Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Champions League (https://www.sharps.se/forums/fotboll/6432-champions-league/)

Astung 2011-02-14 12:50

Champions League
 
Här kan vi prata om alla tankar inför matcherna.

TUE 20:45 AC Milan - Tottenham Hotspur 1.70 3.50 4.74
TUE 20:45 Valencia FC - FC Schalke 04 1.68 3.44 5.00



!!OBS!!

Har inte shoppat runt.
Oddsen är tagna från REDBET.

Mina tankar kommer från hjärtat, och det dunkar för Milan som möter Spurs.

Glädjebeskedet är att Bale missar matchen, samt Jermaine Jenas

Domare: Stephane Lannoy.

Jag kommer inte gräva mycket mera nu, eftersom jag befinner mig på jobbet.
Men Milans senaste match mot Parma slutade i 4-0 till Milan som hade en hemma match.

Tycker det finns klart spelvärde i 1.70 eller ta ett liveodds.

Kom gärna med tankar:)

RobinD 2011-02-14 13:01

Håller inte alls med om Milan, jag tror de vinner helt klart. Men 1.70 är för lågt för mig.

bobie 2011-02-14 13:06

Ja i CL kan allt hända så 1.70 känns lite lågt.

Astung 2011-02-14 13:19

Kanske misstog mig, men ska betta på milan :D

zleeper 2011-02-14 13:28

Jag är inne på Asian HCP på Valencia då dem har makalös form för tillfället. 7-2-1 senaste 10 matcherna samt gjort 2 mål eller mel i 7 av 10. Schalke å sin sida har mäktat med 6 mål på senaste 7 matcherna (då är 3st av dem målen i en och samma cupmatch och 1 utav dem i förlängning)

Hemmaplansfördelen i CL samt att Valencia vet att dem måste få med sig ett bra resultat till returen gör att jag tror på detta spelet. Men måste sätta mig in i skador och ev. avstängningar före jag lägger spelet. Avaktar till imorgon.

Riise 2011-02-14 13:39

Missar inte Modric också matchen på tisdag? Han opererade ju sig för 10-11 dagar sedan och vad jag hört inte aktuell för matchen i Milano.

vessl123 2011-02-14 14:43

Är det helt bekfräftat att Bale missar matchen?

Raimond 2011-02-14 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av vessl123 (Inlägg 105463)
Är det helt bekfräftat att Bale missar matchen?

Bale stannade kvar i London då Spurs idag flög till Italien. Modric däremot är med i truppen men mycket osäker för spel.

tompa87 2011-02-14 15:10

absolut inne på milan jag med, Tottenham är inte samma lag utan Bale och utan Modric tappar man ju dessutom spelmotorn.. Milan hade en lätt match i helgen, medans tottenham fick slita hårt borta mot ett bra Sunderland... Tillfälligheter (läs Kranjcar) har avgjort Tottenhams senaste matcher mer än bra spel..

Även Valencia håller jag med om; verkar inte ha några tyngre skador, frågetecken kring Banega enligt vissa sidor och även Mathieu, men hittar inget som matchar på olika siter..

Astung 2011-02-14 15:21

tompa87, milan hemma också. Ger extra stöd för dem.

Dem vinner eller Xar

mattiaspolanco 2011-02-14 19:40

Milan - Tottenham känns som en riktig kryss match.

Tottenham kommer vara väldigt defensiva och försöka ta vara på de ytterst få chanserna de kommer få.

Hörnspel mot Milan skulle jag nog köra istället.

Iamthelegion 2011-02-14 21:03

Glädjebesked att Bale missar? Jävligaste jag hört..:)

Nog blir det tufft, men räkna aldrig ut tottenham och som flera säger X hoppas man på och 1.70 känns ju riktigt lågt.

shoreline 2011-02-15 09:31

Oddsen på hemmasegrar i dagens C.L är ju löjliga. Värdet ligger helt klart i bortasegrar.

Sen kan jag tänka mig att rädslan för att släppa in ett bortamål är så pass stor att både Milan och Valencia kan vara nöjda med 0-0.

mim1133 2011-02-15 10:30

Tror att både Milan och Valencia kommer gå för hemmavinster.

De är bättre än lagen de möter och vinner man inte hemma är det svårt att gå vidare i CL.

Tottenham har som ni säkert vet Bale borta och det betyder mycket.
Van der Vaart ska tydligen starta nu ändå dock tror jag inte att han kan gå för fullt.
Modric är med truppen men opererades sig nyligen och får som mest ett inhopp i denna match.
Tottenham är ett bra lag men dessa avbräck så ska milan inte ha några problem att vinna.
Tror på 2-0.

Valencia och Schalke håller jag som jämnbra lag.
Dock tycker jag att Valencia ser starkare ut förtillfället men Schalke kan mycket väl ställa till med problem. Valencia borta tror jag blir försvårt, blir målsnålt då Schalke har en storspelande Neuer i mål! 1-0 eller 2-1 känns rimligt.

Spelar dessa två etter i en dubbel och hoppas den går vägen.
2.80 får jag i odds på Unibet.

Funderar även på att spela Zlatan som målskytt till 2.35 på Unibet.

Vad tror ni?

shoreline 2011-02-15 11:01

mja, 0-0 hemma är ett bra resultat. då räcker det med kryss borta.

Efter att ha läst lite förhandsintervjuer med Redknapp så verkar det dock som att Spurs kommer gå för mål på San Siro.

Tycker inte alls att Milan är bättre än Spurs. Serie A är RIKTIGT dålig just nu och även om Milan har en stark offensiv så har man ett uselt mittfält (på den här nivån) och har Lennon och V.D.Vaart vaknat på rätt sida så har jag svårt att se hur försvaret ska hänga med.

Spurs känns dessutom rätt sorglösa i sitt spel. Man går in och kör och tänker inte efter så mycket. Hade det inte varit för alla skador hade jag trott till 100% på att Spurs går vidare, nu blir det aningen jämnare.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved