Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Europa League 15-16 December! (https://www.sharps.se/forums/fotboll/5501-europa-league-15-16-december/)

perry 2010-12-13 11:47

Europa League 15-16 December!

Startar tråden redan nu så vi kan luska fram det allar bästa liren. Det är sista omgången så det kan finnas några riktigt fina spel!

Fram med ideérna!

fondell 2010-12-13 12:56

Har lagt ett spel hittills, 1x2 är inte uppe på pinnen.

Getafe/Young Boys
Total Goals OVER 2.5 for Game 1.730

Känns som att det kommer bli mycket en mycket målrik match!

mangofreak 2010-12-13 12:59

Villareal borta mot Brugge känns ju som ett bra spel om oddset fortsätter ligga över 1.90. Dortmund måste vinna för att ta sig vidare från gruppen, Sevilla som ligger i en djup svacka nu får det nog svårt mot tyskarna som verkar vara ett av Europas vassaste lag just nu. 2.62 hittar jag på bet365 just nu på Dortmund.

alexybt 2010-12-13 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av mangofreak (Inlägg 88650)
Villareal borta mot Brugge känns ju som ett bra spel om oddset fortsätter ligga över 1.90. Dortmund måste vinna för att ta sig vidare från gruppen, Sevilla som ligger i en djup svacka nu får det nog svårt mot tyskarna som verkar vara ett av Europas vassaste lag just nu. 2.62 hittar jag på bet365 just nu på Dortmund.

Skulle absolut inte våga villareal med tanke på hur det gick i Getafe-matchen och hur det har sett ut på bortaplan.

Dinamo Zagreb ser intressant ut i mina ögon!

perry 2010-12-13 15:59

Anderlecht måste vinna och lär göra det på hemmaplan mot Hajduk som inte har något att spela för!

zorro 2010-12-13 16:03

Lausannes odds droppar, antar att Palermo gått ut med att de ska vila folk

Makandodele 2010-12-13 16:10

Citat:

Ursprungligen postat av perry (Inlägg 88679)
Anderlecht måste vinna och lär göra det på hemmaplan mot Hajduk som inte har något att spela för!

Känns också som att oddsen är därefter, men visst kan det ändå finnas värde där.

Dortmund är ruskigt bra i år och Sevilla har fem raka förluster. Dortmund måste vinna för att gå vidare till slutspelet.

Dortmund to qualify - 2.70 @ NB (raka tvåan ger lägre)

Regerande mästarna Atletico Madrid står i 2.40 mot Leverkusen. Man behöver ta fler poäng än Aris (pga inbördes möten) för att gå vidare och för att kryss ska räcka måste Rosenborg bortabesegra Aris. Möjligt överspel till 1.775 ?

forgetful 2010-12-13 16:12

Citat:

Ursprungligen postat av perry (Inlägg 88679)

Och detsamma gäller AEK Aten som möter Zenit. Visst är Zenit klassen bättre i grunden men jag tror motivationen samt det faktum att ryssarna har semester efter den här matchen gör att det är värt att satsa på grekerna.

Tar dessutom underspelet i Zagreb-PAOK. Grekerna är vidare på oavgjort och kommer troligtvis att spela väldigt defensivt. Inget av lagen har varit några målsprutor hittills heller.

mackyyy 2010-12-13 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av zorro (Inlägg 88680)
Lausannes odds droppar, antar att Palermo gått ut med att de ska vila folk

Något de gjort i stort sett genom hela turneringen =)

Portugisen 2010-12-14 12:29

Vad tros om Dynamo Kiev - hämndlystna på Sherriff och redan färdiga - kan spela helt utan press och är i grunden ett mycket bättre lag, handicap på det spelas.

Sighurt 2010-12-14 12:52

Dinamo Zagreb - PAOK U2.5 @1.75

PHX 2010-12-15 15:15

Är inte så säker på att Dortmund vill gå vidare i EL. Ligan är prio nr 1 och efter juluppehållet kan superformen vara som bortblåst och då är det skönt att inte ha ett EL-slutspel att tampas med, (för man vill väl hellre till CL nästa år?) Man förlorade mot Sevilla hemma och hade stora problem med Lviv borta. Visst har Sevilla kass form men ligaspel och europaspel är långt ifrån samma sak.

Avstår nog spel helt och njuter av matchen istället. Hade jag lirat hade det nog blivit DNB Sevilla.

Lawio 2010-12-15 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av PHX (Inlägg 89048)
Är inte så säker på att Dortmund vill gå vidare i EL. Ligan är prio nr 1 och efter juluppehållet kan superformen vara som bortblåst och då är det skönt att inte ha ett EL-slutspel att tampas med, (för man vill väl hellre till CL nästa år?) Man förlorade mot Sevilla hemma och hade stora problem med Lviv borta. Visst har Sevilla kass form men ligaspel och europaspel är långt ifrån samma sak.

Avstår nog spel helt och njuter av matchen istället. Hade jag lirat hade det nog blivit DNB Sevilla.

De leder ligan stort ju, jag tror de är riktigt revansch suga efter förlusten hemma.

Raimond 2010-12-15 15:40

Sparta Prague - CSKA Moscow ö 2,5 finns till 2,01 på pinnacle. Båda lagen har gått över i alla sina EL matcher så här långt och matchen är betydelselös för båda.

Kan någon motivera varför man inte skulle spela?

Thore10 2010-12-15 15:52

Citat:

Ursprungligen postat av Raimond (Inlägg 89054)
Sparta Prague - CSKA Moscow ö 2,5 finns till 2,01 på pinnacle. Båda lagen har gått över i alla sina EL matcher så här långt och matchen är betydelselös för båda.

Kan någon motivera varför man inte skulle spela?

Har lirat denna. Har även över 2.5 i AZ-Bate till 2.00 på 188bet.