Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Silly Season. Vinterfönstret. (https://www.sharps.se/forums/fotboll/5680-silly-season-vinterfoenstret/)

RizZla 2010-12-25 22:05

Silly Season. Vinterfönstret.
 
Tänkte dra upp en liten tråd för de som är intresserade av att surra lite om vinterns silly season. Rykten ni har snappat om intressanta övergångar eller de som är klara.

RizZla 2010-12-25 22:07

Citat:

"Liverpool kan vara på väg att göra sin första värvning i vinter. Enligt Sport.co.uk är klubben muntligen överens med japanen Keisuke Honda om en övergång,
Honda är bofast i Japans landslag och landets största stjärna. Han inledde sin europeiska karriär 2008 i holländska VVV-Venlo. Redan efter en säsong bar dock flyttlasset vidare till ryska CSKA Moskva som öppnade plånboken när 24-åringen skrev på ett fyraårskontrakt.
Även Arsenal ska ha jagat den offensiva mittfältaren men om vi ska tro sport.co.uk ser det nu alltså ut att bli Liverpool för Honda. Affären kan dock genomföras som tidigast den 1 januari på grund av transferreglern"
Snappade upp denna på aftonbladets sillyseason del och det första som slog mig var; Oj, vilken kanonvärvning om det stämmer. Håller ni med?

Overkill 2010-12-25 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av RizZla (Inlägg 91470)
Snappade upp denna på aftonbladets sillyseason del och det första som slog mig var; Oj, vilken kanonvärvning om det stämmer. Håller ni med?

Agree! :)

Donald 2010-12-25 22:34

Honda känns som en bra värvning för Liverpool, laget behöver mer konkurrens på fler positioner.

RobinD 2010-12-25 23:19

Jag skulle ha stånd i en vecka om Honda kom...

RizZla 2010-12-26 01:07

Läste någonstans att Spurs ska vara intresserade av Julio Baptista men jag hoppas verkligen inte att det är sant. Drömmer om en högklassig forward till WHL i klass med Dzeko eller Hulk, men det är kanske att hoppas på för mycket? Lukaku hade ju varit trevligt också.

Jonken 2010-12-26 01:32

Citat:

Ursprungligen postat av RizZla (Inlägg 91554)
Lukaku hade ju varit trevligt också.


Den extremt eftertraktade talangen Romelu Lukaku kommer att stanna i Andrelecht resten av säsongen.

"Det är noll chans att jag lämnar Anderlecht i januaris fönster", sa tonåringen till Lesoir.be. "Vi får se vad som händer i juni""

"För tillfället behöver jag inte höra talas om en flytt bort. Jag har redan tillräckligt med press på mig, särskilt i landslaget där jag förväntas göra mål regelbundet.

"Många verkar glömma att jag fortfarande bara är 17. Jag kommer inte att låta det störa mig, eftersom jag kommer att förbli fokuserad på vad som behöver göras."

Lukaku erkänner dock att han kommer att flytta förr eller senare.

"Att flytta för tidigt skulle inte gynna mig. Jag skulle känna att jag tog genomvägar och det skulle kunna stå mig dyrt. Jag är redan före min ålder.

"Jag kommer att känna när jag är redo för nästa steg i min karriär, jag har inte blivit pressad på det. När tiden kommer, kommer jag inte att vara nervös, även om det blir svårt att lämna klubben.

"Även om jag har båda mina fötter på jorden, är jag väldigt ambitiös. När jag spelar lägger jag allt annat åt sidan så det inte stör mig."

mangofreak 2010-12-26 10:00

Vore synd om en sån talang som Honda skulle gå till Liverpool och få karriären att bromsa. Det är få asiater som lyckas/lyckats i PL, kanske Serie A skulle vara nästa steg för Honda. Fiorentina, Roma eller Milan hade nog funkat.

DamageINC 2010-12-26 13:24

Citat:

Ursprungligen postat av mangofreak (Inlägg 91594)
Vore synd om en sån talang som Honda skulle gå till Liverpool och få karriären att bromsa. Det är få asiater som lyckas/lyckats i PL, kanske Serie A skulle vara nästa steg för Honda. Fiorentina, Roma eller Milan hade nog funkat.

Lite simpelt att döma ut Hondas chanser att lyckas i Liverpool på att "få asiater lyckas/lyckats i PL". Nej, om det stämmer så är det en fin värvning av de röda.

Lawio 2010-12-26 14:03

Honda vore perfekt för Liverpool men jag håller med att han borde pröva att spela i Serie A först.

DD 2010-12-26 15:42

Goal.com skriver idag att Manchester United är nära ett köp på Aston Villas Ashley Young. Vågar nog inte riktigt tro på det än men man får ju drömma om Nani och Young på varsin kant :whistling:

RobinD 2010-12-26 15:59

Ganska fånigt att säga att få asiater lyckas i PL, det är ju inte speciellt många som har haft kvalitet nog för att ens bli värvade och de som gjort det har väl gjort det ganska bra?

De ända som jag kan komma på är Ji-Sun Park och Chung-Yong Lee som både gjort det bra och varit rotation/ordinarie i PL under en tid.

Sen är väl en övre mittenklubb som är villiga att satsa på Honda ett utmärkt ställe att utvecklas på. Man får inte glömma att Liverpool slutade tvåa i PL för två år sedan och stpr del av truppen är kvar.

Annars kan man ju lika gärna säga att det är korkat att gå till Spurs om man inte vill sabba sin karriär, när vann de senast något? De lär inte vinna något i år heller och.

Liverpool må vara sämre än på länge, men det är väl därför man försöker plocka in spelare som Honda?

mangofreak 2010-12-26 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av DD (Inlägg 91659)
Goal.com skriver idag att Manchester United är nära ett köp på Aston Villas Ashley Young. Vågar nog inte riktigt tro på det än men man får ju drömma om Nani och Young på varsin kant :whistling:

Supervärvning om det blir av, dock blir det dyrt. Själv drömmer man fortfarande om Bale på vänsterkanten :whistling:

mangofreak 2010-12-26 16:05

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 91661)
Ganska fånigt att säga att få asiater lyckas i PL, det är ju inte speciellt många som har haft kvalitet nog för att ens bli värvade och de som gjort det har väl gjort det ganska bra?

De ända som jag kan komma på är Ji-Sun Park och Chung-Yong Lee som både gjort det bra och varit rotation/ordinarie i PL under en tid.

Sen är väl en övre mittenklubb som är villiga att satsa på Honda ett utmärkt ställe att utvecklas på. Man får inte glömma att Liverpool slutade tvåa i PL för två år sedan och stpr del av truppen är kvar.

Annars kan man ju lika gärna säga att det är korkat att gå till Spurs om man inte vill sabba sin karriär, när vann de senast något? De lär inte vinna något i år heller och.

Liverpool må vara sämre än på länge, men det är väl därför man försöker plocka in spelare som Honda?

Park är Asiens bästa spelare utan tvekan och han är enligt mig den enda som lyckats etablera sig i PL. Vet också att Fulham haft en eller två koreaner för inte så längesen, lyckades ju inte sådär bra direkt. Fanns en viss kines i United med för några år sen, han blev inte heller någon hit.

När det gäller Honda, en otroligt duktig spelare som hade gått in i startelvan direkt i Liverpool och många andra lag i PL. Vore lite synd om en spelare som Honda väljer Liverpool, då det är en klubb på väg ner. Känns som att han kan bli väldigt stor om han går till rätt liga/klubb.

RobinD 2010-12-26 16:15

Citat:

Ursprungligen postat av mangofreak (Inlägg 91664)
Park är Asiens bästa spelare utan tvekan och han är enligt mig den enda som lyckats etablera sig i PL. Vet också att Fulham haft en eller två koreaner för inte så längesen, lyckades ju inte sådär bra direkt. Fanns en viss kines i United med för några år sen, han blev inte heller någon hit.

När det gäller Honda, en otroligt duktig spelare som hade gått in i startelvan direkt i Liverpool och många andra lag i PL. Vore lite synd om en spelare som Honda väljer Liverpool, då det är en klubb på väg ner. Känns som att han kan bli väldigt stor om han går till rätt liga/klubb.

De koreaner och Kineser du snackar om vet jag inte vilka de är, men inga med kvalitet nog iaf och det har inget med att göra att de inte lyckas i PL imo.

Liverpool må ha gjort en dålig säsong förra året, men så vitt jag vet så är drygt halva säsongen kvar och endast 5 poäng skiljer Liverpool från en EL-kvalplats.

Jag har svårt att se lag som Newcastle, Bolton och Sunderland hamna före Liverpool i år om jag ska vara ärlig.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved