Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Spel 2012-10-10/2012-10-11 (Mitt spel, inputs välkomna) (https://www.sharps.se/forums/ishockey/13495-spel-2012-10-10-2012-10-11-mitt-spel-inputs-vaelkomna/)

an0nymouz 2012-10-10 13:02

Spel 2012-10-10/2012-10-11 (Mitt spel, inputs välkomna)
 
Hej,

Min första post på detta forum, men guld värt att ett sådant här forum finns.

Till saken!


Har lagt bet på kvällens hockey allsvenska matcher och vill ha lite input.
Ska också tilläggas att jag tycker alla dessa matcher är/kan vara otroligt jämna så jag valde en av matcherna och 3stk elitseriematcher för mitt spel.

Djurgårdens IF vs Örebro HK (Valde ej denna, men OM så skulle jag tippa på DIF)

Karlskrona HK vs Oskarshamn (Alldeles för jämn så jag undvek denna, men pengarna skulle gå på 1X)

Malmö Redhawks vs BIK Karlskoga (Denna tog jag med, känns som BIK spöar Malmö, dom har verkligen haft det tungt på senaste)

Sen för att trissa oddsen lite i övrigt spelade jag såhär

Brynäs vs Skellefteå: 2 (2,90)
Luleå vs Växsjö: 1 (1,45) Känns som en riktig spik dock.
Rögle vs Modo: 2 (2,00) Jag tror Modo äter upp Rögle totalt här.
Malmö vs BIK Karlskoga: 2 (2,90) Tror på vinst för BIK.


Ditt spel: fyrling
180,00 kr (Odds:24,39)
Potentiell vinst: 4390:-


Vad tror ni om mitt spel? jag är medveten om att det finns vissa risker med Brynäs matchen och BIK, resten tycker jag är spikar, inputs? :)

:sweatdrop:

messijah 2012-10-10 13:24

Hej och välkommen.

Jag tror inte på dina spel av den enkla anledning att fyrlingar konstigt nog har en tendens att inte gå in. -180 kr för dig men det kanske du tar igen med en femling? ;)

Som du skrev så är matcherna jämna, så varför göra det ännu svårare att vinna genom att bunta ihop alla i en hög?

Om du vill ha input om dina tankar om spelen får du skriva mer om just sina tankar om spelen (inte käkar upp...).

Lycka till och hoppas att dina spel sitter :cheers:

an0nymouz 2012-10-10 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av messijah (Inlägg 207121)
Hej och välkommen.

Jag tror inte på dina spel av den enkla anledning att fyrlingar konstigt nog har en tendens att inte gå in. -180 kr för dig men det kanske du tar igen med en femling? ;)

Som du skrev så är matcherna jämna, så varför göra det ännu svårare att vinna genom att bunta ihop alla i en hög?

Om du vill ha input om dina tankar om spelen får du skriva mer om just sina tankar om spelen (inte käkar upp...).

Lycka till och hoppas att dina spel sitter :cheers:


Hej,

Tack för välkomnandet och din input.

Jag instämmer till viss del, fyrlingar har tendens att inte gå in pga 1 match eller dylikt.

Dock brukar jag spela femlingar, och därav ha 4/5, men varför jag spelade fyrling här är endast för att trissa oddsen och få lite mer njutning.

Antingen -180 eller +~4100


Vi får hoppas på det bästa!

Är relativt ny men skall försöka anpassa mig så gott jag kan.

Mvh Robert

RobinD 2012-10-10 14:56

Du spelar av fel anledning, du letar efter vad du tror ska ske och inte efter vad som sker fler gånger än oddsen antyder.

Läs spelskolan är min input.

an0nymouz 2012-10-10 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 207151)
Du spelar av fel anledning, du letar efter vad du tror ska ske och inte efter vad som sker fler gånger än oddsen antyder.

Läs spelskolan är min input.

Alla mina spel är inte såhär "osäkra"

Spelar oftast väldigt tight och "säkert" men 100% kan man aldirg vara dock.


Schyst input iaf!

Sprite 2012-10-10 15:31

Jag sysslade med fyrlingar i slutet på min gymnasietid, ej framgångsrikt ska tilläggas. Hade med glädje varit bookie åt folk som lirar fyrlingar då jag under mina år på tipssidor aldrig sett någon vinnande spelare som spelar uteslutande trippar/fyrlingar/femlingar osv. Mitt tips är att dela upp dina spel i singlar. Det borde gå bra om det är som du säger att oftast sitter 3/4 :)

Det näst bästa om du inte spelar singlar vore nog att spela Luleå i tre dubblar med de andra lagen och lägga 60 kr/dubbel = 180 kr totalt.

Pacman 2012-10-10 15:45

Det som jag reagerar mest på är samma som RobinD refererar till, du bygger större delen av spelen på "tror" och "känner". Så du spelar med "feeling" istället för att se om dels oddsen är spelbara som dom står osv...

Sedan ska jag inte ta upp det där med fyrlingar och liknande för det är ju ett helt kapitel i sig själv.

limpanz 2012-10-10 21:37

ser bra ut ditt spel tror du får in den! Jobba anOnymouz:moneybag:

an0nymouz 2012-10-10 21:46

Oj schyst respons indeed..


Jo jag medger, jag är en feeling spelare...har spelat hockey/fotboll i 13-14år i yngre dagar och vet hur det kan bli.

Men min betting sida är mer åt "spelmissbrukar hållet" men jag gillar spänningen och har ganska bra med deg i övrigt, men ja..sätter ofta 4/5 bets med 1-2 risk matcher. (Nära skjuter ingen hare dock!)

Men, jag gillar att bunta ihop matcher jag tror på för att trissa upp höga odds, för att genom låga summor ta ut hyfsad vinst.

Nu hoppas jag att skellefteå vinner borta imorgon, så bör väl förhoppningsvis dem andra gå vägen, men inget är självklart säkert.


Och jag ska verkligen läsa på om betting generellt m.m, därav jag joinade detta forum!

Så tack för responsen folket!

(För övrigt glad att jag valde bort DIF matchen haha)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved