Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Dagens fotboll 9/11 (https://www.sharps.se/forums/fotboll/4874-dagens-fotboll-9-11-a/)

tjuve 2010-11-09 08:39

Dagens fotboll 9/11

Dagens utbud bjuder på framför allt en del engelsk fotboll men även full omgång i italienska serie B och lite annat smått och gott.

Har hittat ett spel än så länge:

Burnley - Doncaster 1.95 @ Unibet, Pinnacle etc

Burnley har 5 vinster på 7 matcher på hemmaplan. Något knackigt senaste matcherna men ändå fått med sig X.

Doncaster kommer till Turf Moor utan: Sharp (pepp namn), George Friend,Gillett ,Woods och Chambers

I Burnley är Bikey tveksam.

Andy90 2010-11-09 09:15

Om jag inte missminner mig helt fel så har väl Doncaster överraskat hittills i år?
Burnley's form är väl heller inte den bästa, även fast de fått mig sig kryss som sagt. Däremot var det ju ett tag sen de spelade hemma (3 matcher sedan) och då fick man stryk mot Reading med 0-4.
Hade nog räknat med ett odds på ca 2.20 på Burnley här :)

Rätta mig gärna om jag är ute och cyklar :cheers:

tjuve 2010-11-09 09:24

Burnley har som mål att gå upp i PL och i den senaste matchen mot Norwich borta ledde man med 2-0 fram till 70e minuten innan man tappade till 2-2. Jag skulle tro att man har en rejäl revansch-lust med sig idag. Men jag går framförallt på hemma-/bortaform tillsammans med att Doncaster saknar en del, framförallt en av deras bästa i Billy Sharp.

River44 2010-11-09 11:42

Espanyol 1:a-1.65 (Match i spanska cupen, enligt aftonblaskan har valladolid 13 borta)
Burnley 1:a-1.95 (Doncaster har 5 borta)

Liras hos unibet

5/5 units

Odds:3.22

Daniló 2010-11-09 11:52

Kollade på samma dubbel, känns som ett stabilt spel!

fuzzy_ 2010-11-09 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av River44 (Inlägg 77475)
Espanyol 1:a-1.65 (Match i spanska cupen, enligt aftonblaskan har valladolid 13 borta)
Burnley 1:a-1.95 (Doncaster har 5 borta)

Liras hos unibet

5/5 units

Odds:3.22

Frågan du ska ställa dig själv är vilka som är borta och vilken betydelse dem har för laget. Är det 13 bänknötare? Är det alla ordinarie? Sen att maxa en dubbel så där är kanske inte att föredra. Men lycka till!

River44 2010-11-09 12:10

Förstår din synpunkt, fast om man som tränare inte tar med 13 spelare som tillhör
A-truppen så säger nog det en hel del om vilken inställning man har till matchen.

Overkill 2010-11-09 12:36

Citat:

Ursprungligen postat av River44 (Inlägg 77481)
Förstår din synpunkt, fast om man som tränare inte tar med 13 spelare som tillhör
A-truppen så säger nog det en hel del om vilken inställning man har till matchen.

Och det tror du inte bookies redan hade pejl på med tanke på att deras öppningsodds ligger runt det oddset du maxade? :)

mackyyy 2010-11-09 12:40

Citat:

Ursprungligen postat av River44 (Inlägg 77481)

Å andra sidan har tränaren tagit med sig 13 a-lagsspelare. Det är alltså tvärtom

iCash 2010-11-09 12:44

På tips:

Citat:

Hittar värde i Fleetwood - gateshead 2:a till nstan 5,0 i odds Fleetwood är nykomlingar och har spelat bra frams till nyss. Man ligger på kvalplats men trenden för nykomlingar är ju att förr eller senare kommer man ner på jorden igen Man saknar nu sin bästa målskyttar Magno Viera, wayne curtis. Viera med 12 baljor gateshead ser fulltaligt ut bara ? för higgenbotten. Men utan sina top anfallare i Fleetw får man svårt att måla % ligger på gateshead
Finns @ 6.06 hos pinny, tog 5 @ NB

alexybt 2010-11-09 13:02

Stoke - Birmingham u2.5
Leeds
Pompey - QPR (Both teams to score)

Donald 2010-11-09 14:18

Funderar lite på Black Cats, tycker att 7.35 är för högt.

EDIT: 7.45 nu, jag kör. Bet to win 2.5 units.

KP 2010-11-09 14:23

Middlesbrough DNB, kommentarer överflödiga.

River44 2010-11-09 15:17

Varese(Ita B) DNB finns till 1.96

3/5 Units

nivs 2010-11-09 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 77525)

inte så haj på alla uttryck än vad betyder DNB?

O12 2010-11-09 16:59

draw no bet = pengarna tillbaka vid X

nivs 2010-11-09 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av Oskarsson12 (Inlägg 77577)
draw no bet = pengarna tillbaka vid X

ok tack han mena alltså rak 2a på Middlesbrough och cash tillbaka vid kryss

xtrmntr 2010-11-09 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av nivs (Inlägg 77594)
ok tack han mena alltså rak 2a på Middlesbrough och cash tillbaka vid kryss

Rak 2:a och 2a DNB inte samma sak.

tjuve 2010-11-09 18:25

Vädret har tydligen inte varit det bästa i England (heller) och det var länge osäkert om bl.a. Pompey-QPR skulle spelas. Men nu har de givit klartäcken för spel.. Hade varit intressant att se Fotbollspengars motivering på Pompey-spelet. Tror att de kommer försöka spela ruggit tajt defensivt och i kombination med dålig plan är jag inne på att spela under 2.5...

Vad tror ni? Någon som har varit inne på liknande spår?

maddmax 2010-11-09 18:27

Kalle, tror du det blir nagot spel i aussie imorgon?

xtrmntr 2010-11-09 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 77525)

Tack för tipset.

shoreline 2010-11-09 18:36

Middlesbrough boss Tony Mowbray has a series of injury concerns ahead of Tuesday's Championship trip to Scunthorpe.

Central defender Stephen McManus is being assessed after damaging an ankle in Saturday's 2-1 victory over Crystal Palace, while midfielder Barry Robson is rated at only 50-50 as he has a tight thigh muscle.

Gary O'Neil remains a doubt for the clash with a groin injury, while keeper Danny Coyne is also struggling with a calf muscle tear.

Julio Arca made a surprise return from a knee problem at the weekend and Mowbray is keeping his fingers crossed that the Argentinian suffered no reaction.

Jonathan Franks (herniated disc), Willo Flood (knee), Rhys Williams (pelvis) and Matt Kilgallon (back) remain on the sidelines.

.

Slurf 2010-11-09 18:39

Dordrecht - Volendam 1a till 3.40 (sänkt ut av helvete nu)
Burnley - Doncaster 1a till 1.85
Ipswich - Derby över 11.5 hörnor till 1.85

nivs 2010-11-09 19:11

Citat:

Ursprungligen postat av xtrmntr (Inlägg 77603)
Rak 2:a och 2a DNB inte samma sak.

man kan alltså säga X2 på den matchen...

dNa 2010-11-09 19:22

Felpost

Slurf 2010-11-09 19:43

Citat:

Ursprungligen postat av shoreline (Inlägg 77615)
Middlesbrough boss Tony Mowbray has a series of injury concerns ahead of Tuesday's Championship trip to Scunthorpe.

Central defender Stephen McManus is being assessed after damaging an ankle in Saturday's 2-1 victory over Crystal Palace, while midfielder Barry Robson is rated at only 50-50 as he has a tight thigh muscle.

Gary O'Neil remains a doubt for the clash with a groin injury, while keeper Danny Coyne is also struggling with a calf muscle tear.

Julio Arca made a surprise return from a knee problem at the weekend and Mowbray is keeping his fingers crossed that the Argentinian suffered no reaction.

Jonathan Franks (herniated disc), Willo Flood (knee), Rhys Williams (pelvis) and Matt Kilgallon (back) remain on the sidelines.

.

Nu är skadeläget inte överdrivet allvarligt men Scunnys odds borde ha droppat mer. Prövar DNB på Scunny då jag inte Boro får med sig full pott här. Inget av lagen kryssar mycket men kryssat ligger faktiskt ganska nära till i denna match. Tack för infon!

Kurt-Egon 2010-11-09 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av nivs (Inlägg 77630)
man kan alltså säga X2 på den matchen...

Citat:

Draw No Bet: Förkortas DnB. Samma sak som att spela på Asian Handikapp 0. Spela på ett lag och vid oavgjort så får du insatsen tillbaka. Ex. Jag tror att Everton vinner mot fulham på bortaplan men jag ser en kryssrisk så jag är berädd att ta ett litet lägre odds än att spela Everon rakt. Jag spelar Everton DnB och vinner om Everton vinner, jag får tillbaka min insats om det blir kryss. Vid vinst för Fulham så förlorar jag min insats.
Citat:

Lag 0 – Lag 0: Samma sak som Draw No Bet (DnB). Insatsen tillbaka vid oavgjort.
Saxat från Sharps spelskola.

Kurt-Egon 2010-11-09 20:44

Birmingham +0.5
Tottenham - Sunderland (Both team to score)

yret88 2010-11-09 20:45

Jag verkar vara den enda som sitter på ö2.5 i Stoke - Bham..

Tycker det känns lite högt pga att Bham har gått över 4 av sina 5 bortamatcher i år. Dock talar inbördes möte emot ganska starkt. Låg instats.

Malderiss 2010-11-09 20:45

Nu verkar det som att de flesta tror på Pompey och jag som spelat på QPR...

Aja, blir väl antagligen 0-0 =)

fweewea 2010-11-09 20:48

Ryggade Middlesbrough DNB samt Leeds rak 1:a.

Malderiss 2010-11-09 21:39

Happ, QPR ända hoppet för Burnley gör ju en alltid besviken.

Jag ska börja tippa med magkänsla, det är det bästa.

Donald 2010-11-09 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 77610)
Kalle, tror du det blir nagot spel i aussie imorgon?

Lutar lite åt ett spel på Melbourne Heart borta mot Fury. Känns som att Heart blir lite starkare för varje match, jobbar mer som ett lag. De har nu fyra bortamatcher i rad utan förlust och jag tror det har givit ett bra självförtroende. Brassen Alex Terra kommer tillbaka från skada imorgon och jag tror att man har bra chanser att vinna imorgon. Fury har vunnit 2/6 hemmamatcher denna säsongen och dessa har kommit mot Sydney och Perth Glory som då inte bjudit upp till vidare motstånd. Tror Heart är sugna på en seger nu efter fina insatser på bortaplan.

2.84 finns på Pinnacle, är enligt mig ett okej odds men det är inget grymt stort värde, så jag vet inte riktigt än om jag ska spela eller inte.

xtrmntr 2010-11-09 23:12

Man tackar för tipset på Boro igen! Kanonlir, fina odds.

Fangtastic 2010-11-10 01:54

Citat:

Ursprungligen postat av xtrmntr (Inlägg 77718)
Man tackar för tipset på Boro igen! Kanonlir, fina odds.

+1

:cheers:

bokis29 2010-11-10 10:24

Citat:

Ursprungligen postat av Kalle (Inlägg 77697)
Lutar lite åt ett spel på Melbourne Heart borta mot Fury. Känns som att Heart blir lite starkare för varje match, jobbar mer som ett lag. De har nu fyra bortamatcher i rad utan förlust och jag tror det har givit ett bra självförtroende. Brassen Alex Terra kommer tillbaka från skada imorgon och jag tror att man har bra chanser att vinna imorgon. Fury har vunnit 2/6 hemmamatcher denna säsongen och dessa har kommit mot Sydney och Perth Glory som då inte bjudit upp till vidare motstånd. Tror Heart är sugna på en seger nu efter fina insatser på bortaplan.

2.84 finns på Pinnacle, är enligt mig ett okej odds men det är inget grymt stort värde, så jag vet inte riktigt än om jag ska spela eller inte.

Lägger en peng på Hearts deras brasse Alex Terra skall tydligen gå in i laget
idag efter skada

Saxat
Brazilian striker Alex Terra is set to make his return to the Melbourne Heart FC squad for tonight’s match against North Queensland Fury in Townsville.

After missing three games through injury, the former Fluminense star has finally returned to fitness, with Head Coach John van ‘t Schip ready to unleash the Derby goal scoring hero against the Fury.

However, as Terra’s season has been interrupted by a series of niggling injuries, van ‘t Schip is set to err on the side of caution and utilise the diminutive front man as an impact player off the bench.

“(Alex’s) going to travel with us. He will have to get into the team again with maybe not playing a full 90 minutes, but slowly building it up,” he said.

http://www.footballaustralia.com.au/