Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-09-21, 12:35   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 33
Sharp$: 151
Standard

Svenska folket streckfördelning


Sitter och vill testa lite reducering av stryktipsrader baserat på svenska folkets / svenskaspels streckfördelning.

Dock skulle jag vilja särskilja likastreckade matcher och tipstecken från varandra.

Är det någon som vet om det någonstans finns streckfördelningen med decimaler ?

/ J
odds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 14:43   #2
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av odds Visa inlägg
Sitter och vill testa lite reducering av stryktipsrader baserat på svenska folkets / svenskaspels streckfördelning.

Dock skulle jag vilja särskilja likastreckade matcher och tipstecken från varandra.

Är det någon som vet om det någonstans finns streckfördelningen med decimaler ?

/ J
Nej. Inte ens när man har tillgång till Svenska Spels API får man det mer noggrant än i procentuella heltal. Märkligt nog visade de decimaler förr i tiden på SVTs Text-Tv.

Jämfört med ATG är det helt värdelöst. ATG ger tillgång till insatsen per spelalternativ räknat i kronor. Det ger maximal noggrannhet.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 16:31   #3
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 33
Sharp$: 151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nej. Inte ens när man har tillgång till Svenska Spels API får man det mer noggrant än i procentuella heltal. Märkligt nog visade de decimaler förr i tiden på SVTs Text-Tv.

Jämfört med ATG är det helt värdelöst. ATG ger tillgång till insatsen per spelalternativ räknat i kronor. Det ger maximal noggrannhet.
Ja, det är synd det, vet du eller någon annan om streckfördelningen för måltipset finns någonstans ?

/ J
odds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 09:43   #4
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 59
Sharp$: 597
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av odds Visa inlägg
Ja, det är synd det, vet du eller någon annan om streckfördelningen för måltipset finns någonstans ?

/ J
Ha skrivit till svenskspel angående måltipset och att de borde ha hur streckfördelningen ser ut. Det jag kan säga är att det är väldigt många som streckar de första 8 matcherna. Tog en bild bara för att få de bekräftat och då det precis hade börjat var det hela 235 rader som hade 8 rätt. Värt att notera att det var färre personer som hade 7 rätt än 8.

Senast redigerad av Storkillen den 2020-01-17 klockan 09:44.
Storkillen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-03, 14:34   #5
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Storkillen Visa inlägg
Ha skrivit till svenskspel angående måltipset och att de borde ha hur streckfördelningen ser ut. Det jag kan säga är att det är väldigt många som streckar de första 8 matcherna. Tog en bild bara för att få de bekräftat och då det precis hade börjat var det hela 235 rader som hade 8 rätt. Värt att notera att det var färre personer som hade 7 rätt än 8.
Som fd. professionell måltipset-spelare så kan jag i alla fall svara för hur det såg ut tidigare när streck-infon fanns att tillgå via text-tv. De mest streckade matcherna runt 34-35%, matcher med genomsnittligt målväntevärde högt upp på kupongen runt 27-32% och sedan fallande, matcher långt ned på kupongen med väntevärde kring två mål kunde ligga nedåt 20%. Sommarkuponger med division-två matcher med lina på 3.5 mål förändrade streckfördelningen såklart. Men helt klart var att en stor del av omsättningen bestod av stående rader och lördagsgodis. Har själv jobbat i spelbutik och jag kan i princip räkna antalet handskrivna måltipskuponger jag tagit emot på mina fingrar. Det mesta jag har sett är fyra rader som haft åtta rätt en omgång och den innehöll många betrodda matcher, vilket starkt indikerar att det är en liten skara som ägnar sig åt att producera egna system.

Nu när bolagen delats upp och måltipset inte längre ingår i lördagsgodispåsarna har omsättningen gått från drygt två miljoner ned till drygt en miljon, så jag skulle tro att en högre procent av systemen består av seriösa manuellt producerade rader och att streckfördelningen därför numera varierar mer mellan de olika matcherna.

Att omsättningen dött har totalt raderat ut värdet ur spelformen annat än vid extrema jackpottar som inträffar väldigt sällan. Förr fanns det värde vid en jackpott och ofta kunde det gå flera veckor innan någon knep åtta rätt, vilket kunde innebära en teoretisk återbetalning på 200-300%. Har haft åtta rätt på ramen några gånger och fått 30-40k vid något tillfälle. Dessa vinster är viktiga för att hålla sig någorlunda flytande innan det slår på riktigt. Utspädningseffekten på framförallt sjuorna blir ju extrem idag om ens eget system genererar flera sjuor.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mirran2 (+20)

Senast redigerad av Slurf den 2020-04-03 klockan 15:01.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td