Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Dagens fotboll 10/1 (https://www.sharps.se/forums/fotboll/5908-dagens-fotboll-10-1-a/)

Moffegrev 2011-01-10 16:56

Hehe, akta er för överspelet i Hercules vs Atletico, den är jinxad idag;

http://rekatochklart.se/rekar/10299/

Undrar om man inte ska testa ett underspel där. Statistiken har visat att det brukar löna sig. :D

STBeethoven 2011-01-10 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 95822)
Är inne i en riktigt tung svacka just nu och känns som att det mesta går emot mig. Men efter en uppförsbacke väntar nerförsbacke :)

För mig blir det denna dubbeln ikväll, svin dåligt odds. Men just nu vill jag bara plussa på lite spel och allt förutom att förlora pengar är bra;)

Dubbel 10 Januari:

Sydkorea - Bahrain 1
Hércules At. Madrid Ö 1,5

Odds: 1.79

Var sugen på att spela Ö 2,5 men Underspelet har sjunkit ner till 1,75 hos Unibet. Vet oddssättarna något som inte vi vet? Jag försöker spela Safe och kör Ö 1.5

Motivering är känns onödig då det redan har tagits upp tidigare i tråden.

BOL ikväll ! :moneybag:

Med lägre odds följer ofta en större insats, var försiktig nu me oul' segosha.

Jackee 2011-01-10 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av STBeethoven (Inlägg 95816)
Såg inte förra matchen, men hade inte koll på att Drenthe var borta.
Stort avbräck för Hércules? Funderar fortf. på Atl.-vinst!

Trodde det skulle vara ett stort avbräck, men jag blev förvånad hur bra Hercules spelade utan Drenthe.

Citat:

Ursprungligen postat av Iamthelegion (Inlägg 95821)
Ska inte Drenthe vara tillbaka ikväll? För mig soccernet skrev det.

Vad jag har läst så är inte Drenthe med i truppen, men han har börjat tränat igen.

TheDarkKnight 2011-01-10 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av STBeethoven (Inlägg 95824)
Med lägre odds följer ofta en större insats, var försiktig nu me oul' segosha.

Var bra sugen på att sätta en insats av högre klass. Men blev "bara" $ 60 som jag tyckte kändes lagom med tanke på min svacka.

Undrar någon varför jag skriver summa och inte units så är det för det där Unitsystemet fattar jag ungefär 80 % av och blir bara förvirrad av, och jag har ingen anledning till att dölja summorna jag spelar för. Folk får tycka att jag tippar för låga summor eller stora summor. Upp till var och en.

Hehe, första gången någon kritiserar Unitssystemet här inne? Misstänker att jag får tuffa mothugg ;)

Men ni får gärna försöka övertala mig börja med att räkna Units:whistling::p

UKM 2011-01-10 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av STBeethoven (Inlägg 95820)
Har ingen alls koll på vad det där är för något, och ingen motivation finns att
tillgå. Hur grundar du ditt agerande?

Ptja..Atalanta är bra, magkänsla och iCash som tipsar..räcker för mig att våga dynga in lite pluringar.

zz 2011-01-10 17:27

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 95822)
Är inne i en riktigt tung svacka just nu och känns som att det mesta går emot mig. Men efter en uppförsbacke väntar nerförsbacke :)

För mig blir det denna dubbeln ikväll, svin dåligt odds. Men just nu vill jag bara plussa på lite spel och allt förutom att förlora pengar är bra;)

Dubbel 10 Januari:

Sydkorea - Bahrain 1
Hércules At. Madrid Ö 1,5

Odds: 1.79

Var sugen på att spela Ö 2,5 men Underspelet har sjunkit ner till 1,75 hos Unibet. Vet oddssättarna något som inte vi vet? Jag försöker spela Safe och kör Ö 1.5

Motivering är känns onödig då det redan har tagits upp tidigare i tråden.

BOL ikväll ! :moneybag:

Med risk för att verka dryg och att bli utskälld för att vara Off-topic:

Spelets ABC dåliga odds är EV- och då förlorar du pengar. Om du sen menar dåligt odds som lågt odds så finns det generellt ingen korrelation mellan marknadshögsta låga odds och EV-, med risk för att någon kommer påstå motsatsen.

Och nej gällande dessa matcher vet inte oddssättarna något som inte sharpsens eller public joe vet. Pengarna går helt enkelt så att oddsen sjunker.

EDIT: Lycka till med spelen, jag har noll koll på marknaden idag så det är mycket möjligt att du lagt bra spel!

STBeethoven 2011-01-10 18:12

Någon som vet vart hörnstatistik finns att tillgå?

Odds på att Atletico vinner antal hörnor ligger på 2.75 medan Hércules ligger på låga 1.61 @ bet365

shoreline 2011-01-10 18:17

Jag tror faktiskt inte att man ska bry sig så mycket om tidigare hörnstatistik när man lägger ett sådant spel.
Bara för att man fått tex. 20 hörnor mot ett lag så betyder det inte att man får det mot alla.

Det bygger betydligt mer på matchbilden, eller om det är ett lag som anfaller mycket längs kanterna.

TheDarkKnight 2011-01-10 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av STBeethoven (Inlägg 95841)
Någon som vet vart hörnstatistik finns att tillgå?

Odds på att Atletico vinner antal hörnor ligger på 2.75 medan Hércules ligger på låga 1.61 @ bet365

http://www.simplesoccerstats.com/NewConsole.html

Har för mig att dem ska ha Hörnstatistik med mera.

Migge92 2011-01-10 19:34

Ingen som funderar på Derby?

muraren 2011-01-10 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av Migge92 (Inlägg 95866)

Jo, håller på att kolla lite. Ser väl ut som Över 2,5 spel är att föredra

http://www.soccerway.com/matches/201...50/statistics/

muraren 2011-01-10 20:06

Ops jag menar Wycombe vs Hereford. läste lite för snabbt:whoco5:

Corner 2011-01-10 20:10

Jag har spelat Derby till 2,25.
Det skiljer trots allt några divisioner mellan lagen. Derby är i en formsvacka, därav det höga oddset. Man har ju haft fritt fall i tabellen under november-december. Men tydligen har man börjat jobba hårt för att börja klättra i tabellen igen. Jobba hårt borde räcka för att vinna mot Crawley.

Detta är förövrigt min allra första post här på Sharps. Ville bara nämna det. :)

Overkill 2011-01-10 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av Corner (Inlägg 95877)
Jag har spelat Derby till 2,25.
Det skiljer trots allt några divisioner mellan lagen. Derby är i en formsvacka, därav det höga oddset. Man har ju haft fritt fall i tabellen under november-december. Men tydligen har man börjat jobba hårt för att börja klättra i tabellen igen. Jobba hårt borde räcka för att vinna mot Crawley.

Detta är förövrigt min allra första post här på Sharps. Ville bara nämna det. :)

Trots allt skiljer det ju en del mellan cupmatch och seriematch. Bara för att ett lag jobbar hårt för att börja klättra i tabellen innebär det inte med automatik att de jobbar hårt i cupmatcher.

pepphe 2011-01-10 20:21

Citat:

Ursprungligen postat av Migge92 (Inlägg 95866)

Jo har spelat över 2,5 mål i matchen.