Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   NHL 10/4 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/15854-nhl-10-4-a/)

akeman 2013-04-09 16:27

NHL 10/4
 
Gott om matcher att välja på. Skulle sitta fint med en jackpot i natt! :popcorn:

01:00 Carolina Hurricanes - Pittsburgh Penguins
01:00 Columbus Blue Jackets - San Jose Sharks
01:00 New York Islanders - Philadelphia Flyers
01:30 Montreal Canadiens - Washington Capitals
01:30 Tampa Bay Lightning - Ottawa Senators
02:00 Minnesota Wild - Chicago Blackhawks
02:00 Nashville Predators - St.Louis Blues
02:00 Winnipeg Jets - Buffalo Sabres
02:30 Dallas Stars - Los Angeles Kings

Vad tror ni?

akeman 2013-04-09 16:44

Blue Jackets - Sharks
Sharks går som tåget och har vunnit 7 av 8 senaste matcherna, även om det blev en snöplig förlust mot Stars efter straffar i senaste matchen.
Värt att notera med denna fina vinstsvit är dock att 7 av Sharks senaste 8 matcher har varit hemma i San Jose. På bortaplan är det ett helt annat lag. På hemmaplan är de ett av ligans bättre lag (14-6), men samtidigt är de ganska bleka på bortaplan (6-12). Blue Jackets har gått mindre bra på sistone, 3-5 på sista 8. Men då har de å andra sidan haft 6 bortamatcher under den tiden. Med tanke på att de inte övertygat på bortaplan är det viktigt att de får med sig så många poäng som möjligt under de återstående hemmamatcherna.

Det känns som om det kommer att bli en jämn match, men jag lutar lite åt att Blue Jackets har godare chanser att komma ut ur den här drabbningen med en seger. Blue Jackets till 2.10 spelas.


Lightning - Senators
Senators såg ut att ligga på en säker slutspelsplats inför slutspurten av grundserien. Fyra raka förluster har dock ändrat på det, och om det inte blir ordning i leden snart kan det gå olyckligt. Visserligen vore det konstigt om de skulle kunna fortsätta spela så bra som de gjort hela säsongen med tanke på alla skador de dragits med. I natt återvänder en av dessa nyckelpjäser. Craig Anderson som var med i både Vezina och Hart-snacket innan han skadades ska göra comeback inatt, och om han kan spela i närheten av vad han gjorde innan han skadade sig kommer Stamkos & Co få jobba hårt för sina mål. Lightning inledde säsongen mycket fint men har tappat och ligger nu näst sist i öst, borträknade från slutspelskampen. Lightning har 10-9 hemma, Senators 6-13 borta.

Det som övertygar mig att spela Senators är det faktum att de måste bryta trenden de är inne i för att kunna andas ut lite kring slutspelsstrecket. Att Anderson kommer tillbaka kan förhoppningsvis ingjuta lite optimism i resten av truppen. Tack vare motivationsfaktorn en knapp fördel för Senators, som spelas till 2.16.

crimxon 2013-04-09 17:16

Har lagt tre spel inför kvällen. Det ska bli intressant att höra era tankar om kvällens matcher
Spelen ser ut såhär:

Minnesota Wild vs Chicago Blackhawks Ö 5 FT 3u 1.980
Carolina Hurricanes vs Pittsburgh Penguins FT 3u 2.100
Columbus Blue Jackets vs San Jose Sharks ML 3u 1.870

Wilds vs Hawks känns på förhand som en svårtippat match. Dock så har båda lagen en kapabel offensiv och jag har svårt att tro att det inte blir minst 5mål. Senaste två möten slutade 5-3 respektive 3-2. Över 5mål 1.98@SBOBet

Pittsburgh har visserligen gått lite knackigt i Crosbys frånvaro. Men jag tror det bara är en tidsfråga innan framförallt Malkin(men också Iginla) börjar producera. Carolina är b2b och uppvisar en väldigt dålig form. 2.1 FT@Doxxbet

Spelade även ML på San Jose, men efter att ha läst Akemans motivering här ovanför är jag inte alls lika säker, men lagt är lagt.

tompa87 2013-04-09 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av crimxon (Inlägg 243200)

Pittsburgh har visserligen gått lite knackigt i Crosbys frånvaro. Men jag tror det bara är en tidsfråga innan framförallt Malkin(men också Iginla) börjar producera. Carolina är b2b och uppvisar en väldigt dålig form.

Värt att notera att James Neal också är OUT idag, han har inte varit bra på slutet men är alltid en tuff spelare att markera och även om han inte producerar så jobbar han hårt. Mycket nytt som inte spelats in riktigt, Malkin ur form och som du säger, ingen Crosby.

Samtidigt är Carolina usla både framåt och bakåt för tillfället och Pens har fortfarande en outside chans på presidents trophy så jag vet inte vad som känns rätt i den matchen :)

LuckyNrSeven 2013-04-09 18:19

Tampa Bay Lightning - Ottawa Senators Ö 5.5

Tampa har visat styrka senaste tiden. Av vad jag sett så har Ottawa inte riktigt hittat sig en bekväm form - då man hela tiden är mixar mellan balans och obalans i sitt spel. I år har lagen mötts två gånger, som slutade med 10 och 8 mål vid matchernas slut. Båda lagen har påvisat starka offensiver och förväntar mig likvärdiga insatser idag.

Med detta som grund, tror jag säkraste spelet här är att lägga på över 5.5 mål.

Ching 2013-04-09 19:09

Mina lir idag:
Dallas ML @ 2,27 Pinnacle
Dallas kommer från 2 starka bortavinster. Först Ducks med 3-1 sen gör man en riktigt bra avslutning på matchen mot Sharks som gör att man kommer ikapp till 4-4. Man vinner sedan på straffar också. LA spelade en mycket tuff match mot Ducks inatt där man fick se sig besegrade efter straffar. Att LA har b2b samt Dallas form gör att jag spelar Dallas ML i denna match.

Pittsburgh -0,5 @ 2,05 Bwin

Fortsätter att spela emot Carolina. Som förutspått hade dem en mycket tuff match inatt mot Boston där dem förlorade med 6-2. Pittsburgh kommer från 3 dagars matchledigt och jag tycker dem har en bra chans här att vinna under ordinarie tid. Verkar som Semin fortsatt är borta för Carolina och då fallerar det mesta av deras anfallsspel. Oddset kan kännas lågt iom borta is men tycker att Pittsburgh ska vinna detta ganska enkelt.


Lean: Washington ML - Oddset lockar

akeman 2013-04-09 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av crimxon (Inlägg 243200)

Spelade även ML på San Jose, men efter att ha läst Akemans motivering här ovanför är jag inte alls lika säker, men lagt är lagt.

Nu ska vi nog knappast se min motivering som något allvarligt hot mot ditt spel, det kan lika gärna vara fördel att spela mot mig. Vi får väl nöja oss med att konstatera att en av oss kommer att vinna i alla fall :p

Jag är också lite sugen på Penguins, men jag brukar försöka undvika de matcherna då det är lätt att bli allt för subjektiv när man spelar på lag man tycker om... Vi får se hur det blir...

Galeocerdo cuvier 2013-04-09 19:42

Citat:

Ursprungligen postat av Ching (Inlägg 243241)
Mina lir idag:
Dallas ML @ 2,27 Pinnacle
Dallas kommer från 2 starka bortavinster. Först Ducks med 3-1 sen gör man en riktigt bra avslutning på matchen mot Sharks som gör att man kommer ikapp till 4-4. Man vinner sedan på straffar också. LA spelade en mycket tuff match mot Ducks inatt där man fick se sig besegrade efter straffar. Att LA har b2b samt Dallas form gör att jag spelar Dallas ML i denna match.

Pittsburgh -0,5 @ 2,05 Bwin

Fortsätter att spela emot Carolina. Som förutspått hade dem en mycket tuff match inatt mot Boston där dem förlorade med 6-2. Pittsburgh kommer från 3 dagars matchledigt och jag tycker dem har en bra chans här att vinna under ordinarie tid. Verkar som Semin fortsatt är borta för Carolina och då fallerar det mesta av deras anfallsspel. Oddset kan kännas lågt iom borta is men tycker att Pittsburgh ska vinna detta ganska enkelt.


Lean: Washington ML - Oddset lockar

Vill bara rätta dig, Kings är inte B2B utan både Kings och Dallas har vilat i ett dygn.

Kings är 7-3-1-0 efter att ha vilat i ett dygn efter en förlust.
Dallas är 4-6-2-0 efter att ha vilat i ett dygn efter en vinst.

Ching 2013-04-09 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 243258)
Vill bara rätta dig, Kings är inte B2B utan både Kings och Dallas har vilat i ett dygn.

Kings är 7-3-1-0 efter att ha vilat i ett dygn efter en förlust.
Dallas är 4-6-2-0 efter att ha vilat i ett dygn efter en vinst.

'''

Oj blandade ihop dem med Ducks på något sätt. Tack för du sa till :)

Tycker trots detta att Dallas ML är ett bra spel!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved