Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   REK 2012-11-15 AIK - timrå (Elitserien) (https://www.sharps.se/forums/ishockey/13926-2012-11-15-aik-timra-elitserien/)

wiseman 2012-11-15 00:16

2012-11-15 AIK - timrå (Elitserien)
 
https://www.sharps.se/forums/includes...s/ishockey.jpg
Datum: 2012-11-15
Tid: 19.00
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: Elitserien
Match: AIK - timrå
Period: ft

Spel: timrå
Insats: 250.00
Odds: 3.300
Bolag:

Motivering:
AIK släpper in mest mål i elitserien och har dessutom usel form. AIK är ett lag som lever på nord-syd hockey och fart och fläkt, vilket dom hade förra året. I år har dom tappat sina viktigaste spelare och dom får det verkligen inte att stämma.

Timrå har sett riktigt starka ut det senaste och gjorde en riktigt bra bortamatch mot hv71 senast trots förlusten. Timrå är ett underskattat hockeylag som jag tror kommer hamna top5 i årets elitserien.

Och nu får man alltså Timrå @ 3.30 vilket är fantastiskt då jag skulle säga att dom är favoriter i denna matchen. :cheers:

Grnvit 2012-11-15 00:33

Enda saken som är negativt med spelet är att Timrå har några namn borta, men visst är det ändå ett fint odds! Dessutom har ju även AIK några borta så det går väl jämnt ut. Dock inte helt säker på om Timrå kan hämta tre poäng, men en eller två ska inte vara omöjligt alls :). Bra spel, helt klart!
Lycka till!

wiseman 2012-11-15 00:44

Citat:

Ursprungligen postat av Grnvit (Inlägg 213901)
Enda saken som är negativt med spelet är att Timrå har några namn borta, men visst är det ändå ett fint odds! Dessutom har ju även AIK några borta så det går väl jämnt ut. Dock inte helt säker på om Timrå kan hämta tre poäng, men en eller två ska inte vara omöjligt alls :). Bra spel, helt klart!
Lycka till!

Är medveten om det. Tycker man förlorar mycket värde på att spela x2. Spelar hellre en rak 2a. :)

Grnvit 2012-11-15 01:29

Citat:

Ursprungligen postat av wiseman (Inlägg 213904)
Är medveten om det. Tycker man förlorar mycket värde på att spela x2. Spelar hellre en rak 2a. :)

Ja precis, så är det ju. Dock lämnar man det ju mer åt variansen, men visst, i längden blir det bra hur som helst!

flodinho 2012-11-15 13:31

Kan vika in med att säga att AIK Hockey bjuder på inträde om man har medlemskort, och AIKs hockeysupportrar satsar stenhårt på att man ska ta 3 pinnar i denna matchen.

Men jag ryggar dig, alldeles för bra odds för att inte spela på. Lycka till! :cheers:

Moffegrev 2012-11-15 14:18

Var tvungen att testa den här jag med.

joemag 2012-11-15 15:27

Hur resonerar du när du tror att timrå kan bli topp 5? Laget saknar spelare på alla positioner för att komma på 7:e plats eller över.

cloude 2012-11-15 22:37

Timrå är ett hårt jobbande lag, men saknar nästan helt spets. Visserligen har de fått någorlunda ordning på defensiven motför ifjol, och kedjorna är rätt jämna, men tyvärr finns det för få poänggörare. Nordgren har sett okej ut, men annars är det för tunt.

Timrå har två riktigt bra målvakter, och det bör man ha i åtanke när man spelar mot Timrå. Speciellt Jocke Lundstrum har sett riktigt vass ut.

Tycker att Timrå har kapacitet att hamna 9 eller 10.

Grnvit 2012-11-16 02:32

Citat:

Ursprungligen postat av cloude (Inlägg 214008)
Timrå är ett hårt jobbande lag, men saknar nästan helt spets. Visserligen har de fått någorlunda ordning på defensiven motför ifjol, och kedjorna är rätt jämna, men tyvärr finns det för få poänggörare. Nordgren har sett okej ut, men annars är det för tunt.

Du glömmer Hagos. Han är enligt mig och oscar4122 elitseriens bästa offensiva spelare. Synd att han inte kommit igång med poängproduktionen. Men Timrå kommer klättra till typ 3:e-plats innan säsongen är slut, precis som Hagos kommer klättra i poängligan.

grejmo 2012-11-16 11:30

Jag var på matchen igår och det var fruktansvärt dåligt spel från båda håll, förmodligen den sämsta elitseriematch jag sett spelmässigt. 0-0 hade varit rättvist.

Halva serien är snart spelad och att Timrå ska sluta topp 5 känns otroligt avlägset. Topp 5 lär vara ganska lik det som är nu, kanske att Brynäs petar sig in där någonstans istället för LHC.
Har svårt att se Timrå gå till slutspel i år. Detsamma gäller även AIK, vi ska nog vara nöjda om vi lyckas undvika kvalserien.

Du menar att Hagos är en bättre offensiv spelare än t ex Järnkrok, Holloway och Söderberg mfl? Senast han "kom igång" med poängproduktionen var 09/10 då han lyckades göra hela 20 poäng! Hårt arbetande, visst. Men knappast någon poängkung.

Grnvit 2012-11-16 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av grejmo (Inlägg 214037)
Du menar att Hagos är en bättre offensiv spelare än t ex Järnkrok, Holloway och Söderberg mfl? Senast han "kom igång" med poängproduktionen var 09/10 då han lyckades göra hela 20 poäng! Hårt arbetande, visst. Men knappast någon poängkung.

Nej, luring där. Var ironisk :)

grejmo 2012-11-16 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av Grnvit (Inlägg 214061)
Nej, luring där. Var ironisk :)

Vilken tur.

Men du menade på fullaste allvar att Timrå "kommer klättra till typ 3:e-plats innan säsongen är slut"?

joemag 2012-11-16 15:21

Citat:

Ursprungligen postat av grejmo (Inlägg 214063)
Vilken tur.

Men du menade på fullaste allvar att Timrå "kommer klättra till typ 3:e-plats innan säsongen är slut"?

Om första halvan av samma stycke är extremt ironiskt är nog andra halvan det också ;)

grejmo 2012-11-16 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av joemag (Inlägg 214065)
Om första halvan av samma stycke är extremt ironiskt är nog andra halvan det också ;)

Jag antar det, men eftersom han bara quotade delen om Hagos så.

joemag 2012-11-16 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av grejmo (Inlägg 214080)
Jag antar det, men eftersom han bara quotade delen om Hagos så.

Nu är det ju utrett och vi kan gå vidare :cheers:

surrelito 2012-11-16 20:34

AIK kommer iaf ta guldet, sen får timrå hamna vart dom vill :smoke:

Rojiblanco 2012-11-19 20:25

Citat:

Ursprungligen postat av surrelito (Inlägg 214111)
AIK kommer iaf ta guldet, sen får timrå hamna vart dom vill :smoke:

Haha in your dreams pedro, in your deeeams!

surrelito 2012-11-19 21:13

DIF kanske då? Nej juste.. :rolleyes:

Rojiblanco 2012-11-19 23:13

Nej inte än, men snart spelar vi i kvalserien ihop, blir ett par stökiga veckor ;)

antreibend 2012-11-23 21:47

Hi, i am a beginner in this area, who can recommend me the first step



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved