Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   NHl 13/4 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/15880-nhl-13-4-a/)

akeman 2013-04-12 14:05

NHl 13/4
 
NHL (Internationell)
2013-04-13 01:05: Columbus Blue Jackets vs St. Louis Blues
2013-04-13 01:05: New Jersey Devils vs Ottawa Senators
2013-04-13 02:05: Nashville Predators vs Dallas Stars
2013-04-13 02:35: Chicago Blackhawks vs Detroit Red Wings
2013-04-13 03:05: Calgary Flames vs Phoenix Coyotes

Okej, dags att skaka av sig senaste nattens katastrofrunda och ta nya tag :idiot:

Predators - Stars

Predators: Med 7 matcher kvar att spela har de 6 poäng och 5 andra lag mellan sig själva och rätt sida av slutsspelsstrecket. Det börjar se tungt ut, och det faktum att man har förlorat 7 av de senaste 8 gör ju inte saken bättre. Predators är 10-10 på hemmaplan den här säsongen.

Stars: De gjorde sig av med ett par tongivande spelare innan trade deadline (Morrow, Jagr, Roy) och jag trodde att de gett upp säsongen. Men sedan deadline den 4e april har de vunnit 3 av 3, och motståndet har varit av hög klass (Ducks, Sharks, Kings). Nu ligger de tre poäng efter Red Wings på 8e plats, och har dessutom en match mindre spelad. Ett minus för Stars är att Lehtonen skadade sig och man antagligen får lita på Bachman mellan stolparna. Stars är 10-10 på bortaplan den här säsongen.

Predators har vunnit de två tidigare matcherna lagen emellan den här säsongen, men nu pekar formkurvorna för lagen åt motsatta håll. Trots det håller oddssättarna Predators som favorit i den här matchen. Det håller jag inte med om, utan synar med ett spel på Stars ML till 2.25.

LuckyNrSeven 2013-04-12 14:25

Columbus Blue Jackets vs St. Louis Blues

Blues är visserligen inne på en fin streak. Målskillnaden har dock inte varit särskilt övertygande i de senaste matcherna. Columbus har haft möjlighet att vila sedan den 10:e då man krossade San José Sharks med 4-0. På hemmaplan har man dessutom vunnit 7/10 senast lirade.

Columbus har dock förlorat 5/6 senaste inbördes mötena. Blues saknar sin ordinarie målvakt, dock ingenting som förändrar matchbilden.

Era tankar kring denna?

akeman 2013-04-12 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av LuckyNrSeven (Inlägg 243884)
Columbus Blue Jackets vs St. Louis Blues

Blues är visserligen inne på en fin streak. Målskillnaden har dock inte varit särskilt övertygande i de senaste matcherna. Columbus har haft möjlighet att vila sedan den 10:e då man krossade San José Sharks med 4-0. På hemmaplan har man dessutom vunnit 7/10 senast lirade.

Columbus har dock förlorat 5/6 senaste inbördes mötena. Blues saknar sin ordinarie målvakt, dock ingenting som förändrar matchbilden.

Era tankar kring denna?

Jag kikade lite på den matchen jag också, och jag är väldigt kluven. Jag gillar Blue Jackets hemma, där har de spelat väldigt stabilt. Samtidigt är Blues ett grymt bortalag och bara det faktum att de hållit nollan i de senaste tre bortamatcherna tyder på att det är något som stämmer i defensiven... :p

En målsnål match där ett oavgjort resultat kan ligga nära till hands?

LuckyNrSeven 2013-04-12 16:03

Citat:

Ursprungligen postat av akeman (Inlägg 243887)
Jag kikade lite på den matchen jag också, och jag är väldigt kluven. Jag gillar Blue Jackets hemma, där har de spelat väldigt stabilt. Samtidigt är Blues ett grymt bortalag och bara det faktum att de hållit nollan i de senaste tre bortamatcherna tyder på att det är något som stämmer i defensiven... :p

En målsnål match där ett oavgjort resultat kan ligga nära till hands?

Mycket möjligt! Känner väl för tillfället att Under 5.5 ligger nära till hands. Senaste mötena slutade: 1-2, 1-3, 1-4. Blues har dessutom inte producerat särskilt målrika tillställningar på slutet.

Ching 2013-04-12 16:59

Mina lir för natten:

Columbus ML @ 2,02
Gillar Columbus i denna match. Dem kommer till denna match med 2 dagars vila och med en bra vinst över Sharks. Gillade verkligen hur dem spelade i den matchen. St Louis spelade inatt och tog en 2-0 seger borta mot Wild. Trots seger så tycker jag inte att deras spel imponerade. Dem kommer till denna matchen med 6 raka segrar. Men gillar ändå Columbus i denna match. Tycker dem har en bra chans att vinna här och får jag 2,02 ML på hemmais så blir det spel.


Dallas ML @ 2,42
Nashville har inte alls imponerat dem senaste matcherna, man kommer till matchen med 4 raka förluster. Dallas å andra sidan spelade riktigt bra i sin senaste match mot Kings. Man kommer till matchen med 3 raka segrar och det är mot LA, Sharks och Ducks så det är mot väldigt bra motstånd. Här ska dem ha bra chans att gå mot 4e raka. Tog denna för ett par dagar sedan till 2,42 ML ser att den sjunkit en del. Men ser fortfarande lite värde till oddset som finns nu, gärna runt 2,2.

Ching 2013-04-12 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av LuckyNrSeven (Inlägg 243884)
Columbus Blue Jackets vs St. Louis Blues

Blues är visserligen inne på en fin streak. Målskillnaden har dock inte varit särskilt övertygande i de senaste matcherna. Columbus har haft möjlighet att vila sedan den 10:e då man krossade San José Sharks med 4-0. På hemmaplan har man dessutom vunnit 7/10 senast lirade.

Columbus har dock förlorat 5/6 senaste inbördes mötena. Blues saknar sin ordinarie målvakt, dock ingenting som förändrar matchbilden.

Era tankar kring denna?

Tycker att Jackets har blivit ett nytt lag sen Gaborik kom dit. Gillar dem i denna matchen, trots inbördes och Blues borta form.

empkk 2013-04-12 17:14

Vill även påpeka att kari lethonen är skadad, och ikväll är det bachman som skyddar målet, vilket han gjorde bra när han kom in mot Anaheim, dock så är han ingen höjdare i målet och gör väldigt många misstag, brukar bli väldigt med mål när han står i kassen.

crimxon 2013-04-12 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av empkk (Inlägg 243918)
Vill även påpeka att kari lethonen är skadad, och ikväll är det bachman som skyddar målet, vilket han gjorde bra när han kom in mot Anaheim, dock så är han ingen höjdare i målet och gör väldigt många misstag, brukar bli väldigt med mål när han står i kassen.

Tack. Den informationen kom i rättan tid! Tänkte precis spela Dallas, men utan Lehtonen är det helt andra förutsättningar

akeman 2013-04-12 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av crimxon (Inlägg 243919)
Tack. Den informationen kom i rättan tid! Tänkte precis spela Dallas, men utan Lehtonen är det helt andra förutsättningar

Fast Predators vilar Rinne också, så där får Mason hoppa in mellan stolparna. Han och Bachman verkar ha haft ungefär lika dåliga säsonger, iaf om man ser till statistiken.

empkk 2013-04-12 19:08

Citat:

Ursprungligen postat av akeman (Inlägg 243930)
Fast Predators vilar Rinne också, så där får Mason hoppa in mellan stolparna. Han och Bachman verkar ha haft ungefär lika dåliga säsonger, iaf om man ser till statistiken.

Det visste inte jag, bra att veta matchen kan sluta hursom hellst verkligen tycker dallas ska ta det, Funderar på att lägga Första lag som gör poäng vinner : Nej. Dock som dallas supporter skulle det bli jobbigt om dallas stänker in första.

Melvin 2013-04-12 19:19

http://www.leftwinglock.com/starting-goalies/



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved