Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Silly Season. Vinterfönstret. (https://www.sharps.se/forums/fotboll/5680-silly-season-vinterfoenstret/)

Vlad 2011-01-01 17:00

Harry Redknapp kommer signa Andy Carroll. Smältansiktet tror att Spurs kan vinna ligan :rolleyes:

RizZla 2011-01-01 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 93126)
Harry Redknapp kommer signa Andy Carroll. Smältansiktet tror att Spurs kan vinna ligan :rolleyes:

wut wat huh? Vart har du läst detta?

Vlad 2011-01-01 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av RizZla (Inlägg 93141)
wut wat huh? Vart har du läst detta?

Spurs-Fan antar jag. Min kontakt som har bättre koll än mig på Engelsk fotboll skrev det till mig. Är bara ett rykte med en del substans i än så länge men tråkigt om vi bara ska skriva ut redan klara transfers i tråden,det finns andra sidor för det som RobinD har postat.

Spurs måste sälja av Robbie Keane och David Bentley först om inte Newcastle är dumma nog att ta dem som delbetalning. Redknapp är en stor fan av Carroll och Newcastle är i behov av pengarna det är det enda som är FACT i detta än så länge :p

Jonken 2011-01-02 03:10

Hodgson ryker oavsett? Samt lite andra rykten
Spoiler:
Segern mot Bolton kommer inte att rädda Roy Hodgsons, vars oförmåga att få laget att prestera samt extremt dåliga relation med fansen har fått ägarna att att byta plan. Egentligen planerade ägarna att låta Hodgson sitta kvar säsongen ut för att sedan byta ut honom mot en långsiktig lösning - de har kollat upp kandidater som Andre Villas Boas och Didier Deschamps - men de nuvarande omständigheterna kring Hodgson gör att ägarna har tänkt om och är beredda att installera någon manager som tillfällig lösning tills kommande sommar, då man rekryterar en långsiktig lösning. Den kortsiktiga lösning kan komma att bli Kenny Dalglish (The Telegraph).

Liverpools ägare överväger att ta in en temporär lösning på managerposten, vilket kan öppna dörren för Kenny Dalglish (The Independent).

Liverpool är beredda att vända sig till Kenny Dalglish som en nödlösning på managerposten. Trots vinsten mot Bolton är Roy Hodgsons dagar i klubben räknade. Liverpool letar aktivt efter en långsiktig efterträdare, men inget intressant namn verkar vara tillgängligt för tillfället. Därför betraktas ett SOS-samtal till Dalglish, som i så fall skulle få Phil Thompson som assisterande, som en smart mellanlandning (The Mirror).

Liverpool ligger närmast till hands för Per Mertesacker. Werder Bremen är beredda att släppa den långa mittbacken, men vill ha omkring £10 miljoner för hans tjänster. Damien Comolli scoutade Mertesacker häromveckan, och har rekommenderat att Liverpool ska försöka värva honom. Liverpool är dock angelägna om att sälja en mittback om en annan införskaffas, och därför försöker man sälja Daniel Agger. Liverpool är även fortsatt intresserade av Gary Cahill (The Mirror).
Liverpools ägare är beredda att finansiera värvningar av Ashley Young och Ryan Shawcross - oavsett om Hodgson blir kvar eller ej. Comolli kommer att styra över Liverpools värvningar den här månaden, då Liverpools planer inte påverkas av Hodgsons framtid i klubben. Comolli har framfört ett bud på Young, samtidigt som han och Hodgson kollade på Shawcross förra veckan. Men eftersom Manchester United har "first option" på Shawcross kan de fortfarande komma att sabba en affär. Youngs representanter har blivit informerade om att Liverpool vill ha honom, och en affär kan bli av de närmaste veckorna. Liverpool vill rekrytera de bästa unga brittiska spelarna. En annan som man kollar på är Daniel Sturridge, som har meddelat Chelsea att han vill lånas ut till Liverpool. Samtidigt har Villarreal kontaktat Liverpool, då de är beredda att betala £4 miljoner för Lucas Leiva (The People).

Liverpool och Birmingham visar intresse för Watfords unga anfallare Marvin Sordell (The People).

FIFA:s regler ser ut att få Paul Konchesky att bli kvar i Liverpool resten av säsongen. West Ham vill låna vänsterbacken, men eftersom han representerade Fulham så sent som i augusti, får han helt enkelt inte byta klubb igen redan i januari. Konchesky har haft en tuff tid i Liverpool, samtidigt som han alltid har haft Hodgsons stöd, och nu är han beredd att ta sig i kragen och försöka vinna över Liverpools fans på sin sida - särskilt med tanke på att han inte får byta klubb förrän kommande sommar (The People).

* * *

Chelsea ser ut att göra en stor värvning i januari. Det handlar om Gary Cahill, som skulle kosta £15 miljoner (The People).

Aston Villa försöker värva Momo Sissoko (The People).

Newcastle är intresserade av Lacina Traore (The People).

Manchester City är beredda att buda £17 miljoner på Romelu Lukaku (The Daily Mail).

Juventus är beredda att betala £20 miljoner för den skadedrabbade Robin van Persie (The Daily Star).

tompa87 2011-01-02 03:52

Citat:

Ursprungligen postat av Jonken (Inlägg 93250)
Hodgson ryker oavsett? Samt lite andra rykten
Spoiler:
Segern mot Bolton kommer inte att rädda Roy Hodgsons, vars oförmåga att få laget att prestera samt extremt dåliga relation med fansen har fått ägarna att att byta plan. Egentligen planerade ägarna att låta Hodgson sitta kvar säsongen ut för att sedan byta ut honom mot en långsiktig lösning - de har kollat upp kandidater som Andre Villas Boas och Didier Deschamps - men de nuvarande omständigheterna kring Hodgson gör att ägarna har tänkt om och är beredda att installera någon manager som tillfällig lösning tills kommande sommar, då man rekryterar en långsiktig lösning. Den kortsiktiga lösning kan komma att bli Kenny Dalglish (The Telegraph).

Liverpools ägare överväger att ta in en temporär lösning på managerposten, vilket kan öppna dörren för Kenny Dalglish (The Independent).

Liverpool är beredda att vända sig till Kenny Dalglish som en nödlösning på managerposten. Trots vinsten mot Bolton är Roy Hodgsons dagar i klubben räknade. Liverpool letar aktivt efter en långsiktig efterträdare, men inget intressant namn verkar vara tillgängligt för tillfället. Därför betraktas ett SOS-samtal till Dalglish, som i så fall skulle få Phil Thompson som assisterande, som en smart mellanlandning (The Mirror).

Liverpool ligger närmast till hands för Per Mertesacker. Werder Bremen är beredda att släppa den långa mittbacken, men vill ha omkring £10 miljoner för hans tjänster. Damien Comolli scoutade Mertesacker häromveckan, och har rekommenderat att Liverpool ska försöka värva honom. Liverpool är dock angelägna om att sälja en mittback om en annan införskaffas, och därför försöker man sälja Daniel Agger. Liverpool är även fortsatt intresserade av Gary Cahill (The Mirror).
Liverpools ägare är beredda att finansiera värvningar av Young och Shawcross
- Fantastiskt om Young å en mittback skulle bli klar, behövs!

om Hodgson blir kvar eller ej. Comolli kommer att styra över Liverpools värvningar den här månaden, då Liverpools planer inte påverkas av Hodgsons framtid i klubben. Comolli har framfört ett bud på Young, samtidigt som han och Hodgson kollade på Shawcross förra veckan. Men eftersom Manchester United har "first option" på Shawcross kan de fortfarande komma att sabba en affär. Youngs representanter har blivit informerade om att Liverpool vill ha honom, och en affär kan bli av de närmaste veckorna. Liverpool vill rekrytera de bästa unga brittiska spelarna. En annan som man kollar på är Daniel Sturridge, som har meddelat Chelsea att han vill lånas ut till Liverpool. Samtidigt har Villarreal kontaktat Liverpool, då de är beredda att betala £4 miljoner för Lucas Leiva (The People).

- Detta vore det bästa som hänt sedan CL-guldet. Bort med den förbannade plågan!

Liverpool och Birmingham visar intresse för Watfords unga anfallare Marvin Sordell (The People).

FIFA:s regler ser ut att få Paul Konchesky att bli kvar i Liverpool resten av säsongen. West Ham vill låna vänsterbacken, men eftersom han representerade Fulham så sent som i augusti, får han helt enkelt inte byta klubb igen redan i januari. Konchesky har haft en tuff tid i Liverpool, samtidigt som han alltid har haft Hodgsons stöd, och nu är han beredd att ta sig i kragen och försöka vinna över Liverpools fans på sin sida - särskilt med tanke på att han inte får byta klubb förrän kommande sommar (The People).

* * *

Chelsea ser ut att göra en stor värvning i januari. Det handlar om Gary Cahill, som skulle kosta £15 miljoner (The People).

Aston Villa försöker värva Momo Sissoko (The People).

Newcastle är intresserade av Lacina Traore (The People).

Manchester City är beredda att buda £17 miljoner på Romelu Lukaku (The Daily Mail).

Juventus är beredda att betala £20 miljoner för den skadedrabbade Robin van Persie (The Daily Star).

...

Iamthelegion 2011-01-02 04:00

Som spursfan så vore det kul med Carrol visst.. Men byter hellre bort Bentley o Keane mot Scott Parker..

RizZla 2011-01-02 09:47

Avdic till Werder Bremen.

alexybt 2011-01-02 11:16

M'Vila till pool?

Lawio 2011-01-02 14:48

Julio Baptista nära en flytt - Enligt rykten ska brassen vara så gott som klar för spanska Malaga.

RobinD 2011-01-02 14:50

Citat:

Ursprungligen postat av Lawio (Inlägg 93348)
Julio Baptista nära en flytt - Enligt rykten ska brassen vara så gott som klar för spanska Malaga.

Nära? Han är redan klar.

Svelle 2011-01-03 17:12

Eljero Elia ryktas bli Liverpools första värvning för 134 mille!

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=OrshydRaQzI&feature=related[/ame]

galet snyggt mål han gör ^

Lawio 2011-01-04 13:17

City överens med Wolfsburg om Dzeko.

Edit:

Málaga har tydligt visat sina intentioner: pengar är inga problem för shejken Abdullah Al-Thani som är på god väg att skapa en spansk motsvarighet till Manchester City.

Efter värvningarna av Camacho och Asenjo; Maresca som skrev på igår; en nytänd Demichelis som visade sig begeistrad över projektet under måndagens presentation, och brassen Julio Baptista som presenterats idag, väntar vi spänt på om Real Madrids Mahamadou Diarrá också ansluter sig till gänget som leds av Pellegrini.

Overkill 2011-01-09 11:48

Hmm.....

Citat:

Juventus förbereder superbud på Torres

Ska Fernando Torres bli vinterns övergång i Europa? Enligt Calciomercato rapporterar nu brittisk media att Juventus förbereder ett jättebud på spanjoren.
Redan i morse, innan Roy Hodgson fick sparken, ska Torres ha bett sin agent att börja leta efter en ny klubb. Och efter att både Amauri, Iaquinta och Quagliarella hamnat på skadelistan så ska Juventus nu vara redo att spräcka budgeten för att få in en fin anfallsförstärkning.
Liverpool sägs vilja ha 350-400 miljoner kronor för anfallaren, men enligt rapporterna hoppas Juventus få ner priset med 100 miljoner genom att erbjuda brasse-italienaren Amauri i utbyte.

Källa: http://blogg.aftonbladet.se/sillyseason

Sighurt 2011-01-09 12:22

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 95556)
Hmm.....

HAHAHA, Juventus har kollat på Floro Flores, Mutu, Forlan och Maccarone som ersättare till Quag.. Dessa namn är mer realistiska än Torres. Dessutom tror jag inte Liverpool går med på att få Amauri (en avdankad gamling) i affären.

Lawio 2011-01-12 16:50

Pienaar ska ha signat för Spurs nu. Med en lön på 70.000 pund i veckan, sägs det. Alldeles för mycket tycker jag om det nu stämmer.

Benfica och Real Madrid har kommit överens om Coentrao.

perry 2011-01-17 15:25

Bent till Villa, MUMMA!! :drunk:

Var väl ett sekel sedan Villa hade en målskytt av rang!

Vlad 2011-01-17 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av perry (Inlägg 97579)
Bent till Villa, MUMMA!! :drunk:

Var väl ett sekel sedan Villa hade en målskytt av rang!

Förstår att Bruce och Quinn hugger som kobror för 18 miljoner pund. Bent har visat att han inte fungerar ihop med Gyan och den senare är en klart bättre fotbollsspelare så enkelt val vem av dem som ska stanna.

Bent kommer fixa en del mål då han är en sniper men hans link-up play och vision är uselt,gravt överprissatt som alla Engelska strikers.

Overkill 2011-01-17 22:06

Bajen kollar norsk anfallare

Hammarby har bjudit in den norske anfallaren Jan Banan Tømmernes att träna med laget. Tømmernes kommer att vara med hela veckan för att bekanta sig med Bajenmiljön och visa sina fotbollsfärdigheter på planen.

Jan Banan Tømmernes, 23 år, beskrivs som en hårt arbetande djupledslöpande forward. Han har de tre senaste säsongerna hört till tippeligalaget Stabaek, dit han kom efter att ha gjort succé med Asker där han gjorde 26 mål 2007. Tidigt under sin sejour i Stabaek drabbades han av skadebekymmer och fick svårt att slå sig in i laget.
Den gångna säsongen gjorde han totalt fem mål för Staebek (tre i tippeligan, två i cupen).

Tömmernes tog själv namnet Banan efter ett vad som sina lagkamrater. Anfallaren blev erbjuden 10 000 kronor för att lägga till namnet efter att polarna sett kultfilmen ”Torsk på Tallin”.

:D

Jonken 2011-01-18 17:48

Liverpool FC this afternoon announced they had accepted a bid from TSG 1899 Hoffenheim for the transfer of Dutch international Ryan Babel.

The Bundesliga Club have now been given permission to discuss personal terms with the player, who has travelled to Germany.

Author: Liverpoolfc.tv

Vlad 2011-01-25 20:12

"Sulley Muntari has confirmed to the Ghanaian media that he should be a Sunderland player within the next day or so. "I hope my move to Sunderland can be completed today or tomorrow,” said the Inter Milan midfielder."

Get in! Muntari är klass :)

Lawio 2011-01-26 17:42

Adebayor klar för Real! :D

RizZla 2011-01-29 08:02

Suarez klar för Liverpool. Lämnar Torres nu och går till Chelski? Vad tror ni Liverpoooooolers?

RobinD 2011-01-29 10:25

Torres lämnar knappast så här sent för att gå till chelshit, det är vad jag tror!

Overkill 2011-01-29 12:17

Paulinho till Hammarby? Kan bli verklighet inom en snar framtid, diskussioner förs! :D

DamageINC 2011-01-29 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 101084)
Torres lämnar knappast så här sent för att gå till chelshit, det är vad jag tror!

Torres säger dock annat själv. Lämnar in transfer-request om att gå till Chelski med 3 dar kvar av fönstret och är numera död för mig.

Overkill 2011-01-29 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av DamageINC (Inlägg 101131)
Torres säger dock annat själv. Lämnar in transfer-request om att gå till Chelski med 3 dar kvar av fönstret och är numera död för mig.

Han har väl ändå inte sagt att det är just Chelsea han vill gå till? Om så är fallet får du gärna länka en officiell källa där man kan se det uttalandet.

För övrigt, transfer-requesten lämnades in innan Suarez blev klar för klubben, kan ha varit ett trick för att sätta press på styrelsen från Torres.

Kind of "värva snarast, annars lämnar jag!".

Jag tror inte Torres lämnar förrän tidigast i sommar.

RobinD 2011-01-29 13:45

Folk får väl tycka vad de vill, men för mig är det obegripligt att folk använder ord som hata och död i samband med Torres. Den killen har gjort en hel del för klubben och så vitt jag vet är han fortfarande kvar.

Samma tjafs när Gerrarx var klar för Chelsea i princip, två gånger om dessutom. Vart är orden om hat och död där? Han om någon ska väl vara "lojal".

Lawio 2011-01-29 13:52

Liverpool får 50 miljoner för Torres, jag tycker att Liverpool ska accpetera budet förstå vad de kan göra med pengarna. Kanske värva in en till världs anfallare..

Lawio 2011-01-29 13:54

Liverpool får 50 miljoner Euro för Torres, jag tycker att Liverpool ska acceptera budet. Förstå vad de kan göra med pengarna.

Overkill 2011-01-29 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 101138)
Folk får väl tycka vad de vill, men för mig är det obegripligt att folk använder ord som hata och död i samband med Torres. Den killen har gjort en hel del för klubben och så vitt jag vet är han fortfarande kvar.

Samma tjafs när Gerrarx var klar för Chelsea i princip, två gånger om dessutom. Vart är orden om hat och död där? Han om någon ska väl vara "lojal".

Förstår inte heller på mig personer som har mage att använda sådana uttryck i en text tillsammans med namnet Fernando Torres. Jag är superglad att vi fått chansen att ha en sådan världsanfallare i klubben, förhoppningsvis stannar han. Om inte? Ja, då får vi en hel del pengar att spendera på andra spelare. Och jag hoppas verkligen då att det är spelare värda övergångssummorna samt att det är spelare som köps in för att passa in i truppen och på planen så det inte blir ett nytt köpelag (Läs Manchester City och Real Madrid som värvar allt som de kan komma över oberoende på vad de behöver för spelarmaterial i truppen).

Angående Gerrard så blev väl han "hotad" att stanna, annars... Eller missminner jag mig nu? :skamsen:

Citat:

Ursprungligen postat av Lawio (Inlägg 101144)
Liverpool får 50 miljoner Euro för Torres, jag tycker att Liverpool ska acceptera budet. Förstå vad de kan göra med pengarna.

Jag tycker tvärtom, vi ska behålla honom i längsta möjliga mån. Men är inte det möjligt, så sälj.

RobinD 2011-01-29 14:21

[QUOTE=performance;101150]Förstår inte heller på mig personer som har mage att använda sådana uttryck i en text tillsammans med namnet Fernando Torres. Jag är superglad att vi fått chansen att ha en sådan världsanfallare i klubben, förhoppningsvis stannar han. Om inte? Ja, då får vi en hel del pengar att spendera på andra spelare. Och jag hoppas verkligen då att det är spelare värda övergångssummorna samt att det är spelare som köps in för att passa in i truppen och på planen så det inte blir ett nytt köpelag (Läs Manchester City och Real Madrid som värvar allt som de kan komma över oberoende på vad de behöver för spelarmaterial i truppen).

Angående Gerrard så blev väl han "hotad" att stanna, annars... Eller missminner jag mig nu? :skamsen:

De brände ju en del tröjor iaf:)

AndreasB1897 2011-01-29 14:28

Vi vill ha Paulinho!!!! Jag tror faktiskt han kommer tillbaka, vad tror ni?

Overkill 2011-01-29 14:29

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas B (Inlägg 101155)
Vi vill ha Paulinho!!!! Jag tror faktiskt han kommer tillbaka, vad tror ni?

Det förs diskussioner för närvarande, jag hoppas/tror på det.

DamageINC 2011-01-29 14:39

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 101138)

Ni har såklart rätt grabbar. Besvikenheten tog väl över lite mycket där, Torres har gjort mkt bra för klubben. Jag reviderar det till att han ligger i respirator för mig :whistling: Det blir iaf intressant att se hur hela situationen artar sig framöver.

fondell 2011-01-29 15:13

Vi vet inte hur länge Liverpool har vetat att torres vill lämna, kan vara så att de vet att han kommer bort därav höjningen av budet på suarez.

Jag är chelseasupporter(säg vad ni vill) och jag tycker absolut att det är en dålig affär, har länge velat ha neymar istället.. Sälj inte Sturridge utan in med honom och ut med kalou.

60 milj pund är alldeles för mycket, verkar som att Chelsea inte bryr sig vad det kostar.. Och vill bara säga, liverpoolfans som hänger på aftonbladet är dumma i huvudet (no offense, finns chelseasupportrar med).

Att de hänger ut Torres, som har gjort så mycket för klubben är helt obegripligt. Så som "vilket svek", etc. Han börjar bli gammal, 27 år och har inte mycket till klubbtitel att hurra över.

Han hade säkerligen passat in i chelsea, men frågan är om det är värt 60 miljoner, Zlatan gick väl för 200 milj sek eller något? För att dra en parallell.

Vi får väl se vad som händer! :)

Jonken 2011-01-29 20:48

Det många irriteras över är väl tidpunkten han valt att gå ut med detta, bara några dagar innan transferfönstret stänger, samt att han gick ut så sent som i nionde januari med uttalandet:

"Mer än någon gång tidigare måste vi stå eniga. Vi måste leva i nuet och ta en match i taget. Vi måste plocka fler poäng, vinna matcher och klättra i tabellen. Det är vårt mål och jag hoppas på hjälp av supportarna", uttalar sig Fernando Torres till The People och Skysports.com

"Jag tänker bara på Liverpool och på att rädda säsongen. Jag är professionell och vill alltid fullfölja mina kontrakt och jag har inte ens tänkt tanken på att flytta från Liverpool. Men det hänger ju också på vad klubben vill", tillägger han.

"Vi hade mycket framgång under Rafa Benitez och det är svårt för vem som helst att upprepa något liknande. Även om det inte har gått väg hittills den här säsongen så har vi förtjänat mer i flera matcher."

Att han sedan väljer att gå till en klubb i england och Chelsea som är en av de största rivalerna, får väl folk att se ännu mera rött.

Sen har jag också av det jag läst uppfattat det som att transferbegäran kom in innan Suarez "blev klar"

Sen är det väl klart att man kan förstå att killen vill vinna något, men nu när klubben börjar komma på rätt håll igen, både spelmässigt och värvningsmässigt. (dock är det väldigt långt kvar innan man kan slåss om de ädlare titlarna), och Chelsea även känns som ett lag som med den trupp de har nu har sett sina bästa säsonger så känns tidsläget av viljan att bli transferslistad ännu mera konstig.

Men en är inte sista ordet sagt och man gör nog bäst i att inte speckulera i allt för mycket innan mer uppgifter kommer fram.

Som Liverpool supporter är det ju dock oerhört tråkigt då en hel Torres är av absolut världsklass :sad:

Overkill 2011-01-30 03:12

Nu brakar det loss ordentligt. Eller vad sägs om detta, boys?!

Torres går till Chelsea för ~400 miljoner, men det är inte allt. Liverpool vill ha en spelare på köpet för att nå upp till den halvmiljard som de prissatt Torres till.

Spoiler:
Jag gillar verkligen inte denna mannen!

http://3.bp.blogspot.com/_tGO3bQS4zY...0/a+anelka.jpg

Hur ställer ni andra Pool-grabbar till detta? Jag vet inte riktigt vad jag själv ska tycka, på ett sätt så kan det vara bra för då slipper vi titta över marknaden sista dagarna innan transferfönstret stänger för att hitta en ersättare till det stora hål som skapas om Torres nu lämnar.

Misär 2011-01-30 15:44

Går Torres är det ju stor anfallskris. Ngog och Kuyt funkar ju inte!

Overkill 2011-01-30 15:49

Citat:

Ursprungligen postat av Misär (Inlägg 101378)
Går Torres är det ju stor anfallskris. Ngog och Kuyt funkar ju inte!

Är det? Kan inte hålla med dig. Vi har nämligen köpt in Suárez från Ajax, han är nog inte inköpt för att sitta på bänken om man säger så.

Misär 2011-01-30 15:50

Haha. Hur fan kunde jag glömma? Pinsamt.