![]() |
01:30 Pittsburgh Penguins vs Ottawa Senators
Pens tog en viktig seger senast när de vann med hela 7-3 borta och därmed la upp för en matchboll som de kan slå in i natt. Hemma i Consol Energy Center har de ett mycket bra läge att visa upp en chansrik match med mycket mål. Penguins kommer att trycks gaspedalen i botten och det kommer att bli åka av för Sens försvaret. Jag tror att Ottawa kommer att få det mycket svårt att freda sitt mål och det kommer att smälla innan tio minuter har gått. Sett över hela matchserien har Pittsburgh varit det bättre laget och det finns inte mycket som talar för att det blir annorlunda i natt. Det blir nog en klang och jubel föreställning när Pens blir klara för Conference final. Tips: 6-2 Jag sätter 3u per spel på: Pittsburgh -1,5 2,42@Pinnaclesports Pens vs Sens, Ö6,5 2,63@Pinnaclesports Lycka Till Med Era Lir Ha De Gôtt |
Citat:
Snyggt lirat, får hoppas på Boston ikväll och sen blir det en otroligt tuff serie mellan Pittsburgh - Boston :yes: |
02:00 Chicago vs Detroit, Wings 3,90@Marathonbet
Blackhawks är nere i brygga och måste vinna hemma i United Center i natt. Detroit har hittat ett sätt att stoppa Hawks och Wings målis Jimmy Howard har storspelat i de tre senaste matcherna. Chicago har provat att vaska om i femmorna för att få fart på offensiven och de har ändrat om i special teams men inget har hjälpt hittills. Detroit har ett jättebra läge att stänga matchserien när de kan spela mer avslappnat än Hawks som har kniven på strupen. Det blir säkert en tuff drabbning där Blackhawks kommer att spela desperat för att ta ledningen i matchen så fort som möjligt. Jag tror att Wings tar chansen i natt och jag tackar för det fina oddset som Marathonbet erbjuder. Henrik Zetterberg avgör med ett mål i tom kasse. Tips: 1-3 Lycka Till Med Era Lir Ha De Gôtt |
Vad är skillnaden på "three way handicap" och Boston startar med 0-1 (2.67 i odds) i baken och Boston -1.5 (2.75)?
I båda fallen måste ju Boston vinna med 2 mål för att spelet skall sitta, eller hur? Får jag tillbaks insatsen i fallet när Boston startar med 0-1 i baken, vid oavgjort, eller? :drunk: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Varför? Måste väl vara smartast att ändå spela det högre oddset, eller är det något jag missar...? :cheers: |
Citat:
|
Citat:
Jo, men varför! Om ett lag måste vinna med minst två mål så borde väl oddsen vara lika? Jaja, tack för svaret - spelade Boston -1.5! God tur! :cheers: |
Just på Bet365 skiljer det sig jäkligt ofta på "samma" spel (dvs EH vs AH). Om du kollar bland livespelen och tar t.ex under / över marknaden. Sedan kollar du fliken "antal mål / goal-line istället så får du helt plötsligt 0.05 bättre odds eller mer ibland.
Samma sak på Dortmund - Bayern ikväll. På liven fanns dubbelchans 1X till 1.90 eller 1.95. Men gick du ner på fliken asian handicap och valde Dortmund +0.5 så fick du helt plötsligt 2.1 i odds. Märkligt det där. :p |
Citat:
Oj, bra att veta! Tack, för infon...! :cheers: |
Är det 2-1 Boston? Nhls hemsida la ner för mig!
Edit: Verkar fungera igen - gött med viktiga 2-1. 3-1 i öppen kasse, vill i alla fall jag ha... Iofs får de avgöra med flera mål tidigare, om de vill! :moneybag: |
Yes sir!
|
YYEEEEEEESSSSSSSSSSS!!!!! Öppet mål - det gillar jag skarpt!!!
:moneybag::moneybag::moneybag: |
Citat:
|
Tankar om Detroit-Chicago i natt?
:moneybag: |
Citat:
|
Citat:
Jag lirade ett chansspel - Detroit att vinna första perioden... :cheers: |
Citat:
Tycker annars att 3-way hcp är ett bra spel på NHL-slutspelet då många matcher slutar med uddamålsvinst. Då kan man lira exempelvis som i natt att Detroit startar 1-0 och lira krysset så får man mellan 6-7ggr på uddamålsvinsten för Chicago. |
Tankar om kings - sharks?
Avgör kings hemma inatt månne? Det tror iaf jag och petar in en slant på det! |
Citat:
|
Funderar på ett spel med här. Hemmaplan har ju varit avgörande i denna serie och Kings var ju bra hemma i St Louis-serien med.
2.25 ML annars rätt okej på Hajarna |
Det blir spel med hjärtat inatt på mitt San Jose.
Trots att hemmaplan varit viktigt hittlls kan jag inte motstå ML-oddset på San Jose. Kör även två målskyttspel som en tv-peng. San Jose ML (2.25) @ BS 3-Units Målskytt-spel: P. Marleau (3.70) Målskytt-spel: L. Couture (3.50) |
Får säga grattis till Kings som vinner med 2-1. San Jose tryckte på bra i sista för ett 2-2 mål, men gick inte vägen.
Kings har chans på att försvara titeln alltså. Chicago-Detroit inatt inte illa heller. |
Då var det dags igen! Chicago - Detroit, 7e avgörande...
Tankar? Såg att Detroit 2way står i 2,85.. |
Tror dessvärre (håller på Detroit) att Chicago kommer att ta det. Känns som att de är ett starkare lag plus att hemmalagen i 7e avgörande oftast dra längsta strået.
|
Någon som ska vara uppe och titta ? Ca 40 min kvar!
|
01/06 23:00 Chicago Blackhawks vs Los Angeles Kings
Ja då var vi framme vid Conference finalerna och först ut är denna matchen. Hawks visade mental styrka i senaste rundan när de vänder 1-3 i matcher mot Detroit som verkade ha hittat ett vinnande koncept, mycket starkt jobbat av Chicagos lirare. Kings gick vidare tack vare hemmaplansfördelen i den sjunde matchen. Los Angeles har varit starka hemma under hela säsongen och är obesegrade hemma i slutspelet. Det kommer att bli en mycket tuff matchserie där jag tror att Blackhawks drar det längsta strået och avgör hemma i den sjunde och avgörande matchen. Båda lagen är riktigt bra hemma och det som talar mest för Hawks är att Kings bara vunnit en match borta under playoff. Jag spelar följande: Chicago vs Los Angeles, Blackhawks 4-3 i matcher 5,35@Pinnaclesports 02/06 02:00 Pittsburgh Penguins vs Boston Bruins Detta är finallagen i Eastern Conference som gör upp om den åtråvärda platsen i Stanley Cup finalen. Penguins gick som tåget genom förra rundan när Ottawa Senators avfärdades med 4-1 i matcher. Den enda förlusten kom i en bortamatch där allt gick Sens väg efter att kapten Daniel Alfredsson lyckats kvittera till 1-1 i boxplay när endast 28 sek återstod av matchen. Ottawa lyckades vinna på OT men efter det var det inget snack om vilket lag som skulle vinna den matchserien. Bruins vann även de med 4-1i matcher mot NY Rangers efter att ha tagit ledningen med 3-0 i matcher. Boston lyckades vinna de täta matcherna med uddamålet och visade även att de kan ösa på hemma där de vann en av matcherna med 5-2. Bostons enda förlust kom på bortais men efter det knöt de ihop säcken hemma. Två bra lag som vinner både borta och hemma men Boston värvar bra insatser med dåliga mer än av Pittsburgh gör. Som jag ser det är Penguins ett jämnare lag och de är lite mer konsekventa i matcherna där de nästan aldrig gör en plattmatch vilket Bruins kan göra ibland. Jag spelar: Pittsburgh vs Boston, Penguins 4-2 i matcher 5,35@Pinnaclesports Lycka Till! Ha De Gôtt |
Någon som har koll på vilka bolag som erbjuder spelet vilket lag som skjuter flest skott på mål?
|
Bwin har!
|
Pittsburgh gjorde en plattmatch senast förlust (0-3) hemma. Kan inte se Pittsburgh göra två så dåliga matcher på raken på hemmaplan. Crossby/Malkin fixar en seger ikv.
(1.90) @ NB Pittsburgh |
Håller med. Har svårt att se Pens ligga under med 0-2 i matcher inför dubbelmötet i Boston. Sporttjänsten har också Pens som deras All-In.
|
Citat:
Min bokföring sedan i mitten av mars. Endast den vanliga tjänsten och bara de dagar som det slängs upp på sharps.https://www.sharps.se/spreadsheet/sportspelet Sportspelet = :holms: |
Spelet var lagt innan jag tittade in där så vart ingen varningsklocka för mig :) 5/7 av deras senaste All-In lir skriver dom har gått in men det är väl inte direkt speciellt många val att luta sig mot. Har dålig koll på hur deras NHL spel givit resultat tidigare. Ligger i sängen med telen så orkar inte pilla mig igenom hela din bokföring i jakt på NHL stats. Dock ingen smickrande statistik du bokfört från dom.
|
Citat:
|
Boston +0,5 @ 2,05 RT hos sbo får de bli här iaf, klart över 50% ur tombolan
|
Boston vinnare av första perioden till 3.70 och slutresultat 2-2 till 11 gånger fläsket. Särskilt det första spelet måste ju vara ett guldodds, eller?!
:moneybag: |
Fy, fan nu hade nätäcklen "tur/skicklighet" att limitera mig... Har Boston att vinna första perioden till 3.70, här limiterade de mig till en tredjedel av den insats jag ville lägga - blir dock sjysst ändå... Och har även över 1.5 i första perioden...
Men surt, då de limiterar en på ett odds på 3.70... Tyvärr hade jag även 2-2 som slutresultat (ser att de gjorde 3-0 nu), men jag är nöjd ändå! :moneybag: |
Tack Pilkast för tipset om första perioden, plocka den till "endast" 3,55 när jag var så sent ute. Men har även spel på Boston ö2.5 och boston-1,5. 2/3 redan hemma och klirr i kassan hoppas på Jackpotten från natten nu :)
|