Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Dagens fotboll 16/4 (https://www.sharps.se/forums/fotboll/7400-dagens-fotboll-16-4-a/)

Lawio 2011-04-16 11:22

Dagens fotboll 16/4
 
Stort utbud idag men dagens 2 stora matcher måste vara El Clásico och Manchesterderbyn! Förutom det bjuds det också på Allsvenskan!

--

Tanker och idéer?

Shoot! :gun_bandana:

Soap 2011-04-16 12:46

Citat:

Ursprungligen postat av Lawio (Inlägg 118404)
Tanker och idéer?

Shoot! :gun_bandana:

De som sitter på tankar och idéer som man vill dela med sig av förmår nog att posta dem på egen hand, men snart får vi ju bottar som skapar dagens trådar så slipper du klicka på skapa tråd knappen åt oss...

För att tillföra något konkret:

Vid en bortaseger mot Walsall idag så säkrar Brigton ligatiteln. Walsall har på sistone ett fint facit på sina hemmamatcher, 4 1 1, men frågan är om det i kombination med att man har kniven mot strupen tabellmässigt räcker till för att stå emot ligans bortastarkaste lag som kommer dit med formen V V O V V.

Seagulls har Skipper Greer avstängd sedan förra matchen då han fick sitt andra röda för säsongen mot Sheffield W, han är dock ingen vital del i lagbygget och har inte nätat hittills. Utöver Skipper har man två långtidsskadade som man klarat sig utmärkt utan. Walsalls back Aaron Lescott är skadad sedan början av mars. På sina fem senaste har man formen V F O V O.

Hemmalaget kommer senast från en välbehövlig 3-2 vinst hemma mot Brentford, men att vinna två matcher i rad har man inte gjort sedan ligastarten i augusti. Jag tror på en uddamålsseger och ligatitel för Brighton i eftermiddag. Pinnen har bortavinst till 2.15.

madjedo 2011-04-16 13:26

Parma - Inter

till >4,40 på parma.

Inter imponerar inte, har dålig form om man räknar in CL. Försvarsspelet ser väldigt hackigt ut och Parma måste börja ro hem poängen. Jag tror Parma fixar det, Crespo är tillbaka och för övrigt ser skadeläget ljusare ut. Inter måste framåt och det öppnar upp matchen, speciellt med tanke deras försvar på sistone och Parma kommer få heta chanser, levererar Crespo så kan de kamma hem tre poäng.

Inbördes har Parma 9-4-4, det vill säga, man bör ha en större chans än vad det givna oddset säger. Statistiken visar även att det här laget är inte ett bottenlag i grunden...

Inter loosar och Milan tar en tre-poängare och det är hej då med scudetton för inters del. Finns inte i mina ögon just nu som talar för att inter ska hitta storformen, Leonardo när han kom var jag inte speciellt övertygad om att han verkligen var SÅ MYCKET bättre än Benitez. För mig känns det mer som att poängen började rulla in när skadeläget blev bättre för inter och inte så mycket Leaonardos förtjänst.

Övrigt:

*Svenskafans rapporterar en slutsåld arena, eller åtminstone fullpackat med parma fans som kommer stötta och jubla på hemma laget.

Detta är bra spel anser jag. Minst 5-10% värde anser jag.

Grovbenstomme 2011-04-16 14:32

avslag på båda stor matcherna. Chansen att hitta värde där är ju inte så stor.

Zimond 2011-04-16 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av Grovbenstomme (Inlägg 118441)
avslag på båda stor matcherna. Chansen att hitta värde där är ju inte så stor.

Jo då. Den är mycket stor. Det läggs ju upp tonvis med marknader i stora matcher och den som orkar bläddra igenom alla prop bets kommer definitivt hitta felsatta odds. Ett exempel är CR7 to score. Allt över 2,1 är i princip free money.

Wannabetta 2011-04-16 15:02

Har lirat United idag till 2.05 på unibet! City såg riiiktigt dåliga ut när dom blev förnedrade mot liverpool sist!

United ska bara ta de här! Även fast sir alex kanske inte prioriterar cupen så hårt så vill han INTE torska mot city! + att trippeln finns där för han o ta! FORZA UNITED!!

WE ALL HATE LEEDS SCUM!! WE ALL HATE LEEDS SCUM!!

35 YEARS!!! FUCK ALL!! 35 YEARS FUCK ALL!!! :))

Bolt 2011-04-16 15:05

prioriterar inte cupen? nog gör han det garanterat när det är dags för final!
Annars håller jag med om att UTD vinner. De har varit grymt starka hela våren och vinner idag

zlotys 2011-04-16 19:26

Berbatov asså !

kicken 2011-04-16 19:42

Tror mycket på kryss i El Clásico..

Overkill 2011-04-16 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av kicken (Inlägg 118511)
Tror mycket på kryss i El Clásico..

Och om du skulle kunna utveckla det vore det guld värt för standarden på tråden.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved