Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Elitserien 18 okt (https://www.sharps.se/forums/ishockey/13600-elitserien-18-okt/)

woland 2012-10-18 13:23

Elitserien 18 okt
 
Vad tror ni om dagens matcher?

Lite egna funderingar...

Linköpings HC - Frölunda HC

Tror mer på Frölunda i denna match och odds närmare 3ggr lockar. Tycker Linköping sett lite bleka ut på senaste och de förlorade rätt stort mot Timrå senast och matchen innan hade de flyt för även där dominerade Timrå. Frölunda har varit hyffsade borta och nu med Stålberg och Duchene känns de mycket starkare. Vann senast borta mot Modo men förlorade efter en riktigt bra första period mot HV senast. Linköping kommer ha motivation helt klart men Frölunda känns starkare för dagen och med det höga oddset så är det spelvärt tycker jag.

Timrå IK - Växjö Lakers HC

Växjö är i kris just nu och precis sparkat sin tränare (kan inte minnas senast växjö behövde paniksparka sin tränare) och assiterande har tagit över. Ibland kan tränarbyten leda till nystart och spelarna taggar till men det känns inte riktigt som att det kommer hända här. Tror Växjös problem inte kommer bli särskilt bättre med det materialet de har. Timrå kommer stärkta från 5-1 segern borta mot Linköping och kommer ge allt för att få med sig en vinst här. Odds på runt 2.3 är mycket spelvärt.

Skellefteå - Rögle hittar jag inget spelvärde så jag avstår.

FlyingSmiling 2012-10-18 14:03

Linköpings HC - Frölunda HC
Jag håller med dig! Nu har väl oddsen minskat på Frölunda men allt över 2,60 är spelvärt enligt mig. Frölunda var starka och relativt stabila senast mot HV71 hemma i ett fullt Scandinavium. Tittar man på dom senaste matcherna mellan Frölunda och Linköping har Frölunda "piskat" till rejält och jag tror mycket väl Frölunda kan vinna ikväll eftersom Linköping var bleka mot Timrå, medan Frölunda slog MODO innan mötet med HV71. :)

25/02/2012 Svenska Elitserien Linköping vs. Frölunda 1:5
06/12/2011 Svenska Elitserien Linköping vs. Frölunda 0:3
06/10/2011 Svenska Elitserien Linköping vs. Frölunda 2:1

Timrå IK - Växjö Lakers HC
Timrå slog till Linköping som sagt för några dagar sedan och har troligtvis ett bra självförtroende efter detta. Medan Växjö har åkt på några tunga smällar förutom vinsten mot Färjestad på övertid. Men Lakers gamla tränare Janne Karlsson är som sagt borta nu och jag vill ändå tro att det kan komma en vändning för Växjö? Jag tror de har alla förutsättningar att fixa till sig ett kryss ikväll trots bortaplan? X finns för 3,75 vilket jag ser som en stark konkurrent till 2,30 på Timrå!

18/02/2012 Svenska Elitserien Timrå vs. Växjö 2:1
11/12/2011 Svenska Elitserien Timrå vs. Växjö 1:2
22/09/2011 Svenska Elitserien Timrå vs. Växjö 1:3

JJpunter 2012-10-18 14:23

Totally agree with Frölunda! But my pick of the day is Rögle i think around 7 is huge and far to much. We are still early in the season and i believe that a price around 7 is way t much here. Remeber Rögle played HV71, Modo and Brynäs very tough in the last 3 games, and with a little luck they could have won one of those games!

For me:
Skellefteå - Rögle 2 6,75 bet365 4/10
Linköping - Frölunda 2 2,95 Bet365 stake 6/10
- I know the price has droppes to 2,65

AndreasL 2012-10-18 15:03

Själv kommer jag köra på Ö 1.5 mål i den första perioden mellan LHC-Frölunda. Varför? Jo, dels för att LHC inte övertygat speciellt mycket dom tre senaste matcherna, visserligen har dom tagit 6p men spelmässigt så är dom inte nöjda. Inför kvällens match så möblerar dom om i femmorna och lär komma ut 100% taggade och försöka revanschera sig inför hemma publiken. I Frölunda har Viktor Stålberg och Matt Duchene fått ytterligare en match i benen och även dom förlorade senast i en jämn match mot HV71 där det var svängdörrar både framåt och bakåt. Man släppte till mycket avslut och sköt en hel del själva.

Statistiskt sett så har LHC en målskillnad på 12 - 6 och Frölunda 11 - 14 i den första perioden på dom tretton spelade omgångarna.

2.20 hos bet365.

DamageINC 2012-10-18 16:37

Ett utstickande odds är Frölunda -1.5 till 5.00 hos Sportingbet. Övriga bolag som erbjuder detta (inklusive EH -1) ligger i spannet 3.60-4.10.

fenix92 2012-10-18 18:12

!
 
Rögle står stod i 6ggr pengarna på Bet365 vilket får ses som ett väldigt högt odds. Ni som följt Rögles senste framför allt 2 matcher vet att med lite tur kunde Rögle stått som segrare istället. 6x degen spelar jag med nöje här.


Sen ang matchen Timrå vs Växsjö lockade Växsjös 3,10 på svenskaspel mycket mer än Timrås odds. Inte för att Växsjö spelat bra, och timrå skrällde mot linkp senast utan för att Växsjö är ett mycket bättre lag i grunden och nu med tränarbytet tror jag att det ger den effekten som behövs. FORZA



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved