Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Nattens NHL 9/3 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/1619-nattens-nhl-9-3-a/)

Galeocerdo cuvier 2010-03-09 16:49

Nattens NHL 9/3
 
Detroit Red Wings - Calgary Flames 01.00
Atlanta Thrashers - Nashville Predators 01.00
Toronto Maple Leafs - Boston Bruins 01.00
Montreal Canadiens - Tampa Bay Lightning 01.30
Philadelphia Flyers - New York Islanders 01.30
Minnesota Wild - Florida Panthers 02.00
Colorado Avalanche - Vancouver Canucks 03.00
Edmonton Oilers - Ottawa Senators 03.30
Anaheim Ducks - Columbus Blue Jackets 04.00

Dagens matcher. Fritt fram med idéer och tankar.

Galeocerdo cuvier 2010-03-09 16:51

Har själv kört Anaheim, Minnesota samt Atlanta i olika tripplar vilket jag provar idag. Singlar hade jag spelat Montreal och eventuellt Colorado, grymt bra odds på ett bra lag - dock är Vancouver visserligen bra nu igen.

Geezer 2010-03-09 16:54

Några snabba tanker säger att Ducks, Flyers och Bruins känns vettigt.
Kanske även en liten chansning på Canucks. Men får se, vill ha samtliga målvakter bekräftade innan spel läggs.
Att Gustavsson står i Leafs känns dock som en extra fördel för Bruins.

Galeocerdo cuvier 2010-03-09 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av Geezer (Inlägg 21568)
Några snabba tanker säger att Ducks, Flyers och Bruins känns vettigt.
Kanske även en liten chansning på Canucks. Men får se, vill ha samtliga målvakter bekräftade innan spel läggs.
Att Gustavsson står i Leafs känns dock som en extra fördel för Bruins.

Läste precis någons rek gällande Anaheim här på forumet. Såg inte matchen igår men tydligen blev alltså Rick Nash skadad samtidigt som hela laget blev grillat med 6-0. Anaheim ser absolut ut som ett bra spel. Visst Vancouver är bra, men 2.45-2.55 på Colorado som hemmalag är inte dåligt, de har imponerat på mig den här säsongen och är inget dåligt lag.

Razz 2010-03-09 18:21

http://www.cbssports.com/nhl/injuries

Här har ni skadeläget. Spontant så känns Ducks och Philly som "säkra" spel.

VinsomCash 2010-03-09 20:16

Någon som har lite tankar kring att Marc Savard är skadad? Hur påverkar detta bruins?

Ett utdrag från NHL.com: "We have a guy who's got a concussion. Our best player." -- Bruins coach Claude Julien following Cooke's hit on Savard.

Brian Rolston 2010-03-09 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av VinsomCash (Inlägg 21638)
Någon som har lite tankar kring att Marc Savard är skadad? Hur påverkar detta bruins?

Ett utdrag från NHL.com: "We have a guy who's got a concussion. Our best player." -- Bruins coach Claude Julien following Cooke's hit on Savard.

Att Savard är borta är ett stort avbräck för Bruins, speciellt eftersom han nyligen kom tillbaka ifrån en lång skada. Absolut en av lagets bästa spelare, men man har många andra talangfyllda forwards så man borde slå Toronto ändå. Dock är Savard en stor ledare i Bruins och när han vart borta i år har det inte gått så bra för dom som vi vet. Dessutom är Rask som vart bästa målvakten iår + Chara borta ikväll förmodligen, stora avbräck för Bruins.

jempa 2010-03-09 21:24

Personligen håller jag mig nog borta från Boston/Toronto matchen. Gustavsson i målet och Savard borta, kan gå åt båda hållen.

Spelar Philly, Ducks, ett soft överspel i Nashville/Atlanta sen dagens bubblare på Edmonton, som ja tror kommer överraska idag med att spela in ett par puckar bakom Elliott.

Tankar?

Forshem 2010-03-09 21:52

Körde en två singlar på Philly och ducks jag med.
Samtidigt testar jag en dubbel på Canucks och underspel på Minnesota - Florida

Grizzly 2010-03-09 21:55

Chansade ju på Edmonton häromnatten när man mötte New Jersey och den satt ju. Kanske läge ikväll igen om Oilers hittat formen nu? Jag kastar in 2u på Oilers.

Sen verkar Ducks också vara ett bra val ikväll.

calahan 2010-03-09 22:07

Ducks, wilds, predators och leafs tror jag på.

VinsomCash 2010-03-09 22:38

Oddset på Oilers känns ganska bjudande med tanke på både Senators och Oilers senaste matcher.

Är Alfie tillbaka ikväll?

Hammarn 2010-03-09 22:43

Några tankar gällande Red Wings?

Brian Rolston 2010-03-09 22:46

Visserligen kan jag vara ute o cykla här men även om Boston sett bättre ut på slutet med flertalet segrar har man haft förtvivlat svårt med målfabrikationen, ynka 9 mål 5 senaste, (försvaret desto bättre) och Tim Thomas verkar vara på uppgång. Att Torontos poängbästa är en back (Kaberle) säger det mesta om deras offensiv denna säsong. (har gjort smått ofattbara 5!!! mål framåt 5 senaste) Att deras 2 senaste möten slutat med underspel gör att nattens underspel känns klockrent! 2.20 är taget 7 dagar i veckan.

Ducks känns bra mot ett sargat Blue Jackets (lyckades med konsstycket att på 60 minuter bara få iväg 11 skott mot Kings igår), som petar Mason för Garon inatt verkar det som, lägg därtill att Rick Nash troligtvis inte kan vara med mot ett Ducks som har måste -matcher mest hela tiden för att greja playoff. Handikapp?

calahan 2010-03-09 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av Hammarn (Inlägg 21689)
Några tankar gällande Red Wings?

Vågar nog inte lira dom pga av howards osäkerhet och calgarys form.

Dagens drag hcp -1.5 på ducks till 2.45, tror de vinner rejält.
Om nash och huselius inte lirar blir det rådäng som mot LA.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved