Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Stryktipset 23/4 (https://www.sharps.se/forums/fotboll/7463-stryktipset-23-4-a/)

raaabin 2011-04-22 13:38

Stryktipset 23/4
 
Sjukt taggad på helgens stryktips där jag tror att det finns mycket pengar att hämta eftersom det är en relativt svår rad!

1. Chelsea - West Ham
2. Aston Villa - Stoke
3. Blackpool - Newcastle
4. Liverpool - Birmingham
5. Sunderland - Wigan
6. Tottenham - West Bromwich
7. Wolverhampton - Fulham
8. Derby - Burnley
9. Hull - Middlesbrough
10. Millwall - Preston
11. Portsmouth - Swansea
12. Sheffield U - Bristol C
13. Watford - Barnsley

Säkraste på kupongen är väldigt svår att hitta, tror dock att Liverpool slår Birmingham hemma på Anfield men 73% streckat på ettan känns lite väl kanske.

83% streckning på Chelsea är också väldigt högt, West Ham kämpar för sin överlevnad samtidigt som det är London-derby. Men eftersom Chelsea fått guldvittring tror jag på en relativt stabil hemmaseger, kan ändå finnas läge att ta med X som en bra rensare.

Tycker även att Tottenham är rejält överstreckade, 73% (?!?) mot ett relativt formstarkt West Bromwich. Pengar finns att hämta här?

Tankar kring dessa matcher? Någon med bra Championship-koll?

10 MILJONER! :moneybag::moneybag::moneybag:

bokis29 2011-04-22 17:01

Är hopplös på att motiver mina spel och lägger inga spel på laget i mitt hjärta, men upphämntingen mot Arsenal gör att Spurs hemma är totalt taggade , White Hart Lane kommer koka :D

Donald 2011-04-22 18:45

SAFC - WIGAN X2 känns bra, Black Cats har varit väldigt blekt senaste tiden och tror att Wigan jobbar sig till poäng.

Tror även att Potters tar poäng, X2. Är nog rejält boostade efter cup-semin senast. Känns inte som Villa är uppe på nivån som man ska vara med det spelarmaterialet. Måste bli fade på favoriten på ett par ställen.

Wolves krigar sig till poäng mot Fulham. Cottagers har varit bortasvagt, men man har kryssat mycket så jag spelar 1X där.

Blackpool har ett riktigt tufft schema och åker med största sannolikhet ur EPL. Newcastle är inget bortalag att lita på riktigt, men man inledde matchen fint mot Man Utd senast och jag väljer att singelsträcka, mycket pga Seasiders bedrövliga försvarsspel. Funderade dock länge på helgardering eftersom herr Atkinson ska döma matchen.

Spurs, Liverpool och Chelsea tror jag gör jobbet, men finns inte mycket till värde i de sträcken, tyvärr.

Championship är nog lika svårtippat som vanligt.

Kommentera gärna mina tankar.

hardballs 2011-04-22 20:14

http://img62.imageshack.us/img62/6469/prel.png

Preliminärt. Kommer nog enstaka förändringar.

Chelsea känns uppåtgående.
Aston Villa, efter en cupen brukar lagen vara lite känsliga, tänker på Stoke.
Blackpool fortsätter falla och Newcastle känner sig mogna för en seger efter 0-0 mot Man U.
Liverpool är grymt hemmastarka.
Sunderland har inget skyddsnät, Wigan känns tillräckligt stabila för en till seger.
Tottenham brukar fixa det.
Fulham tar det!

Mest känsloargument, inte statistikräknat, ha det i beaktning. Championsship är ny mark för mig.

Mario 2011-04-22 22:36

precis som hardballs så tror jag aston villa vinner matchen imorgon utan några större problem. stoke är inte direkt pl's bästa bortalag (3 1 12) och aston villa börjar lysa mer och mer och kanske snart når upp till visso förhoppningarna fansen hade på klubben i början av säsongen

liverpool har inte vunnit mot birmingham sen 2006, och alla matcher därefter har slutat kryss (5 matcher!). hjälper inte heller direkt då birmingham delar kryss ledning i premier league med everton. 44% kryssar dom på bortaplan. liverpool ser annars formstarka ut. 1x

burnley är nog ur formsvackan och har börjat producera tre poängare

wigan vill nog inte åka ur premier league, och sunderland kryssar och förlorar?:KO:

Viggeborn 2011-04-22 23:29

Någon har alltså tagit 20 miljoner när man va ensam på 13-rätt? Har missat det totalt isåfall

oggeb 2011-04-23 01:50

Citat:

Ursprungligen postat av bokis29 (Inlägg 119225)
Är hopplös på att motiver mina spel och lägger inga spel på laget i mitt hjärta, men upphämntingen mot Arsenal gör att Spurs hemma är totalt taggade , White Hart Lane kommer koka :D

Spurs vinner mot WBA anyday! WBA är rikskass!

Dodo 2011-04-23 06:50

Den säkraste matchen är utan tvekan hemmalaget Chelsea, klasskillnad !
Min säkra chanstvåa blir Bristol C som möter ligans klart sämsta lag. Sheffield U är vid förlust idag nerpetade till lägre division. Trots att Bristol inte har något att spela för tror jag inte att Sheffield mäktar med att ta poäng, så dåliga är de.
Ett kul spel är Preston. Millwall har alla anfallsspelare borta idag och möter bottenlaget Preston som verkligen har ryckt upp sig på sistone. 18% på den 2:a rensar gott.

Lycka till alla på Stryktipset !

rygga 2011-04-23 08:42

Viggeborn: Tror inte någon varit ensam med 13 rätt och fått 20 millar.
Dodo: Intressanta tankar.

hardballs 2011-04-23 09:54

Precis, 20miljoner-bannern finns kvar på SVS.

https://svenskaspel.se/img/sport/str...oner_pinne.jpg

rob_rob 2011-04-23 10:26

Hej!

Är ny på Engelsk fotboll men 20 mille skulle ju inte sitta fel;)
Vilka matcher skulle ni proffs säga är "enklast" resp. svårast att lösa på kupongen?

raaabin 2011-04-23 13:19

Preston är taget! Sista chansen för Millwall att nå platoff därför måste det chansas friskt framåt, det kan ge öppningar för Preston!

Krysset i Liverpool tycker jag också är givet, tack för X-info Mario!

Lirat x2 på Wolves - Fulham, har ingen statistik på detta med det känns som Fulham spelar 1-1 väldigt ofta och det skulle inte förvåna mig och så sker även idag! Wolves alldeles för mycket streckat!

Chelsea, Tottenham och Aston Villa spikas!

Väljer även bort Sheffield U eftersom de i princip är ute ur Championship och unga spelare kommer få chansen, Bristol C tar minst en pinne (?), x2 spelas!

Lycka till idag! :clap:

Mario 2011-04-23 17:57

någon mer som blev helt raped av dagens matcher eller:lol:

hardballs 2011-04-23 18:36

Kan man lugnt säga, när man tippar många kryssmatcher, blir det knappt nån, när man istället kör 1-2 så blir det kryss överallt :D

Ingen större förlust dock 8kr!

BOSSEN 2011-04-24 07:39

Fyra rätt på mitt åttakronors:lol:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved