Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   REK 2013-01-09 Amur Khabarovsk - Player props (KHL) (https://www.sharps.se/forums/ishockey/14597-2013-01-09-amur-khabarovsk-player-props-khl/)

Grnvit 2013-01-08 22:15

2013-01-09 Amur Khabarovsk - Player props (KHL)
 
https://www.sharps.se/forums/includes...s/ishockey.jpg
Datum: 2013-01-09
Tid: 09:00
Sport: Ishockey
Land: Ryssland
Liga: KHL
Match: Amur Khabarovsk - Player props
Period: ft+ot

Spel: Annat Ö0.5
Insats:
Odds:
Bolag: Betsson

Motivering:
God kväll!

Slänger in en rek i Ishockey om man nu inte kikar in i min dagbok aktivt.

Hittat två väldigt fina player props inför morgondagens KHL.

Jakub Petruzalek (Amur) Över 0.5 poäng, 1.78 odds @ Betsson

Juha-Pekka Hytönen (Amur) Över 0.5 poäng, 2.00 odds @ Betsson


Tidigt imorgon bitti tar Amur Khabarovsk emot Yugra i ryska KHL.

Yugra finner vi på en niondeplats i Östra konferensen och Amur hittar vi lite längre ned på en elfteplats.
Amur plockar i princip bara sina poäng på hemmaplan, med elva vinster och lika många förluster ligger man ungefär i mitten av hemmatabellen, visserligen har man några matcher mer spelade än de flesta andra lagen.
Man snittar 2,45 mål/match på hemmaplan och det är där linan på lagtotalen ligger; Ö2.5 till 1.85.
Jag tycker dock Amur har snäppet högre chans att ta sig över den linan.
Vi kan börja med att Yugra är ett av de lagen som släpper in mest mål i ligan när man spelar på bortaplan. 3.41 insläppta mål i snitt/match.
Man har oftast producerat bra på hemmaplan mot de lite sämre lagen i ligan. Förrförra matchen mot Barys är ett exempel där Amur gick segrande ur striden med 5-4. I den matchen stod både Petruzalek och Hytönen för varsin assist. Inte anmärkningsvärt egentligen, men det räcker gott och väl för den här linan.

Med team total som en faktor i värderandet gör alltså Amur två eller tre mål. Jag har dock större förhoppningar på att man gör tre eller till och med fyra kassar.

Om vi ska gå in mer på spelarna då:

Petruzalek och Hytönen är överlägset bästa spelarna rent offensivt i Amur. Förstnämnde har stått för 33 poäng på 40 matcher och leder interna poängligan, ganska tätt följd av Hytönen på 26 poäng efter 41 matcher.
Närmast efter Hytönen är Tarasov som har 19 poäng, vilket säger rätt mycket.
Rent formmässigt är det dock inget att hurra för; Petruzalek med en poäng senaste tre matcherna, Hytönen visserligen med två poäng senaste tre. Men då ska man ha i åtanke att man spelade på bortaplan mot seriefyran Metallurg med Malkin och Mozyakin i en fruktansvärt bra form. Torsk med 7-0, där skulle de inte ha något att hämta. Likadant i förra matchen mot serietrean Avangard där man förlorade med 1-3.

Som sagt, tycker Amur har goda chanser att göra tre-fyra kassar imorgon. Skulle det vara rätt räknar jag verkligen med att någon av dessa har gjort poäng och jag på så vis får pengarna tillbaka, men det är även väldigt stor sannolikhet att båda gjort poäng.

Grnvit 2013-01-09 11:01

Slutresultat 3-2 Amur efter straffläggning.

Hade dessvärre inte möjlighet att se matchen, men det blev som jag förväntat mig trots att det satt hårt inne och behövdes en förlängning för att få det önskade resultatet.

Hytönen gjorde mål 9:30 in i andra perioden och gav mig vinst.
Petruzalek satt hårdare inne, men vad spelar det för roll? Två mål i straffläggningen där han först kvitterade och sedan även gjorde game winning goal.

Alltså sitter båda spelen och givetvis är jag väldigt nöjd med att min analys och rek var rätt.

woland 2013-01-09 11:19

Snyggt! Vad tror du om Barys Astana chanser borta mot Sibir?

henke111 2013-01-09 11:24

Räknas mål i straffläggning? :ohmy:

Grnvit 2013-01-09 11:30

Citat:

Ursprungligen postat av woland (Inlägg 223422)
Snyggt! Vad tror du om Barys Astana chanser borta mot Sibir?

Tack! Kul att tiden man lägger ned för att reka uppskattas av någon i alla fall :)

Barys lirade ju en sjuk match senast mot Novokuznetsk när man segrade med 8-6. Offensivt är man väldigt vassa och har producerat tredje mest mål i hela ligan.
Sibir spelar dock väldigt målsnålt, men jag har lirat team total, Ö2, på Barys till 1.73 hos Betsson. Ska kunna få med mig push där i alla fall. Har även funderat lite på poängspel där på Dawes (heter Dous på Betsson), men ska fundera på den ett tag till.


Henke, det står i alla fall att det är inklusive övertid, där räknar i varje fall jag in straffläggning. Har för mig att jag fått rättat spel förut på någon straffläggning också, men får kolla sen när sidan fungerar igen. Ju mer jag tänker på det kan det nog visa sig att du har rätt, ska kontakta live-support nu

Grnvit 2013-01-09 11:40

Du hade rätt Henke. Enligt mig är straffar en del i OT, men ja, antar att man har olika tolkningar där.
Inte första gången Betsson har varit luddiga med sina spel. Minns hur jag failade på fantasy-spel där också då jag trodde jag lirade H2H i spelarmål, men istället var det lagmål. Stod typ Amur Khabarovsk (J. Petruzalek)-Metallurg Magnitogorsk (E. Malkin).
Alltid lär man sig något nytt. Nu vet jag det till nästa gång då

kriga 2013-01-09 14:43

Riktigt bra rekar du har hela tiden!

Tyvärr har jag stängt mitt konto på betsson eftersom jag inte gillar bolaget.
Någon annan bolag som har hockeyplayerprops?

Grnvit 2013-01-09 16:49

Citat:

Ursprungligen postat av kriga (Inlägg 223471)
Riktigt bra rekar du har hela tiden!

Tyvärr har jag stängt mitt konto på betsson eftersom jag inte gillar bolaget.
Någon annan bolag som har hockeyplayerprops?

Tack så mycket, det värmer!

Det är ju ett riktigt skräpbolag egentligen, precis som Betsafe, men när man ändå inte är limmad och fortfarande inte har problem med deras limits får man väl försöka att utnyttja det. Vet faktiskt inte varför jag är limmad än, kanske har torskat mycket på andra spel där, annars kan man tycka att jag borde bli limmad väldigt snabbt då jag plussat rätt mycket på en liten marknad där.

Jag vet tyvärr inget annat bolag som erbjuder liknande poängspel, men det finns ju målskyttar som jag spelar väldigt mycket på. Tycker de spelen är minst lika roliga som poängspel. Unibet har haft ibland men det är mest på större marknader, typ ishockey-VM och i vissa fall även NHL.
Har varit i kontakt med de flesta EU-bolagen och uttryckt önskemål angående poängspel, men har fått svaren att det inte kommer erbjudas, i vissa fall har man sagt att det kanske är något för framtiden, och det tror jag absolut på.

Vill du spela målskyttar finns det på Unibet, Expekt, Betsson/Betsafe och Svenska Spel.
Svenska Spel kan väl heller inte limma spelare vad jag vet? Så det är ju väldigt positivt. Det negativa är väl i så fall limiten som SvS har på singelspel, men jag spelar med relativt stor kassa och jag har inga problem med den so far.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved