Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   REK 2011-08-20 Arsenal - Liverpool (Premier League) (https://www.sharps.se/forums/fotboll/8509-2011-08-20-arsenal-liverpool-premier-league/)

tompa87 2011-08-17 18:54

2011-08-20 Arsenal - Liverpool (Premier League)
 
https://www.sharps.se/forums/includes...13601592-4.jpg
Datum: 2011-08-20
Tid: 13:45
Sport: Fotboll
Land: England
Liga: Premier League
Match: Arsenal - Liverpool
Period: ft

Spel: Liverpool 2
Insats: 4
Odds: 2.80
Bolag: bet365

Motivering:
Ville bara tipsa om detta innan det sänks än mer: finns fortfarande till 3.01 på Pinnacle.

Efter en ganska trevande inledning av bägge lagen så möts 2 på förhand tippade topplag redan i andra omgången och för Liverpool kunde inte detta möte komma mer lägligt.

Ett Arsenal utan sin givna kapten (Fabregas), med skador och frågetecken kring många utropstecken sedan förra året (Wilshire, Gibbs, Djorou) och även frågetecken kring Rosicky (obekräftat) och Nasri (som ej var uttagen i förra veckans match), avstängda är Song och nytillskottet Gervinho och med en alltmer kritiserad Wenger vid rodret så känns dem svajiga. Eboue är också konfirmerat borta (gör varken av eller till enligt mig men.. )

Lägg därtill ett CL kval som inte var speciellt inspirerat och vi har en alldeles förträffligt lovande situation för ett Liverpool som har en relativt bred trupp att ta ifrån när Gerrard, Skrtl och Johnsson är indisponibla, trupperna är inte spikade än men jag tycker att man borde utnyttja läget tidigt, tycker det känns 50/50 att Liverpool vinner denna och får man då 3 gånger stålarna så är jag villig att lägga in en slant.

OBS: oddset är ifrån bet365 finns högre som sagt.

RizZla 2011-08-17 19:10

Innan det sänks mera? Du tror att Liverpool är Barcelona eller? Har redan droppat sönder runt 40 punkter?

Baggio 2011-08-17 19:16

Jag håller med dig att värdet är på Liverpool, men jag tror det räcker med DNB, tror Liverpool är nöjda med att ta poäng.

MrGerrard 2011-08-17 19:16

Tack för infon tompa! Skit i trashet. Pool är tyvärr fruktansvärt opålitliga men kan dom spela som dom gjorde i större delen av första halvlek mot Sunderland så bör dom ha en god chans att slå ett mycket försvagat Arsenal. Ut med Lucas och in med Meireles från start så höjs chanserna betydligt

RobinD 2011-08-17 19:21

Liverpool+0 @ 2.30 här, lite sent rekat. Oddsen sitter rätt bra nu.

Spelar Meireles istället för Lucas köper jag mig ur, fånigaste jag har hört att spela en defensivt kass Meireles som DM borta mot Arsenal.

RizZla 2011-08-17 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av Baggio (Inlägg 135447)
Jag håller med dig att värdet är på Liverpool, men jag tror det räcker med DNB, tror Liverpool är nöjda med att ta poäng.

Räcker med DnB? Du får ingen vinst på DnB om det blir kryss?

Fishjutta 2011-08-17 19:26

Liverpoolfan som man är så struntar man i att spela på matchen, men kommer hejja fram dom åt er :)

MrGerrard 2011-08-17 19:40

Där var det inte mycket fotbollskunskap märker jag. Varför ska dom spela defensivt mot ett mycket försvagat Arsenal. Vilka är du så rädd för i Arsenal Robin? Dom som imponerade så mycket mot Udinese eller? Ställer Pool upp med samma lag som senast ( förutom Lucas) så kanske dom inte behöver tappa 11 bollar på mittplan som jag räknande till att Lucas gjorde senast

Blixt Gordon 2011-08-17 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av MrGerrard (Inlägg 135455)
Där var det inte mycket fotbollskunskap märker jag. Varför ska dom spela defensivt mot ett mycket försvagat Arsenal. Vilka är du så rädd för i Arsenal Robin? Dom som imponerade så mycket mot Udinese eller? Ställer Pool upp med samma lag som senast ( förutom Lucas) så kanske dom inte behöver tappa 11 bollar på mittplan som jag räknande till att Lucas gjorde senast

Räknade du hur många gånger Lucas vann boll eller stängde ytor för att underlätta för försvaret också?

RobinD 2011-08-17 20:00

Ett lag behöver balans och ett försvagat Arsensl på Emirates är fortfarande bättre än Sunderland på Anfield och där hade vi problem.

Men eftersom du besitter sådan fotbollskundskap så kanske du borde träna ett PL-lag? Eller Brasiliens landslag? Eller varför inte Barca där Busquets startar hemma mot Levante.

Utan en DM så kan inte ytterbackarna fylla på och vi har ingen som stoppar motståndarnas anfall, men det är väl överskattat?

Precis som Gattuso, Essien, Makelele, Song, Viera, Mascherano etc.

Verkligheten är inte FM där man kan spela med 5 offensiva mittfältare son saknar defensivt positionsspel, brytningar och markering.

Ta och skaffa ett medlemskap på anfieldindex och läs lite om Lucas stats förra säsongen så kanske poletten trillar ned.

tompa87 2011-08-17 20:58

Klart liverpool är barca :) inser att jag är lite sen men jag tycker det känns rätt OK att få 3 ggr pengarna här, tycker som sagt att Liverpool har guldläge. Men alla får ju värdera själva såklart :)

Badass 2011-08-17 21:26

Det var i all fall länge sedan LFC har en sådant guldläge att spöa Arses på bortaplan - det måste ni tillstå...

Det såg ju stundtals riktigt bra ut mot Sunderland och det är spetskompetensen som måste finslipas... LFC slår ur underläge och kommer ha en ypperlig chans att överraska Arsenals darriga försvar...

Tycker vi skall spela med följande elva:

Reina

Flanagan-Agger-Carra-Enrique

Kuyt-Henderson-Leiva-Downing

Carrol-Suarez


Vi skall vara offensiva - hellre en förlust med 3-0 än en hedersam dito med 1-0 - vi skall satsa framåt och hellre chansa än fega som jag fått nog utav...!


/Badass

NachosBinLaden 2011-08-17 21:31

Lucas eller Meireles går på ett ut, ingen av dom håller måttet om Liverpool på allvar vill bli ett topplag igen. Nu är det ju inte Liverpools styrka som gör det här till ett bra spel utan hur svaga Arsenal ser ut för tillfället. Det man såg av Liverpool mot Sunderland är att de är ungefär som förra säsongen medans det man sett av Arsenal hittills är ett lag klart svagare än tidigare år.

Förra mötet för fyra månader sen i London slutade ju 1-1 efter två sena straffmål i en match där Liverpool var minst lika bra som hemmalaget (Gerrard spelade inte då heller och både Lucas och Meireles spelade hela matchen). Allt på 2 ggr pengarna eller över på Dnb Liverpool är bra betalt i mina ögon.

MrGerrard 2011-08-17 23:09

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 135461)
Ett lag behöver balans och ett försvagat Arsensl på Emirates är fortfarande bättre än Sunderland på Anfield och där hade vi problem.

Men eftersom du besitter sådan fotbollskundskap så kanske du borde träna ett PL-lag? Eller Brasiliens landslag? Eller varför inte Barca där Busquets startar hemma mot Levante.

Utan en DM så kan inte ytterbackarna fylla på och vi har ingen som stoppar motståndarnas anfall, men det är väl överskattat?

Precis som Gattuso, Essien, Makelele, Song, Viera, Mascherano etc.

Verkligheten är inte FM där man kan spela med 5 offensiva mittfältare son saknar defensivt positionsspel, brytningar och markering.

Ta och skaffa ett medlemskap på anfieldindex och läs lite om Lucas stats förra säsongen så kanske poletten trillar ned.

Liverpool tappade otroligt mycket när dom först och främst sålde Alonso och sedan när Masch försvann en fantastiskt duktig DM. Honom
har dom inte lyckats ersätta ännu. Måste alltid spela med ett väl balanserat lag men det betyder definitivt inte att Lucas ska starta.Hade mycket gärna sett en DM i Pool som bryter motståndarnas anfall men en sån har det inte funnits på Anfield sen Masch och din lille Lucas ger endast bort bollar. När har Liverpool någonsin ställt upp med 5 offensiva mittfältare som inte tar def ansvar?

DamageINC 2011-08-18 01:19

Citat:

Ursprungligen postat av MrGerrard (Inlägg 135507)
Liverpool tappade otroligt mycket när dom först och främst sålde Alonso och sedan när Masch försvann en fantastiskt duktig DM. Honom
har dom inte lyckats ersätta ännu. Måste alltid spela med ett väl balanserat lag men det betyder definitivt inte att Lucas ska starta.Hade mycket gärna sett en DM i Pool som bryter motståndarnas anfall men en sån har det inte funnits på Anfield sen Masch och din lille Lucas ger endast bort bollar. När har Liverpool någonsin ställt upp med 5 offensiva mittfältare som inte tar def ansvar?

Att snacka kvalité, och i samma andetag säga att det enda Lucas gör är att ge bort bollar rimmar ganska illa. Representerar du en bra diskussionsnivå med försök till att snacka ner motparten med fraser som "din lille Lucas" tycker du? :whoco5:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved