Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   FA-cupen 8-9 jan (https://www.sharps.se/forums/fotboll/5853-fa-cupen-8-9-jan/)

fishy 2011-01-08 15:21

Gillar att man sitter på Birmingham, leder med 3-0 första :)

zz 2011-01-08 15:26

Citat:

Ursprungligen postat av Kalle (Inlägg 95282)
Jag menar utdelninsprocenten hos bolagen.

Nja, han lägger ju inte ut idiotspel precis. Känns mer som att det fungerar som ett verktyg för att sätta fart på nybörjares omsättning. Nybörjare tiltar ju mer än rutinerade spelare och försöker vinna tillbaka det man förlorar i större mån. Fler spel -> fler förlustspel -> mer tilt -> ännu mer förlustspel -> pengar i Holms skattkista.

Du kan ju läsa hela tiden på deras plank hur de ska vinna tillbaka dagens förluster på NHL-tripplar och liknande.

EDIT: Ledsen för OT alla moderatorer :sad:

Jag är med på att du menar utbetalningsprocenten.

MEN average joe med 98 % i tillbakabetalning får ut 98 % i ROI.

Att spela på andra sidan mot denna kille ger alltså, om du sitter med samma payback också 98 % i längden.

Om vi nu säger att fadea holms är en bra ide och ska ge säg ROI på 110 i längden så innebär det att Holms ska ha en ROI på 89,1 % (0,98/1,1). Fixar han det med flit så innebär ju det att han egentligen är en vinnande spelare.

Overkill 2011-01-08 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av fishy (Inlägg 95291)
Gillar att man sitter på Birmingham, leder med 3-0 första :)

Och jag satt på Birmingham 3-0 i [email protected]!!! :moneybag: :moneybag: :moneybag: :moneybag:

kingscania 2011-01-08 15:29

ZZ - kan du inte ta din "jag är bäst på att räkna/diskussion" där den hör hemma, i tänkarhörnan? Här är det FA-Cupen som gäller!

alexybt 2011-01-08 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 95296)
Och jag satt på Birmingham 3-0 i [email protected]!!! :moneybag: :moneybag: :moneybag: :moneybag:

DU MED???

fasteddy_7 2011-01-08 15:40

någon som sitter på intressanta startelvor?

perry 2011-01-08 15:44

Hallå!!!

Alla som vill diskutera något annat än helgens FA cup spel får fan starta en annan tråd :rant:

zz 2011-01-08 15:44

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 95297)
ZZ - kan du inte ta din "jag är bäst på att räkna/diskussion" där den hör hemma, i tänkarhörnan? Här är det FA-Cupen som gäller!

Point taken..

Du får ett spel: Reading har åkt upp för mycket nu. 2,72 hos 5Dimes.

Portugisen 2011-01-08 15:45

uppe nu på bbc

perry 2011-01-08 15:46

Funderar lite på över i Sheffield-Aston villa.

Villa med en ny offensivare högerback i Kyle Walker. Lag som ofta spelar över i cupen och ställer upp med en offensiv elva!

Blir nog att se matchen en stund och sen livea!

Donald 2011-01-08 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av zz (Inlägg 95295)
Jag är med på att du menar utbetalningsprocenten.

MEN average joe med 98 % i tillbakabetalning får ut 98 % i ROI.

Att spela på andra sidan mot denna kille ger alltså, om du sitter med samma payback också 98 % i längden.

Om vi nu säger att fadea holms är en bra ide och ska ge säg ROI på 110 i längden så innebär det att Holms ska ha en ROI på 89,1 % (0,98/1,1). Fixar han det med flit så innebär ju det att han egentligen är en vinnande spelare.

Average Joe får inte tillbaka 98%, detta pågrund av de flesta har mycket dålig BRM och att de spelar till för slashade odds och på favoriter. Holms och ROI kan egentligen inte nämnas i samma mening eftersom han går all in tre gånger om dagen och ingen vet hans insatser förutom han själv. Tycker att vi avslutar diskussionen och kan ta upp den igen senare om han själv eller någon har fört statistik på hans spelande.

EDIT: Ledsen Perry, sista inlägget.

zz 2011-01-08 15:49

Tar en till bara för att det är lördag... Sheffield W till 3,80. Såg dem möta samma bristol på plats i december och de var klasskillnad. Lämnade matchen med 20 minuter kvar för den var över. 3,80 är taget och sjunker nu..

TheDarkKnight 2011-01-08 15:56

Tankar angående Hull vs Wigan ?

Själv är jag sugen på att testa Hull här som ligger runt 2 x pengen.

Hull är riktigt formstarka och har visat upp ett bra spel i senaste matcherna i Championship och man kommer möta ett lag som ställer upp med långt ifrån A-lagsspelare då man har lite skador etc. plus att man lägger fokus på sin position i botten i Premier League.

Bara 5 min till spelstopp, kanske hinner jag få ett svar. Kanske inte :p

YouBet bloggen tog iallafall upp matchen: http://blogg.aftonbladet.se/youbet

Så, vad tror ni ?:)

gazLOL 2011-01-08 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av Kalle (Inlägg 95307)
Average Joe får inte tillbaka 98%, detta pågrund av de flesta har mycket dålig BRM och att de spelar till för slashade odds och på favoriter. Holms och ROI kan egentligen inte nämnas i samma mening eftersom han går all in tre gånger om dagen och ingen vet hans insatser förutom han själv. Tycker att vi avslutar diskussionen och kan ta upp den igen senare om han själv eller någon har fört statistik på hans spelande.

EDIT: Ledsen Perry, sista inlägget.

Synd att du bara inte kunde hålla käft.

Om jag skulle spelat hade jag lirat Everton -1 till ett rätt bra odds.

Soap 2011-01-08 16:02

Hoppas på Nottingham borta idag DNB till 1.66 @ Unibet

Man U hemma imorgon till 1.70 @ Nordicbet

Ska bli intressant att se vem som vinner ordkriget mellan Holms / några Sharps vs Performance & Muraren rörande Rovers vara eller icke vara!

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 95310)

...YouBet bloggen tog iallafall upp matchen...

Visst är Hull intressanta, men with all due respect är inte Aftonbladets spel"service" med Ulrik Sandebäck i spetsen någon sorts långkörare till skämt?