Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   REK 2012-11-28 Amur Khabarovsk - Slovan Bratislava (KHL) (https://www.sharps.se/forums/ishockey/14088-2012-11-28-amur-khabarovsk-slovan-bratislava-khl/)

Khiarshoor 2012-11-28 05:33

2012-11-28 Amur Khabarovsk - Slovan Bratislava (KHL)
 
https://www.sharps.se/forums/includes...s/ishockey.jpg
Datum: 2012-11-28
Tid: 09:00
Sport: Ishockey
Land: Ryssland
Liga: KHL
Match: Amur Khabarovsk - Slovan Bratislava
Period: ft

Spel: Amur Khabarovsk 1
Insats:
Odds: 1.95
Bolag: Svenska Spel

Motivering:
Dags för en tidig rek.

KHL är rena guldgruvan men idag är spelsidorna med på noterna. Ryska laget Amur Khabarovsk tar mestadels av sina poäng på hemmaplan, och det är inte så konstigt när motståndarna får åka en läng resa för att spela på isen. Amur Khabarovsk har oxå en annorlunda tidszon vilket gör att man spelar väldigt konstiga tider. Blir en jobbig omställning för motståndarlaget och jag tror att detta faktorer kan spela stor roll när man möter Amur Khabarovsk. Hur som helst. Idag möter man det Slovakiska laget Slovan Bratislava. Matchen börjar kl 09.00 (udda tid som ni ser). Ett Slovan Bratislava som har rest över tio timmar och lär vara väldigt tröttkört när man anlände i midnatt (Slovans hemsida). Efter att ha tittat på många intervjuer har ja märkt att spelarna själv upplever det som jobbigt att resa så långt för att spela emot Amur Khabarovsk på bortaplan.

Som jag nämnde innan tror jag att detta är en stor faktor till att Amur Khabarovsk faktiskt gör det helt okej på hemmaplan! Amur har 9-6 på hemmaplan medans man har bedrövliga 1-13 på bortaplan!!!! En liten rolig notis är också att ingen av dessa bortamatcher har gått till förläggning. Slovan Bratislava då? Mjaaa, inte speciellt övertygande på bortaplan. Man har 6-7 på bortaplan och brukar inte imponera nämnvärt på bortaplan om man tittar till deras läge i tabellen. De tar således också mesta dels av sina poäng på hemmaplan. Amur kommer till denna matchen med ett friskt och utvilat lag då man senast spelade den 22/11, medans Bratislava spelade sin senaste match 25/11. Inte nog med den långa resan och tidsomställningen tvingas man alltså spela med tre dagars "mindre vila".

Båda kommer in med en okej form inför denna match. Men det som biter på mig lite extra är att Amur har två raka hemmasegrar mot Metallurg Novokuznetsk (5-1) näst senast. Och nu sist mot Sibir Novosibirsk (3-1). Den senaste framför allt imponerar mest. Men 8-2 på de två senaste hemmamatcherna vittnar om en ny bra prestation på hemmaplan! Jakub Petruzalek har stått för fantastiska 29 poäng hittills (Amur Khabarovsk).

Vad gäller skador så har Slovan Bratislava spelat utan kaptenen i sex raka matcher och det har verkligen gått sisådär... Man har blandat och gett, och Miroslav Satan lär saknas idag också. Det snackades om att han skulle missa åtta matcher minst, och detta är alltså den sjunde matchen isf. Osäkert om han medverkar med andra ord. Skulle Satan spela är detta naturligtvis ett STORT plus. Då han är en viktig kugge i laget. Miroslav Satan har stått för 13 poäng. 7 mål och 6 ass (leder interna skytteligan). Nu får man förlita sig på enbart Libor Hudacek som bärt laget med flera baljor de senaste matcherna. Får man stopp på Bratislavas första kedja är mycket av matchen vunnet. Detta är något jag tror Amur Khabarovsk kommer klara av idag.

Spelbolagen har mycket märkligt nog gjort Amur till favoriter i detta mötet. Och det var det jag nämnde tidigare att det är med på noterna. För visst är Bratislava ett bättre lag på pappret. Det ser man inte minst på tabellen också. Men idag lär det få bekänna färg.

Flera spelbolag har sänkt oddset på Amur redan.

Amur till 1.95 @ SvS kommer jag lira alla dagar i veckan. Övriga nätbolag har säkerligen ett mycket bättre odds på hemmalaget!

Redbull 2012-11-28 06:11

Av ren nyfikenhet: varför lirar du på SvS när oddset är ett skämt jämfört med övriga bolag?

Nordicbet erbjuder exempelvis 2.30 för samma spel. Övriga bolag ligger runt 2.10-2.20.

Overplayer 2012-11-28 07:28

Tittade faktiskt på den här matchen lite. Dock var jag lite sugen på Bratislava. De spelade riktigt bra senast och även matchen innan det. Dock var det på hemmaplan och precis som du skriver har Amur en stor fördel av hemmaplan här. Dock är oddset lite väl snålt för mig på Amur, tycker förutsättningarna är jämnare än vad oddsen indikerar.

Kommer dock försöka följa matchen för att se om Bratislava fortsätter att imponera på mig. Kan isåfall vara läge att spela dem mot Sibir i nästa omgång.

Hur som helst kul med lite KHL rekar.

BOL :cheers:

Moffegrev 2012-11-28 08:56

Kan nagon insatt förklara varför man spelar ishockey 9 pa morgonen i Ryssland? Eller antar att klockan är runt 1 ifall den spelas i Moskva, men fortfarande jävligt tidigt va?

Redbull 2012-11-28 09:16

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 215841)
Kan nagon insatt förklara varför man spelar ishockey 9 pa morgonen i Ryssland? Eller antar att klockan är runt 1 ifall den spelas i Moskva, men fortfarande jävligt tidigt va?

Tror du Ryssland, som är världens största land till ytan, endast har en tidzon? Khabarovsk ligger i östra Ryssland. (Inte speciellt långt från Nordkorea och Japan).

Standardtidszon: UTC/GMT +11 timmar. Är jag inte helt fel på det så är klockan alltså 20:15 där nu.

the chef 2012-11-28 09:16

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 215841)
Kan nagon insatt förklara varför man spelar ishockey 9 pa morgonen i Ryssland? Eller antar att klockan är runt 1 ifall den spelas i Moskva, men fortfarande jävligt tidigt va?

Matchen började 18:00 lokal tid Khabarovsk ligger väl nästan vid Kina

Edit: för långsam

Grogg12 2012-11-28 09:58

Yihaa! ser bra ut, ta ledigt i eftermiddag kanske :moneybag:

Overplayer 2012-11-28 10:26

Snyggt lirat. Du var helt rätt ute :)

BroderH 2012-11-28 10:31

Tack för snygg rek, ryggade rakt av! (Dock väldigt liten insats).

Khiarshoor 2012-11-28 12:51

Tack grabbar! Det värmer!

Rebull: Jag lirar hos ombud, lirar inte online. Därav blir det SvS ...

Moffegrev: Som många redan har förklarat, och som jag redan var inne på i reken så är det en helt annan tidzon. Khabarovsk ligger ca 8523 km från Moskva (tågdistans). "Far East Russia" hittar du staden Khabarovsk.

Redbull 2012-11-28 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av Khiarshoor (Inlägg 215872)
Rebull: Jag lirar hos ombud, lirar inte online. Därav blir det SvS ...

Old school, det gillar vi :)

Snyggt spelat, grattis.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved