Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   NHL 14/3 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/15462-nhl-14-3-a/)

NiLu 2013-03-13 09:59

NHL 14/3
 
Endast tre matcher i natt
00:00 Montreal Canadiens - Ottawa Senators
00:30 New Jersey Devils - Philadelphia Flyers
02:30 Calgary Flames - Detroit Red Wings

Canadiens går som tåget i ligan och utan att ha kolla igenom ordentligt känns
det som att de har en bra chans ikväll. Får se om det blir rak 1:a eller ett -1,5 hcp spel :innocent:

Ha De Gôtt

Lifehouse 2013-03-13 12:10

Tror Stenhårt på Calgary ikväll, detroit i dålig form, likaså Calgary men e alltid riktigt starka hemma ! fina odds till 2.60 hittas minst !

Galeocerdo cuvier 2013-03-13 13:12

Det står i ditt sheet att "systemet" väljer ut matcher som bör sluta med X. Är systemet din hjärna eller någon formel byggd på statistik/matematik?

NiLu 2013-03-13 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 237165)
Det står i ditt sheet att "systemet" väljer ut matcher som bör sluta med X. Är systemet din hjärna eller någon formel byggd på statistik/matematik?

Det är ett excel ark som räknar fram förväntat antal mål för hemma resp. bortalaget.
För att få fram det värdet räknar jag fram två värden för hemmalaget och bortalaget.
Offensiv styrka och defensiv svaghet räknas ut för hemma- och bortalaget.
Dessa summeras och viktas för att ta fram X matcher. Parametrar som ingår är gjorda mål/match, insläppta mål/match, antalet 1-X-2 matcher lagen har hemma resp borta. Även ligans totala målsnitt (GM hemma samt IM borta) används för viktningen.


Ha De Gôtt

Galeocerdo cuvier 2013-03-13 18:36

Okok! :)

Jag gillar också Habs ikväll men som sagt, satan vad Ottawa har tightat till sig sedan skadorna. Är verkligen defensive-juggernaut som gäller nu. Nästan alla matcher man spelar är 1 goal games, och hälften går till OT - så -1.5 ... till 2.83, nja.

Shell Peppe 2013-03-13 19:38

Blir en peng på Flyers i afton eller rättare sagt på Bryz.

Spoiler:
"You win both games and you're tied with them and you have a good chance to continue to battle for the playoffs," Bryzgalov told reporters after the team's practice Tuesday. "You lose both games, you're done. You're done. That's it. This is it. This is probably reality. You'd be eight points behind … and not many games to catch up. It would be very, very difficult. It's not going to depend on you [if you lose two], it's going to depend more on other teams than you. That's the importance of these games."


Gillar folk som sätter press på sig själva. :yes:

Sedan att statistiken säger något annat glömmer vi.

NiLu 2013-03-13 22:16

00:00 Montreal vs Ottawa, Canadiens -0,5 1:a perioden 2,52@Pinnaclesports
7-3-3; 41-31 vs 3-3-7; 27-33
Montreal återvänder hem efter en fem matcher lång road-tripp som måste anses vara lyckad, de vann fyra av dem. Ottawa har endast en seger på de fem senaste borta, där två har blivit kryss och två uddamålsförluster.
Den stora skillnaden mellan lagen är första perioden:
* Montreal har vunnit den i 7/13 (53,85%) hemmamatcher.
* Montreal har gjort 13/41 mål (31,71%).
* Montreal har släppt in 6/31 mål (19,35%).

* Ottawa har förlorat den i 8/13 (61,54%) bortamatcher.
* Ottawa har gjort 5/27 mål (18,52%).
* Ottawa har släppt in 14/33 mål (42,42%).

Som synes ovan är Canadiens starka och med i matchen från början medans Ottawa är slow-starters som jobbar sig in i sina bortamatcher.
Jag tycker skillnaden mellan lagens prestationer är tillräckligt stora för att lägga en peng på Montreal som vinnare av första perioden.

Ha De Gôtt

johanpalmgren 2013-03-13 22:49

Flyers först till 3 (2.30) spelas med medelinsats.

Pilkast 2013-03-13 23:07

Är det inte, överlag, så att de flesta matcherna är målmässigt jämna då lagen inser att det är en kort säsong och ALLA poäng och mål kan/är än mer viktiga nu?

Över en lång säsong kunde väl lagen chansa mer och gå för segern - nu blir det ju djävligt tajt, ända in på målsnöret - är väl bara Chicago och något mer lag som verkligen gått loss...?

Till och med mitt älskade Islanders är ju med och slåss om slutspel i år och det var lääänge sedan...

:clap::p:omfg:

Tror på en målsnål historia mellan Devils och Philly i natt!

Pilkast 2013-03-13 23:13

Någon som vet Bet365 regler för "först till 3 mål" om denna innefattar OT?

Pilkast 2013-03-13 23:22

Kollade med "chatten" och övertid och straffar ingår inte... Nöp därför att inget utav lagen gör 3 mål i natt, till 3.90 - målsnålt tack!

johanpalmgren 2013-03-13 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 237338)
Någon som vet Bet365 regler för "först till 3 mål" om denna innefattar OT?

av det jag läst mig till är de under ordinare tid, tycker de är ett spelvärt odds då målvaktsposten varit skakig i Devils.


Devils har 3 1 6 senase 10 och släppt 36 puckar

Pilkast 2013-03-13 23:26

Citat:

Ursprungligen postat av johanpalmgren (Inlägg 237341)
av det jag läst mig till är de under ordinare tid, tycker de är ett spelvärt odds då målvaktsposten varit skakig i Devils.


Devils har 3 1 6 senase 10 och släppt 36 puckar


Ja, du kanske har rätt - jag gick mest på "känsla", hehe!

Lycka till, i alla fall - skulle också tagit Flyers om jag trott på att något lag gör 3 mål...

En tv-peng, för mig! :cheers:

johanpalmgren 2013-03-13 23:31

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 237343)
Ja, du kanske har rätt - jag gick mest på "känsla", hehe!

Lycka till, i alla fall - skulle också tagit Flyers om jag trott på att något lag gör 3 mål...

En tv-peng, för mig! :cheers:

Du har givetvis rätt i det du skriver, dessutom har Flyers svårt mot just Devils.
Ser mycket på NHL, och jag tycker de brister defensivt för NJ. Mycket pga målvaktspelet och när Hedberg vaktat.. Han står även inatt,

Men men, matchen ska spelas återstår att se :)
Lycka till du med :thumbup:

Pilkast 2013-03-13 23:47

Aj, då! Det gick fort...! Täpp igen nu, för faen...!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved