Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Dagens Fotboll 10/11 (https://www.sharps.se/forums/fotboll/4894-dagens-fotboll-10-11-a/)

Vlad 2010-11-10 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 77950)
Har inte så bra koll på vad som kommer upp bakifrån ska jag väl medge, men mittfältarna i årets VM var:

Gilberto Silva - Panathinaikos lär inte vara med nästa VM
Felipe Melo - Juventus
Josué - Wolfsburg
Kléberson - Flamengo 35 2014, tveksamt om han håller då
Elano - Galatasaray
Ramires - Benfica
Kaká - Real Madrid
Júlio Baptista - Roma

Silva är garanterat inte med nästa VM, Josue och Kleberson är 35 och det är rätt troligt att de inte platsar då, Kaka och Baptista är 32-33 och någon av de kan mycket väl ha stagnerat då troligen Baptista.

Så nästa VM-trupps mittfält lär bestå av några av dessa spelare plus eventuella nya stjärnskott:

Diego 28 februari 1985
Elano 14 juni 1981 (29 år)
Lucas Leiva 1 januari 1987 (23 år)
Anderson 13 april 1988 (22 år)
Hernanes 29 maj 1985 (25 år)
Ricárdo Kaká 22 april 1982 (28 år)

Så enligt mig ganska goda chanser att Lucas är i truppen om han fortsätter utvecklas. Men vi får väl se vad som ligger på tillväxt i Brasiliens ungdomsled:)

Gilberto Silva,Josue,Kleberson och Baptista kan du nog räkna bort redan nu vilket du också gjort. Mano Menezes har tagit över efter Dunga och är på allla sätt en annan typ av manager så tror inte han satsar på dessa alls. Återstår att se om Diego får en ny chans i landslaget det var länge sedan han var aktuell och Anderson vete fan,är inte han lite av en flopp i Man U?

Ramires som påpekats och även den uppenbare Philippe Coutinho från Inter lär vara där,stor talang.

Lucas är iaf i senaste landslagstruppen och Hernanes är det inte så han verkar före honom just nu. Sandro från Tottenham och Elias från Corinthians som är en favorit hos Menezes (han tränade Corinthians innan) är också två spelare som är med och är aktuella. Ganso skulle säkert också varit med men han är knäskadad just nu och tillbaka nästa säsong.

Vet inte riktigt varför vi diskuterar Selecão i Dagens fotboll men det var du som började :p

RobinD 2010-11-10 20:40

Ja man går lätt mot OT när man finner intressanta saker att diskutera, men vi sätter punkt nu då:)

xtrmntr 2010-11-10 20:44

Efter att ha sett lineups blev det spel på en PL match till:

Wigan - Liverpool över 2.5 mål @ 2.05
Wigan - Liverpool: both teams to score? YES @ 1.95

Lawio 2010-11-10 22:28

Herregud Laziooooooooooo

PHX 2010-11-10 22:31

http://data.fuskbugg.se/dipdip/IBRAH.jpg

DAGENS SKÖNASTE! Live´at 3 min innan straffen! :cheers:
Oj, vad lätt de italienska domarna blåser straff för de båda storlagen (på San Siro) när de är nära poängtapp, för att inte tala om Inters sena kvittering senast.

:drunk:

tjuve 2010-11-10 22:40

Spoiler:
Citat:

Ursprungligen postat av tjuve (Inlägg 77978)
Har sedan tidigare spelat:

Milan - Palermo ö2.5 @ 1.83

Har egentligen ingen matnyttig motivering utan går mest på känsla här efter att ha sett de senaste matcherna. Man märker på laget att de har påverkats av de offensiva nyförvärven. Laget tänker offensivt och det känns som att de hela tiden har en vilja att spela "anfallsglad" fotboll. Med en medelmåttig försvarslinje och ett hungrigt Palermo med Pastore som verkligen tillför energi tror jag på en böljande ochc målrik tillställning.

Inne på följande spel (ej lagda)

Catania - Udinese: Att bortalaget inte gör mål / Underspel

Catania har släppt in 8-8=0 i målskillnad, 4/5 hemmamatcher har slutat under 2.5 medan Udineses 2/5 bortamatcher har slutat under. Oddset är för dåligt, men är inne på att spela bortalaget att inte göra mål, eller resultatspel (0-0, 1-0)

Newcastle - Blackburn ö2.5

Här ser jag värde i 2.03 hos Pinnacle. Newcastle har ruggig energi just nu efter seger mot Arsenal och jag skulle tro att de inte räds Blackburn hemma på St James' Park. Jag tror snarare att de i så fall drabbas av hybris vilket öppnar för kontringar (Blackburn á la 10/11 = långbollar). Statistiken talar för över (4/5 hemmamatcher för skatorna har slutat över. 3/5 bortamatcher för Bburn slutat över).

Hoppas det inte blev alltför rörig layout/språkmässigt :rolleyes:

:moneybag::moneybag::moneybag:

Fin kväll. Synd bara att man skulle rygga fotbollspengars resultatspel blint - dum är man :whoco5:

Turtlewax 2010-11-10 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av PHX (Inlägg 78082)

Oj, vad lätt de italienska domarna blåser straff för de båda storlagen (på San Siro) när de är nära poängtapp, för att inte tala om Inters sena kvittering senast.

Satan vad snyggt!

Själv lade jag det här klockrena spelet:

Bet Type: Double
Cesena v Lazio Match Prices
Lazio 2.10

Manchester City v Manchester United Match Prices
Manchester City 2.40

Hoppas att det gick bättre för er andra.

/:hurt:

xtrmntr 2010-11-10 23:39

Citat:

Ojoj, cred för den. Grattis!

Overkill 2010-11-11 00:35

Citat:

Ursprungligen postat av dNa (Inlägg 77940)
100kr skojpeng i matchen Stoke-Liverpool är det enda. Där har jag spelat 2/1 @ 41x

Jag måste bara ställa frågan, du menar väl Wigan? :lol:

alexybt 2010-11-11 01:00

Citat:

sexig

dNa 2010-11-11 07:15

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 78146)
Jag måste bara ställa frågan, du menar väl Wigan? :lol:

Stämmer bra det :drunk:

Snyggt PHX :hattenav:

zlotys 2010-11-11 13:42

Evenemang Insats Odds Resultat Utbetalning
Anaheim Ducks - NY Islanders MatchInklusive övertid och straffläggning Ditt spel: 1
'
1,62 1-0
'
LDU Quito - Newell's Old Boys MatchOrdinarie speltid Ditt spel: 1
'
1,55 1-0
'
Palmeiras-SP - Atlético-MG MatchOrdinarie speltid Ditt spel: 1
'
1,45 2-0
'
New Jersey Devils - Buffalo Sabres Över/UnderAntal gjorda mål 5.5 - Ordinarie tid Ditt spel: Över 5.5
'
2,12 4-4
'
Ditt spel: fyrling 220,00 kr 7,72 = 1 698,14 kr

Slurf 2010-11-11 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av Turtlewax (Inlägg 78122)
Satan vad snyggt!

Själv lade jag det här klockrena spelet:

Bet Type: Double
Cesena v Lazio Match Prices
Lazio 2.10

Manchester City v Manchester United Match Prices
Manchester City 2.40

Hoppas att det gick bättre för er andra.

/:hurt:

Hur var spelet klockrent?
Inget av oddsen var ens nära marknadshögst och båda missade.

Hade själv 1.5u på City till 2.75 och ca 1u på Lazio till 2.20 då jag tyckte Cesena var riktigt värdelösa men var orolig för ett nytt poängtapp för Lazio.