Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Fotbollen 27/4 (https://www.sharps.se/forums/fotboll/7515-fotbollen-27-4-a/)

svelander 2011-04-27 05:14

Fotbollen 27/4
 
Tankar inför matcherna idag?

Tror starkt på Marseille som verkligen har allt att spela för inför kvällens match. Att de också spelar hemma gör bara spelet ännu starkare!
Skador har jag sämre koll på i lagen, bara en känsla jag har att Marseille verkligen har allt att spela för.

I övrigt tror jag real vinner eller klarar ett oavgjort mot barcelona. Men den matchen känns otroligt öppen.

Så vad säger ni...

Ljepoje 2011-04-27 11:17

Marseille - Nice

Inför matchen:

Marseille var spellediga från ligaspel i helgen och spelade istället cupfinal mot Montpellier där man gick segrande med 1-0 och således tog hem franska ligacupen efter mål av Taiwo. Än mer anledning fick man att fira dagen efter på söndagen då ligaledaren Lille inte tog tillfället i akt att utöka sin ligaledning. Istället fick Lille bara 1-1 borta mot Lorient. Nu har alltså Marseille chansen att själva gå upp i serieledning i händelse av vinst mot Nice. Det som dock stör laget är en skada på viktige mittfältaren Stephane Mbia. Högst sannolikt kommer han inte att vara tillgänglig förrän i mitten av maj pga ljumskproblem. I jakten på ligatiteln är denna skada ett stort bakslag då den kameruanske landslagsmannen kommer att missa matcherna mot Nice, Auxerre och Lyon.

Utöver skadan på Mbia har Marseille sedan innan långtidsskador på både César Azpilicueta och Julien Rodriguez. Dessutom brottas man med andra problem såsom avstängningshot på Loic Remy, Charles Kaboré och Taye Taiwo vilket kan störa i slutstriden. Bland annat lär Taiwo ha sjungit en sång innehållandes svordomar riktad mot PSG. Trots att han har bett om ursäkt för detta utreder det franska fotbollsförbundet denna händelse.

Nice ligger för närvarande på 14 plats med 39 poäng och är inte på något sätt på säker mark. Det är tätt i botten och det skiljer endast tre poäng till Caen som för närvarande parkerar under strecket på 18 plats med 36 poäng. Laget uppvisar bra form och är obesegrat de senaste fem matcherna varav tre slutat oavgjort. Trots detta så tror jag att denna svit spricker mot ett guldjagande Marseille. Det är denna typ av måste-matcher som måste vinnas om man till slut ska få höja bucklan i luften om sex veckor.

* ***********



Mars. Trupp ; Mandanda, Andrade - Fanni, Diawara, Heinze, Taiwo, N'Diaye, Sabo, Hilton - Cissé, Kaboré, Lucho, Abriel, Cheyrou, Valbuena, A. Ayew - Gignac, J. Ayew.

Nice. Trupp ; Letizi, Ospina - Civelli, Clerc, Coulibaly, Malaga, M'Bow, Pejcinovic - Ben Saada, Hellebuyck, Palun, Sablé, Traoré - Bamogo, Goncalves, Ljuboja, Mouloungui, Quansah.

Ljepoje 2011-04-27 11:18

Håller Marseille som favör i denna match ;)

Piturek 2011-04-27 11:31

Vilket bolagen också gör. 1.37 på ettan är inte intressant nånstans.

Madrid 2011-04-27 12:26

Konstigt att ******* inte nämner detta:

"Tränaren Eric Roy saknar en hel drös med spelare inför onsdagens möte. Mittfältskuggarna Didier Digard och Drissa Diakite är borta från spel samt assistkungen Anthony Mounier. Andra skadade spelare är Gregory Paisley, Alain Cantareil, Ismael Gace, Larrys Mabiala, Emerson Fae och David Bellion. Det är alltså inte de bästa förusättningar för bortalaget."

Ljepoje 2011-04-27 13:13

Citat:

Ursprungligen postat av Madrid (Inlägg 119848)
Konstigt att ******* inte nämner detta:

"Tränaren Eric Roy saknar en hel drös med spelare inför onsdagens möte. Mittfältskuggarna Didier Digard och Drissa Diakite är borta från spel samt assistkungen Anthony Mounier. Andra skadade spelare är Gregory Paisley, Alain Cantareil, Ismael Gace, Larrys Mabiala, Emerson Fae och David Bellion. Det är alltså inte de bästa förusättningar för bortalaget."


Bra tillägg där, hmm* .. Som Piturekk nämner, Vet dock om 1,37 är spelvärt .. Passar på ett live-spel Real - Barcelona istället , u 2,5 & 3,5 mål.. bättre utdelning :)

tompa87 2011-04-27 14:52

gillar Bolton idag, dnb till över 3, meritande vinst mot Arsenal senast, är lite upp och ner men Fulham är inte oöverkomligt och 5 gånger stålarna på vinst är lite mkt, sturridge i storform kanske blir ett målspel också.

Ljepoje 2011-04-27 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 119876)
gillar Bolton idag, dnb till över 3, meritande vinst mot Arsenal senast, är lite upp och ner men Fulham är inte oöverkomligt och 5 gånger stålarna på vinst är lite mkt, sturridge i storform kanske blir ett målspel också.


Kommer spela live-odds på denna match... mkt intressant odds i mina ögon.
Senast (20 Feb.) vann Bolton med 0-1 på bortaplan mot ett "formstarkt" & Fulham, så vi kanske ser en upprepning ? :D

raaabin 2011-04-27 18:39

Över 4,5 hörnor för Barcelona mot Real idag till 1.90, drömodds. Barca kommer givetvis vilja ha ett viktigt bortamål och ta med sig hem till Camp Nou! Även lirat på Båda lagen gör mål, 1.83. Som sagt så vill Barca ha med sig ett bortamål, Real däremot, dom måste gå för vinst! Ser man till de senaste matcherna så har det varit målsnålt, men kolla istället på vilka chanser det varit!

GL! :moneybag:

Piturek 2011-04-27 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av raaabin (Inlägg 119919)
Över 4,5 hörnor för Barcelona mot Real idag till 1.90, drömodds.
GL! :moneybag:

Finns numer till 2 ggr på Bet 365..

patrik_g 2011-04-27 18:51

Messi målskytt (2.30) @ BS

Bra odds på Messi här tycker jag som målskytt. Hade väntat mig mer runt två gånger här på Messi. Mål i dom fyra senaste matcherna för Messi som kommit igång efter att haft en liten svacka.

5/10 Units




Tv-peng: Barcelona vinner (2.75) @ BS


Insats: 1/10 Units

Overkill 2011-04-27 18:58

Är jag ensam om att tycka att standarden har gått ner sig på "Dagens"-tråden i fotbollsforumet igen?

forzawes 2011-04-27 19:11

Jag tycker att Barca tappar en väsentlig del i centrala försvaret när man tvingas flytta dit Busquets och dra ut Puyol på vänsterkanten. Kan bli jobbigt för honom när Ronaldo kommer i toppfart. Samtidigt är jag osäker på om Reals försvarsspel blir lika bra med Ramos som mittback nu när Carvalho är avstängd. Kanske läge att gå emot trenden i de tidigare målsnåla matcherna och istället investera i överspelet till 2.28 på Betfair för att sälja av vid tidigt mål. Med två förändrade försvar känns det som en bra idé.

Snivar 2011-04-27 19:29

Barcelona Ö 1,5 mål till 2.55 på Nordicbet! Visst fan kan Barca trycka in 2 i nät ! Den tar vi :)

Ljepoje 2011-04-27 21:32

Gratulerar alla som spelar på Barcelona , Messi & antalet varningar/spel-överträd !

Fin fin Championsleague semifinal kväll =)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved