Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Dagens Fotboll 19/10 (https://www.sharps.se/forums/fotboll/4370-dagens-fotboll-19-10-a/)

hejz 2010-10-19 18:04

Steffinho: Över 2 på Real-Milan ligger på 1,32. Menar du möjligen Ö2 hos Svenskaspel? Isåfall menar du Ö2.5 och det spelet finns till 1.82. Samma gäller Bayern - Cluj Ö3.5, finns till 2.55.

Slurf 2010-10-19 18:08

Har ett litet tips för er som har Ladbrokes. 3.30 på Sheffield United borta mot Hull ikväll. De är sänkta på nästan alla bolag och snittet är 3.06. Sheffield United får tillbaka anfallaren Jamie Ward och Hull saknar fortfarande Bullard. Båda lagen har dålig form.

Sheffield United är mitt favoritlag och har redan hunnit se dem live några gånger trots att jag bara är 17år :) men eftersom jag inte har ladbrokes så spelar jag inte. Anser det vara någon tiondel för högt och är värd en liten slant. 2.90-3.00 känns som ett mer korrekt odds.

EDIT: Snittet är 3.02 nu.

hejz 2010-10-19 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av Slurf (Inlägg 69493)
Har absolut inget emot den men tycker de är lite i underkant med 1.75. CCC är en sjukt jämn liga och CP kan alltid hitta på något om de tänder till(var riktigt bra mot QPR i derbyt t ex). Tycker oddset ligger ganska rätt så avstår men tror att de är mycket god chans.

Tack för din kommentar om spelet. Jag håller dock kvar min åsikt om att det är ett spelvärt odds.

Visst kan Crystal Palace blixtra till, men det har endast hänt på hemmaplan. På bortamark har man haft det mycket jobbigt, man har varit direkt usla där och oftast blivit krossade. Man spelade bra hemma mot QPR, men man fick stryk, det styder på svaghet. Senast förlorade man hemma mot Millwall, det tycker jag var riktigt svagt gjort. Samtidigt visade Norwich styrka genom att spela oavgjort BORTA mot QPR, matchen innan slog man Bristol City med imponerande 3-0 borta.

Jag är inte mycket för gammal statistik, utan lägger mina spel mycket efter dagsform. Om man ser till det värderar jag 1an till ca 1.60. Då kan du se varför jag tycker 1.75 är spelvärt:)

Men tack för att du kommenterar vad du tycker!

Slurf 2010-10-19 18:38

Norwich var dock inte speciellt superbra mot QPR och QPR borde ha vunnit den matchen. Men jag har ändrat mig lite.. 1.75 är faktiskt helt ok. Har dock inte pinnacle och 1.62 på t ex bet365 är alldeles för lågt imo. Lycka till! Blir dock inte förvånad om CP hittar på något.. riktigt äckligt lag är vad de är :)

hejz 2010-10-19 18:48

0-0 borta mot QPR när man spelar dåligt tycker är något positivt inför ikväll:D

Steffinho 2010-10-19 19:01

Citat:

Ursprungligen postat av hejz (Inlägg 69495)
Steffinho: Över 2 på Real-Milan ligger på 1,32. Menar du möjligen Ö2 hos Svenskaspel? Isåfall menar du Ö2.5 och det spelet finns till 1.82. Samma gäller Bayern - Cluj Ö3.5, finns till 2.55.

Jag spelade på SS och fick 1,63 på Över 2 mål.

hejz 2010-10-19 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av Steffinho (Inlägg 69517)
Jag spelade på SS och fick 1,63 på Över 2 mål.

Det var det jag anade, isåfall gjorde du en rätt dålig deal, då det ligger på runt 1.80 hos övriga bookies.

Wanghao 2010-10-19 19:35

Italienska lag är äckliga på att hålla tätt på bortaplan i viktiga matcher. Tror på 1-0, 1-1 eller 0-0 dvs Underspel.

htsolna08 2010-10-19 19:48

REAL MADRID: Casillas; Arbeloa, Pepe, Carvalho, Marcelo; Xabi Alonso, Khedira; Ronaldo, Ozil, Di Maria; Higuain.

MILAN: Amelia; Zambrotta, Nesta, Bonera, Antonini; Gattuso, Pirlo, Seedorf; Ronaldinho; Pato, Ibrahimovic.

Lawio 2010-10-19 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av mattiaspolanco (Inlägg 69474)
Är det något lag som kan skrälla så är det Milan.

Milan har inte en enda nyckelspelare skadad. Pato spelar helt magiskt just nu.
Var försiktig i dina slutsatser nu.

Vart får du din information ifrån? Thiago Silva & Abbiati saknas

:holms:

xtrmntr 2010-10-19 20:19

1.60 på Nowich korrekt odds? I serien där alla slår alla (Championship)? Nej, dags att tänka om, även fast Norwich är ett starkt hemmalag.

BOL.

xtrmntr 2010-10-19 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av Lawio (Inlägg 69541)
Vart får du din information ifrån? Thiago Silva & Abbiati saknas

:holms:

Att Abbiati saknas är ju enbart positivt för Milan...

Lawio 2010-10-19 20:21

Citat:

Ursprungligen postat av xtrmntr (Inlägg 69543)
Att Abbiati saknas är ju enbart positivt för Milan...

Aldrig bra när man saknar sin första målvakt :)

hejz 2010-10-19 20:29

Dagen börjar bra, Chelsea -0.25 satt fint:)

Spartak Moskva - Chelsea 0-2 FT

@xtrmntr

Det är min åsikt om matchen. Bara för att det sker många skrällar i Championship betyder dte inte att hemmalaget alltid ska ha minst 1.90. Norwich har sett riktigt starka ut senaste matcherna, medan Crystal Palace gått riktigt dåligt. Ligatrean 1.60 hemma mot nästjumbon, ingen konstighet med det. Dessutom förstår jag inte hur du kan tycka det när snittoddset på Norwich hos alla bolag ligger på 1.65. Högst ligger pinnen, nere på 1.71 nu, så jag tycker absolut att 1.75 var spelvärt:).

hejz 2010-10-19 20:49

Spelar nu i sista stund på Middlesbrough @4.83.

Nottingham har gått rätt bra, men jag har inte riktigt imponerats av Nottingham då man lyckats kryssa väldigt många matcher. Jag testar 1u på Middlesbrough.

calahan 2010-10-19 21:00

2-0 och matchen är väl klar gött

_A_ 2010-10-19 22:41

5 av dom 8 champions league spelen satt där dom skulle och 5,5 units plus.

Slurf 2010-10-19 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av Slurf (Inlägg 69498)
Har ett litet tips för er som har Ladbrokes. 3.30 på Sheffield United borta mot Hull ikväll. De är sänkta på nästan alla bolag och snittet är 3.06. Sheffield United får tillbaka anfallaren Jamie Ward och Hull saknar fortfarande Bullard. Båda lagen har dålig form.

Sheffield United är mitt favoritlag och har redan hunnit se dem live några gånger trots att jag bara är 17år :) men eftersom jag inte har ladbrokes så spelar jag inte. Anser det vara någon tiondel för högt och är värd en liten slant. 2.90-3.00 känns som ett mer korrekt odds.

EDIT: Snittet är 3.02 nu.

La ett livespel i HT till 3.50. Slut 0-1 :)

jonnolainen 2010-10-19 22:58

insats 500kr odds 9,39
utdelning:4.697,05
chelsea 2.00
ajax 1.61
arsenal 1.61
braga 1.80

min fyrling. satt fint!

Malderiss 2010-10-19 23:30

Vart är killen som trodde på Milan, haha ?

Gick + - noll idag =(

Hade vunnit 13 000 kr om Norwich vunnit så är ganska sur just nu =/

xtrmntr 2010-10-19 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av hejz (Inlägg 69548)
Dagen börjar bra, Chelsea -0.25 satt fint:)

Spartak Moskva - Chelsea 0-2 FT

@xtrmntr

Det är min åsikt om matchen. Bara för att det sker många skrällar i Championship betyder dte inte att hemmalaget alltid ska ha minst 1.90. Norwich har sett riktigt starka ut senaste matcherna, medan Crystal Palace gått riktigt dåligt. Ligatrean 1.60 hemma mot nästjumbon, ingen konstighet med det. Dessutom förstår jag inte hur du kan tycka det när snittoddset på Norwich hos alla bolag ligger på 1.65. Högst ligger pinnen, nere på 1.71 nu, så jag tycker absolut att 1.75 var spelvärt:).

Inte för att våra sån men...

...

...

I told you so :whistling:

Championship är otroligt svårt att tjäna pengar på, även svårt att få tillgång till bra info så länge man inte har kontakter på öarna. Satsa på PL istället.

Slurf 2010-10-19 23:47

Citat:

Ursprungligen postat av xtrmntr (Inlägg 69618)

...

...

Championship är otroligt svårt att tjäna pengar på, även svårt att få tillgång till bra info så länge man inte har kontakter på öarna. Satsa på PL istället.

Jag varnade också tidigare i tråden och alla är medvetna om att CCC är en riktigt jämn och oberäknerlig liga. Men detdär är bara onödigt... det var absolut inget fel med 1.75 på Norwich (personligen anser jag att 1.75 var ett väldigt korrekt odds.). De var en match de skulle vinna och bara för att vi råkade ha rätt här så tycker jag det där är lite onödigt.

Sen håller jag med om att det är svårt att tjäna pengar i CCC, även i PL.. det är två ligor som oddssättarna har väldigt bra koll i. Infon från t ex teamtalk stämmer inte alltid så där håller jag med dig, men man kan definitivt göra fynd i de lägre divisionerna i England.

hejz 2010-10-19 23:53

Citat:

Ursprungligen postat av xtrmntr (Inlägg 69618)

...

...

Men herregud:) Egentligen inte ens värt att svara på dig..

Frågan var om oddset var spelvärt eller inte, inte hur utgången av matchen blir, jag tycker fortfarande nu i efterhand att 1.75 var spelvärt, tyckte säkert många andra med då oddset snabbt sjönk, att den inte satt är en annan femma, men i längden blir det ett plus så länge jag kör på överodds.

Men ska du köra "I told you so"-snacket så tar diskussionen slut här.:)

xtrmntr 2010-10-20 00:16

Citat:

Ursprungligen postat av hejz (Inlägg 69625)
Men herregud:) Egentligen inte ens värt att svara på dig..

Frågan var om oddset var spelvärt eller inte, inte hur utgången av matchen blir, jag tycker fortfarande nu i efterhand att 1.75 var spelvärt, tyckte säkert många andra med då oddset snabbt sjönk, att den inte satt är en annan femma, men i längden blir det ett plus så länge jag kör på överodds.

Men ska du köra "I told you so"-snacket så tar diskussionen slut här.:)

Ber om ursäkt hejz, det var drygt skrivet av mig. Det är svårt att vara komisk på ett internet forum, tyvär så stoppar det inte mig från att försöka. Givetvis är 1.75 spelvärt och det är lätt av mig att vara efterklok. Anser dock fortfarande att man gör bäst i att hålla sig borta från Championship såvida man inte sitter inne på riktigt het info, iallafall när det gäller 1-X-2 spel.

Det är stryktipsets fel att vi Svenskar har en förkärlek till championship då många klassiska "tipsextra" lag håller till där. För det är ju i ärlighetens namn, om jag tar av mig mina anglofil-brillor för en stund, en j-la skitliga :cheers:

hejz 2010-10-20 00:34

Citat:

Ursprungligen postat av xtrmntr (Inlägg 69632)
Ber om ursäkt hejz, det var drygt skrivet av mig. Det är svårt att vara komisk på ett internet forum, tyvär så stoppar det inte mig från att försöka. Givetvis är 1.75 spelvärt och det är lätt av mig att vara efterklok. Anser dock fortfarande att man gör bäst i att hålla sig borta från Championship såvida man inte sitter inne på riktigt het info, iallafall när det gäller 1-X-2 spel.

Det är stryktipsets fel att vi Svenskar har en förkärlek till championship då många klassiska "tipsextra" lag håller till där. För det är ju i ärlighetens namn, om jag tar av mig mina anglofil-brillor för en stund, en j-la skitliga :cheers:

Det är lugnt, jo du har rätt i att man kanske ska hålla sig ifrån den ligan lite, men svårt att låta bli ibland:)