![]() |
Stryktipset lördagen den 30/1 (vecka 4)
Här har vi helgens stryktips!
1. Liverpool - Bolton 2. Birmingham - Tottenham 3. Fulham - Aston Villa 4. Hull - Wolves 5. West Ham - Blackburn 6. Wigan - Everton 7. Watford - Swansea 8. West Brom - Sheff U 9. Cardiff - Doncaster 10. Coventry - Blackpool 11. Middlesbr - Bristol C 12. Reading - Barnsley 13. Sheff W - Plymouth Spåna på bara så har vi nog 13 rätt tills på lördag :) Har ej tid att lägga upp mina egna tankar nu, men återkommer om det. |
1. Liverpool - Bolton
Liverpool helt utan... allt?! Inget verkar stämma. Trots detta har man lyckats ta 11/15p i fem senaste PL-matcherna och bl a slagit Tottenham och Aston Villa. Hemmastarka är pool också med 7-2-2. Förlust mot Arsenal och Aston Villa. Vinst mot bl a Tottenham och Man U. Boltons nystart med Owen Coyle har i PL resulterat i två förluster mot ett formstarkt Arsenal och en 1-0-seger mot Coyles gamla lag Burnley (som klassas som usla på bortaplan) och att tolka de resultaten är ju inte det lättaste. Liverpool hemma 7-2-2 Bolton borta 2-2-5 Liverpool har relativt lätt för Bolton. De sju senaste mötena i PL har Liverpool 6-1. På Anfield är statistiken sen 2002 7-0 fördel Liverpool. Vad ska man säga om detta? Formsvagt Liverpool (som på något sätt ändå tar poäng i PL) mot ett Bolton med ny manager och energi men svaga mot Liverpool. Sätter en 1:a men funderar en extra gång över X-gardering. |
2. Birmingham - Tottenham
Svårt möte på förhand. Birmingham som är säsongens överraskning mot Tottenham som hänger med där uppe. Birmingham har inte förlorat i Premier League sedan den 17 oktober då Arsenal blev för svåra. De åtta senaste hemmamatcherna har man 5-3-0 och kryssen är mot Man C, Chelsea och Man U. Imponerande. Hemmastarkt kanske man kan kalla det? Birmingham hemma 5-4-2 Tottenham är svajigt stabila. Man vann senast mot Fulham utan problem och på de åtta senaste i PL har man 4-2-2. På bortaplan är det endast 2 segrar på de åtta senaste försöken. De vinsterna har kommit mot Blackburn och Portsmouth. Inga vidare motståndare. Tottenham borta 4-4-3 2-1 till Tottenham i höstas efter mål i 92:a av Aaron Lennon. Nu blir det Birminghams tur att ha hemmaplan. Statistiken lagen emellan på St Andrews Stadium: 2-2-1 fördel Birmingham. Tips: 1X |
3. Fulham - Aston Villa
AV har fyra raka i ligan utan vinst. Innan dess 7 raka utan förlust. Formdipp? Spelade bra mot arsenal senast (onsdag) och hade med lite flyt fått med sig tre poäng. Inte vunnit på Craven Cottage på 6 år och bara en gång sen säsongen 2001/2002. Det har också blivit fyra oavgjorda och tre förluster Statistik borta. 4-3-3 12-11 Fulham har inte spelat hemmamatch sen 26/12 då man spelade oavgjort mot Tottenham. Veckan innan besegrades Man U med 3-0. Endast två hemmaförluster (Chelsea, Arsenal) denna säsong och den senaste kom den 26/9 mot Arsenal då man föll med 1-0. Fin statistik tack vare bra försvarsspel. Endast 6 insläppta mål totalt denna säsong och ynka 2 på de senaste 7 matcherna lovar gott. Statistik hemma. 6-2-2 15-6 Tror på en jämn och målsnål match som mycket väl kan sluta oavgjort. Men svårtippad. Gardera Fulham? |
alltså, lägg dina tankar i ett separat inlägg. omöjligt att läsa tråden annars...
|
Citat:
|
Funkar OK i nuvarande format tycker jag.
Min rad, 64 krs system. Lite cowboygissningar men tror på mycket skrällar. Besides, en rad med massa ettor vinner aldrig några stora pengar =) 1X X2 2 1 1X 2 2 1X 1X 1 1 1 X2 |
Topptipset
30/1 1 1x2 1x2 1x 1 2 x2 1x ----- 72 kr Eller 1 1x2 2 x 1x2 1x2 x2 x2 --- 108 kr Vilken ser finast ut :) |
Någon som har koll på när spelstopp i butik är? Har nästan för mig att det är 1h innan svenskaspel.se spelstopp men kommer inte ihåg^^.
|
Citat:
|
Ok, tackar :)
|
64 rader:
1X 2 X2 1X 1 2 X2 1 1 1X 1 X 1X 192 raders (Lite påbyggnad samt ändring i en match 1X 1X2 X2 1X 1 2 X2 1 1 1X 1 1X 1 Ska tilläggas att det faktiskt är första gången jag gör ett stryktips själv, aldrig satt mig in i denna spelform så det finns säkert bättre sätt att lösa det här med reducerade system m.m. Men kan inget om det så jag testar det här för skojs skull. |
Tips-SM börjar ju i dag så jag var nere och lämnade in en rad för första gången på länge. Det var svårare än vad jag mindes. :)
64 rader: 1 1X 1X X 1X 2 2 1 1 X2 1X 1 12 Vi syns i Madrid till våren! |
Helvete! Ska aldrig mer stressa in ett Stryptips...
Tydligen hade jag fyllt i fel och fick 1X på match 13 istället för match på match 12. Kommer aldrig förlåta mig själv om det blir skillnaden mellan miljoner och ören :p 1 x2 2 1x 1x 2 x2 1x 1 1 1 1 1x |
Match 7, Watford - Swansea, är inställd och kommer väl lottas.
http://www.watfordfc.com/page/NewsDe...949756,00.html EDIT: Lottad X |