since their 4-0 first leg win last Thursday (no Russian Premier League matches this past weekend) and they do not play again until this upcoming Sunday against the 13th place team in the Premier League. With a home match on the horizon in league play and having had all weekend to rest before traveling to Cyprus for this match, CSKA has a shot to flex some muscle in this match. Since losing a home match to Spartak Nalchik at home on July 25, this club beat Spartak Moscow on the road, they beat Anzhi Makhachkala 4-0 at home and then beat Anorthosis Famagusta 4-0 at home last week in the first leg. Moscow is within reach of the Russian Premier League lead sitting six points behind Zenit St Petersburg and they know it's important for the club to maintain momentum heading into the group stage of the Europa League. Just way too much class right here and CSKA Moscow is an impressive 6-0-1 away from home in league play this season scoring 13 goals and allowing 5. Won't be a high scoring game but CSKA Moscow is not here to lose or draw. " |
Sampdoria v Werder Bremen över 2,5 mål till oddset 1,72 låter sunt.... med tanke på att werder bremen aldrig håller igen... och sampdoria fick in ett viktigt 3-1 mål i slutet av matchen i förra mötet.... Så finns chansen för avancemang för italienarna!
|
Har i alla fall kört so far, Bradford vs Preston 2:a till 2.40.
LeagueTwo vs The Championship, Bradford dras med lite skador och avstängningar så tycker Preston borde kunna ta detta hyfsat enkelt så får bli en slant på det. |
Har du tänkt spela (PK Keski-Uusimaa - Gnistan)-matchen Pacman? Funderade på att lägga en 2:a... Men gnistan har spelat dåligt i de senaste matcherna.. Kanske bäst av avstå :whistling:
|
Dagens spel
Preston @ 2.15
Wigan @ 2.00 West Brom @ 1.80 Stoke @ 1.40 :evilgrin39::thumbup: |
Citat:
|
Citat:
|
vill bara säga att i min spreadsheet sevilla-braga 2 är +1.0,+1.5 . man ser inte slutet.
real madrid möter är tydligen paraguay ligamästare , såg jag efter jag satsat på 1 -2.0 . det såg bra ut. men nu vet i fan. |
Trots att det är vanskliga cupmatcher så kör jag på Watford mot Notts County. De har börjat ligaspelet helt okej och är obesegrade. I första cuprundan spelades en stark elva och det blir det förmodligen idag också. 1.80 är ju inget jätteodds men chanserna till seger ska vara goda (hoppas jag)
Blir även en slant på klart kapabla Palace borta mot krisstämplade Pompey. Nog för att ett cupäventyr som ifjol skulle kunna bli ett trevligt avbrott mot svagt ligaspel men nu lär fokus ligga på ligan för Pompeys del. Bänken kommer inte bli full idag heller så det sliter hårt på manskapet. Mullins vikarierar på högerbacken och spelar dessutom skadad. Hreidarson, Webber, Kilbey, Goodard och Kanu är borta och Utaka är tveksam. Även Palace har en del avbräck men där är endast Claude Davis ett nytt sådant då han är avstängd. I övrigt är det spelare som varit borta ett tag. På pluskontot finns Darren Ambrose som är tillbaka från skada. Får han speltid blir det ett jätteplus. Inlånade Pablo Counago får troligen spela och kanske kan det bli speltid för chockvärvningen Edgar Davids:D Hur som helst så är 3.50 ett bra odds på Palace som kan vinna denna match de flesta dagar i veckan. |
Detta är mina spel så långt idag.
Ryggat av RobinD: 2010-08-24 20:45 Champions League Anderlecht vs Partizan Belgrade 1 @ 1.600 Ryggat av Mercutio, betrush: 2010-08-24 20:45 Champions League Sampdoria vs W Bremen 1 dnb @1.556 Eget spel: 2010-08-24 20:45 Champions League Sevilla vs Braga 1 @ 1.370 Skitodds på Sevilla men de skall bara vinna detta. Anderlecht och Sampdoria är spel jag förmodligen skulle ha kunnat hitta själv också. Jag tror på bägge lagen men likväl så var det via rekar jag hittade matcherna. Jag ögnar oftast igenom rekar förrän jag börjar utvärdera själv. Jag skulle vara försiktig med något överspel på Sampdoria-Werder Bremen. Man kan inte räkna med att Werder Bremen inte håller igen. Jag tror bestämt att man har som mål att försöka hålla igen. Och gör Sampdoria 2-0 en bit in i andra halvlek så blir det italiensk snålspel resten av matchen. Jag har ett par gånger suttit med behov av ett mål åt någondera hållet när italienska lag uppnått sitt mål för matchen och skulle inte vilja hamna där igen. |
Citat:
|
Ikväll är det Cl kvalet som får min uppmärksamhet. Kommer gå hårt in på Sampdoria som dels fick in 3-1 målet i slutet emot Bremen och därför har rejäl chans på avencemang men framför allt är man ett helt annat lag hemma i Genua.
Inte en ända förlust förra året på hemmaplan i ligan(!) 13-6-0 tror jag att dem hade (lite osäker där) men hur som helst väldigt bra hemma! |
Jag lägger 2 units på Wimbledon borta mot Rushden & Diamonds i Conference League till 2,65 på Nordicbet. Wimbledon har börjat med 3 raka segrar och 6-0 i målskillnad. Rushden & Diamonds har inlett säsongen med 2 förluster och en oavgjord, målskillnaden 2-5.
Rushden & Diamonds var bra förra säsongen men har nu fått en tung inledning och dras med ett flertal skador. Tycker Wimbledon ska ha en bra chans att vinna trots bortaplan. Och när oddset är såpass fint måste jag prova. |
Har spelat AH +0 Wimbledon redan. Värt att notera är att Rushden har sprungit in i svårare motstånd hittills än Wimbledon. Spelade även under 2.5 mål då Wimbledon har känns väldigt stabilt bakåt. 0-1, 0-2?
|
Citat:
_______ |
Error
|
Sampdoria- Werder Bremen: 1 (2.20) @ 888sport
Match: 2:2. Sampdorias förlorade med 3-1 på Weserstadion och behöver vinna med 2-0 för att gå vidare. Inte alls omöjlight då Sampdoria är mycket hemmastarka. Förra säsongen förlorade man inte en match på hemmaplan och hade hemmastatistiken: 13-6-0. Sampdorias utvisning i 66-minuten på Lucchini bidrog mycket till att man släppte in två mål till efter den utvisningen. Men Pazzinis 3-1 mål i 90-minuten var helt avgörande, då 3-0 inför returen hade kännits väl tufft att vända. Nu saknas som sagt Lucchini i backlinjen och med Accardi skadad finns det ingen riktigt utmålad ersättare. Antingen startar Volta tillsammans med Gastaldello eller så får Palombo ta steget ner och spela där. Poli är en annan försvarsspelare som är lårskadad. Finns en del problem i backlinjen i Sampdoria. Även Bremen har problem. Viktiga spelarna Hunt och Almeida skadade sig i helgens 4-1 förlust borta mot Hoffenheim. I helgens match tog Bremen ledningen, men förlorade som sagt tillslut med 4-1. Försvarsspelet såg virrigt ut. Sen har ju lagets kanske viktigaste spelare Özil lämnat laget för Real Madrid. Bremen har råd att förlora med 1-0 och ändå gå vidare. Sampdoria kommer förmodligen köra på för fullt direkt i början av matchen och försöka få ett tidgt mål. Jag tror man kan lyckas med det på hemmaplan där man är så starka. Pazzini och Cassano måste leverera ikväll. Trots Sampdorias backproblem tror jag man vinner denna match på hemmaplan och 2.20 är bra betalt på ett så starkt hemmalag. För dig som inte har 888sport så har resten av marknaden spelabara 2.10 också. Insats: 8-Units |
Sevilla att gå vidare @ 1.57 är väl ok
|
Citat:
|
Ingen vågar sig på Sheriff mot Basel?
Sheriff Tiraspol vs FC Basel 1 dnb @2.05 (bet365) 6/10u |
Kör denna dubbel med.
ÖIS + Anderlecht (2.63) @ Bet365 2/10 Units |
Citat:
Avstår själv då jag läste att Sheriff hade ett par avbräck idag och matchen känns så öppen. Lycka till, håller tummarna för dig. |
Leeds- Leicester: 1 (2.25) @ Bet365
Ligacupen, Omg 2! Leeds har startat säsongen helt okej som nykomlingar i ligan. Raden: 1-1-1 efter tre matcher. Vinst mot Millwall med 3-1, 1-1 mot Nottingham och förlust mot Derby med 2-1. I första omgånen i Ligacupen slog man lätt ut League Two-laget Lincoln City med 4-0. Leeds saknar anfallaren Billy Paynter och mittfältare Robert Snodgrass, men har för övrigt en frisk trupp. Intressant blir om ex-Leicester spelaren Max Gradel spelar. Paulo Sousas har inte fått någon bra start som ny Leicester tränare och är nog redan pressad. Bara en poäng på tre liga matcher och målskillnaden: 2-6. Gick vidare i Ligacupen efter 4-3 mot League Two-laget Macclesfield. Leicester kommer att sakna förstamålvakten Chris Weale som skadade armbågen mot Burnley i lördags, andramålvakten Conrad Logan står säkerligen. Matty Fryatt och Lloyd Dyer fanns inte med mot Burnley och de vilas säkert idag. Annars saknas mittbackarna Aleksandar Tunchev och Miguel Vitor. Jag tror Sousas prioriterar ligan i förstahand efter den dåliga inledningen och förmodligen en b-betonad elva till dagens match. Leeds är alltid starka hemma på Elland Road där man har ett mycket bra publikstöd och är ett bra cuplag. Slog självaste Man. United med 1-0 på bortaplan i förra säsongens Ligacup. Bet365:s 2.25 på hemmaseger känns högt och testas! Insats: 3/10 Units |
Citat:
Ryggar! Finns även 2.20 på Unibet. |
Samp höjt till 2.20 på bet365 nu
|
Citat:
Tack för infot.. missade den helt. Såg nu att Sheriff har deras två av deras ordinarier backar borta, dessutom medverkar inte en nyckelspelare på mittfältet. |
ojojoj...
Tänkte vänta med att lägga Samp-spelet tills dom spelat några minuter för att få lite bättre odds. Somnade i soffan och ser nu att det står 2.0 :idiot: |
Citat:
Citat:
Leeds tog ledningen i sin match med förlorade med 1-2 tillslut Sammanlagt: + 6.60 Units på dessa två matcher. |
Citat:
|
Citat:
|
Tackar Robin. Funderade länge på en tvåa i matchen men tvekade då Anderlecht har bra hemmafacit. Men att släppa en 2-0 ledning på 10 minuter kännetecknar Partizans skärpa.
Bra att de gick vidare ändå.. |