Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Elitserien 30/9 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/10298-elitserien-30-9-a/)

axL 2011-12-29 15:36

Elitserien 30/9
 
19:00 Skellefteå AIK - MoDo
19:00 Timrå IK - Färjestads BK
19:00 Brynäs IF - Växjö Lakers
19:00 Djurgårdens IF - Luleå HF
19:00 HV 71 - Frölunda HC


Vad tror vi imorgon? Skellefteå känns bra så här vi en första anblick..får läsa på lite och återkomma med tankar.

joemag 2011-12-29 16:20

Håller med om Skellefteå! Dels spelade dom bra mot HV (som är i en svacka), dels så saknar MoDo förmodligen fortfarande sina målvakter. 1,75 på rak 1:a känns okej!

Grnvit 2011-12-29 16:27

SAIK har ett rätt krossande facit på hemmaplan mot MODO, tror det var 12 vinster 2 förluster eller liknande.
Riktigt starkt med 5-1 mot HV71 också, öppnade med ruskigt bra fart och det blev för tungt för HV att jobba ikapp ett 0-3-underläge efter första perioden.
Får se imorgon om Tellan är tillbaka i målet, annars kan det vara läge att spela favoriten för en gångs skull.
Även Över känns bra men vi får se vad pinnen erbjuder för odds på det, 1.67 på Ö4.5 känns inte lockande. 1.83 på Ö5 hos Bet365 känns som gränsfall. Kan ju hoppas att pinnen lägger sig på +1.90.

DIF-Luleå känns sides väldigt svårt, även total-spel. Får väl se vad pinnen erbjuder. Dock känns det inte som något läge för DIF, utan det är mer intressant vad man får för odds på Luleå. +2.30 på Luleå så kan det bli intressant, iaf som det känns nu.

TIK-FBK känns också rätt svår. Timrå som underdogs på hemmaplan bör synas men om jag känner mig rätt så kan det lika gärna bli FBK rak imorgon.. Funderar på den med.

BIF-Lakers blir det helt klart lir på Lakers. Frågan är om man ska ta HCP eller hoppas att variansen är snäll och ger vinst på raka, för det finns helt klart bra värde i det enligt mig i alla fall.
Brynäs har det rätt dåligt ställt på forwardsidan då Lauritzen var borta senast, Silfverberg, Larsson och Dackell. Riktigt tunga avbräck för BIF, återstår att se om Lauritzen är tillbaka imorgon.

HV-Frölunda känns också svår. Frölunda är usla på bortaplan (sämst i serien) och HV's form är riktigt dålig.
Det jag funderar mest på nu är U-spel men måste vänta på Pinnens släpp där med.

Simson89 2011-12-30 11:11

Citat:

Ursprungligen postat av Grnvit
BIF-Lakers blir det helt klart lir på Lakers. Frågan är om man ska ta HCP eller hoppas att variansen är snäll och ger vinst på raka, för det finns helt klart bra värde i det enligt mig i alla fall.
Brynäs har det rätt dåligt ställt på forwardsidan då Lauritzen var borta senast, Silfverberg, Larsson och Dackell. Riktigt tunga avbräck för BIF, återstår att se om Lauritzen är tillbaka imorgon.

.

Angående BIF - Lakers så är Lauritzen OCH Silferberg tillbaka. Dessutom är det 100-års jubileum för BIF, på hemmaplan! Möjligtvis att det går till oavgjort men det osannolikt att Lakers vinner.

kimpoe 2011-12-30 11:18

Citat:

Ursprungligen postat av Grnvit (Inlägg 157180)
SAIK har ett rätt krossande facit på hemmaplan mot MODO, tror det var 12 vinster 2 förluster eller liknande.
Riktigt starkt med 5-1 mot HV71 också, öppnade med ruskigt bra fart och det blev för tungt för HV att jobba ikapp ett 0-3-underläge efter första perioden.
Får se imorgon om Tellan är tillbaka i målet, annars kan det vara läge att spela favoriten för en gångs skull.
Även Över känns bra men vi får se vad pinnen erbjuder för odds på det, 1.67 på Ö4.5 känns inte lockande. 1.83 på Ö5 hos Bet365 känns som gränsfall. Kan ju hoppas att pinnen lägger sig på +1.90.

DIF-Luleå känns sides väldigt svårt, även total-spel. Får väl se vad pinnen erbjuder. Dock känns det inte som något läge för DIF, utan det är mer intressant vad man får för odds på Luleå. +2.30 på Luleå så kan det bli intressant, iaf som det känns nu.

TIK-FBK känns också rätt svår. Timrå som underdogs på hemmaplan bör synas men om jag känner mig rätt så kan det lika gärna bli FBK rak imorgon.. Funderar på den med.

BIF-Lakers blir det helt klart lir på Lakers. Frågan är om man ska ta HCP eller hoppas att variansen är snäll och ger vinst på raka, för det finns helt klart bra värde i det enligt mig i alla fall.
Brynäs har det rätt dåligt ställt på forwardsidan då Lauritzen var borta senast, Silfverberg, Larsson och Dackell. Riktigt tunga avbräck för BIF, återstår att se om Lauritzen är tillbaka imorgon.

HV-Frölunda känns också svår. Frölunda är usla på bortaplan (sämst i serien) och HV's form är riktigt dålig.
Det jag funderar mest på nu är U-spel men måste vänta på Pinnens släpp där med.

Silfverberg verkar vara tillbaka iaf. Och brynäs firar 100 års jubileum,tror Lakers kan få det svettigt idag,lutar åt spel på brynäs för min del :)

joemag 2011-12-30 12:02

Enligt Sportbladet så är Tellqvist tillbaka i buren. Det gör att jag nog håller mig borta från matchen, han kan explodera till och vara grym i en match. Lika så känns det som hela MoDo kan göra en kraftansträngning och vinna sista matchen mot SAIK.

FBK får tillbaka Hannes Hyvenän och Rickard Walin mot Timrå. Det gör att jag spelar över 4,5 och vinst på FBK. Dom är taggade efter senaste förlusten.

Grnvit 2011-12-30 12:59

Citat:

Ursprungligen postat av Simson89 (Inlägg 157291)
Angående BIF - Lakers så är Lauritzen OCH Silferberg tillbaka. Dessutom är det 100-års jubileum för BIF, på hemmaplan! Möjligtvis att det går till oavgjort men det osannolikt att Lakers vinner.

Ja det är därför Växjö har så pass högt odds också.
Visst ska man väga in lite att det är 100 års-jubileum men Växjö lär vara lika taggade att förstöra Brynäs kväll.
Måste dock fundera mer på denna eftersom Silfverberg och Lauritzen nu är tillbaka..

danryd 2011-12-30 13:39

Brynäs lockade tidigare. Nu lockar det ännu mer. Martin Gerber har känning av en skada och stannar i Växjö. Oscar Alsenfelt i mål.

http://vaxjolakers.se/artikel/16736/

joemag 2011-12-30 14:54

Någon som har fler tankar angående HV-FHC? Frölunda är som sagts sämst på bortaplan. Tydligen hade HV ett par chanser i matchen mot Skellefteå tidigt och brände dessa (vilken kunde gett en helt annan matchbild. Dom måste också börja plocka poäng om dom inte ska halka efter allt för mycket, vänder det idag?!

Simson89 2011-12-30 15:17

Detta blir mitt sista spel för ett bra tag. Så håll i hatten. ;)

Färjestads [email protected]
Kollade på statistik och vad ni andra har skrivit

Brynäs [email protected]
Redan sagt min åsikt

Djurgårdens [email protected]
Jag tror DIF tar hem detta! Men det är osäkert. Hjärtat säger Djurgården men förnuftet säger Lule. :(
Edit: Vafan. Jag fegar. Jag säger 1X istället. :-(

Frölunda [email protected]
Kollade bara på statistik, samt oddset :lol:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved