30/1 16:00| PL Wigan - Everton
Idag kommer Everton på besök på DW Stadium och jag tycker mig hittat ett lovande spel. Wigan var inte alls dåliga senast mot Rovers men förlorade ändå med 2-1 på Edwood. Everton har efter en katastrofal inledning på säsongen kommit igång så smått och börjar klättra i tabellen. Slog Sunderland senast hemma med 2-0.
Spelet: Antal Mål: Över 2.5 Mål @ 2.10
Motevering: Wigan lämnar väldigt sällan DW utan att ha gjort mål. Man saknar Melchiot och även målvakten Kirkland (Stojkovic ersätter) men kommer i övrigt med ordinarie lag. I sina 8 senaste hemmamatcher har man gjort minst 1 mål. De senaste 7 matcherna har man dock även släppt in minst 1 mål.
Everton saknar (med stor sannolikhet) Arteta idag. Även Hibbert och Rodwell är borta medan Yakubu och Yobo fortfarande är är i Africa. Målskyttet har dock kommit igång sista matcherna och Everton vill klättra. Formen är uppåtgående och nu slipper man tänka på FA-cupen efter respass mot Birmingham.
Jag motiverar överspelet med att Everton idag har en bra chans att få med sig 3 poäng. Jag tror dock inte Wigan kommer gå mållösa från DW. Wigan har statistiken 3-6 i över 2.5 på hemmaplan denna säsongen. Everton tillåter desto fler mål när de spelar borta och har 7-3.
Slutsats: Evertons maskineri har börjat rulla igång och framförallt har målskyttet börjat ta fart. Wigan vill gärna plocka 3 poäng hemma. Tror på en öppen matchbild där båda lagen vill framåt och rekar därför överspelet framför vinst för The Toffees.
Spelar Över 2.5 Mål @ 2.10 (Bet365) 3u. Finns även Över 2, 2.5 (halva insatsen tillbaka vid 2 mål) @ 1.81.
|