Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Svensk hockey 2013-2014 (hockeyallsvenskan) (https://www.sharps.se/forums/ishockey/16760-svensk-hockey-2013-2014-hockeyallsvenskan/)

slapshot 2013-07-01 19:05

Svensk hockey 2013-2014 (hockeyallsvenskan)
 
Nu börjar man längta efter halvfulla ståplatsläktare, tveksamma domslut och sarg-ut i tid och otid från dessa lag som år efter år klarar sig kvar . Lägg till fortsatt kommundoping och slopad begränsning gällande 2 icke-européer/lag.

Ytterligare en häftig säsong närmar sig!


Några bolag har släppt vinnarodds:

http://www.ladda-upp.se/files/2013/b59266.jpg



IKO till 25ggr pengarna på svenskaspel är ett odds som sticker ut i mina ögon, fantastisk forwardsuppsättning för att vara ett lag strax bakom de 4-5 främsta. Kombinera det med pengarna tillbaka på nåt av topplagen så ger IKO ändå ~20ggr pengarna som seriesegrare.


Hur ser folket här på de olika lagbyggena nu i ett tidigt skede?


Återkommer snart med min poängligavinnare, vem tror ni jag tippar? Rätt svar belönas med en säck sharps ;)

DamageINC 2013-07-01 22:10

Blir en oerhört tight allsvenska tror jag men håller med om att Oskarshamn är intressanta och jag har spelat dem. Blir möjligen en större peng på VIK senare, åtminstone om något bolag släpper dem till 5.5-6.

Poängligavinnare? Hmm hmm, svårt... men en säck sharps är värt en chansning: Josh Soares?

robfri 2013-07-01 22:33

Serien känns väldigt jämn i år. Vet inte varför Rögle är så stora favoriter. Västerås känns starka, ha dock i åtanke att de har tappat de flesta bästa så det var nödvändigt för dem att fylla på med kvalitet.

Oskarshamn 25 ggr sticker absolut ut, sen tror jag dock inte de har backuppsättning att vinna en hel serie.

Mitt kära SSK då, ja man har tappat ett gäng spelare, fyllt på med okänt. Kan vara både fågel lr fisk. Backuppsättningen ser dock stabil ut, & jag tror vi har seriens bästa målvakt vilket kommer räcka långt, dock inte till serieseger.

Poöngvinnare, här säger jag Damien Fleury, gjorde mycket poäng redan förra året, denna säsong kommer han få ännu mer speltid & att han levererar på hög nivå har han visat tidigare

Sebkar 2013-07-01 23:35

Frågan är hur Karlskrona kommer stå sig iår ... Ändå värvat mkt nytt och starka namn men frågan är om de kommer floppa eller ej....

Tror en del på Soares jag också ,

Berra 2013-07-02 23:20

Svårt att utnämna en favorit enligt mig. Rögle är enligt mitt tycke en i fara. Hur jag än vrider och vänder på det så hittar jag inte direkt den offensiva kunskapen hos backarna som jag tror kommer behövas. Visst kan Tim Kunes steppa upp och lyfta laget där, men på pappret känns han ensam, om han ens kommer slå i svensk hockey vilket det inte alls finns garantier för...

Tycker Oskarshamn fått segla under radarn i flera år i följd nu inför säsongsstart. I år kan jag dock tycka att det är med viss fog. Flera av förra årets stora poängmakare är inte kvar i klubben, i synnerhet Evan Mcgrath och Sam Lofquist. På forwardssidan har man väl lyckats rätt bra med att fylla luckor, men vi får anta att man inte är helt nöjda med sin backbesättning.

Om Karlskrona får ihop delarna ska man ju rent oddsmässigt inte vara lika höga. Tveksamt om djupet finns för att hitta stabilitet, men nog har man fått in spetsen åtminsonde på forwardsidan. Återstår väl att se om det klickar med produktionen.

slapshot 2013-07-04 19:03

Presenterar här vinnaren av poängligan kommande säsong (infon direkt från eliteprospects, ser ut som skit men innehållsrikt):



Jeremy Williams, VÄSTERÅS

Birthyear: 1984-01-26 Birthplace: Regina, SK, CAN [Google maps link]
Age: 29 Nation: Canada
Position: RW Shoots: R
Height: 178 cm / 5'10" Weight: 85 kg / 187 lbs
Contract: 13/14
Drafted: 2003 round 7 #220 overall by Toronto Maple Leafs

http://files.eliteprospects.com/layo...y_williams.jpg

Williams is in many ways a typical sniper. He goes where he knows there might be an opportunity to put the puck in the net. It helps that he has a quick release on his shot.
On the downside, Williams isn't a very large player, so size can be an issue in battles for position. He also needs to improve defensively.





En sniper handplockad av Niklas Johansson (precis som Fleury och Little). Oavsett om NJ hittar tvåvägscentern det pratas om eller låter Romano / Iuorio / Frycklund centra förstalinan så lär Williams producera. Han drogs med skador förrförra säsongen och fick tydligen mycket skit i österrike men förra säsongen hittade han målet igen i tyska andraligan. Jag tror att han är på gång och det lär bli fullt ös med övriga transatlanter i den gulsvarta dressen!


Sen får man så klart avvakta och se hur oddsen sitter, förhoppningsvis är Soares, Saviano samt nån till storfavoriter ;)

DamageINC 2013-07-05 00:02

Mjaaa tänkte gissa på Williams ett tag där men hans siffror från spel i Europa övertygar verkligen inte, och det i ligor som uppskattningsvis är sämre än allsvenskan. Klart att det inte går att bestämma värdet innan oddsen släpps men jag tror att bolagen kommer hålla honom bland favoriterna då det inte finns så många andra kandidater som utmärker sig jättemycket. Att du själv är gulsvart påverkar möjligen ditt omdöme ;)

Är inte alla spelare som värvas till VIK handplockade av Niklas Johansson eller vad menas?

slapshot 2013-07-05 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av DamageINC (Inlägg 261234)

Är inte alla spelare som värvas till VIK handplockade av Niklas Johansson eller vad menas?


Givetvis, menade bara att han är tänkt att ha samma roll som Fleury/Little (rena målskyttar.) Två värvningar som presterade mycket bra även om fransmannen hade problem inom familjen.

BraOdds 2013-07-09 21:48

Du glömde berätta var du hittat oddstabellen ;-)

slapshot 2013-07-10 18:23

www.braodds.com - din räddare i oddsdjungeln! :whistling:

Goldenhill 2013-08-14 17:42

VIK ser starka ut. Värda ett spel.

slapshot 2013-08-15 10:36

Ruggigt starka, den enda som inte imponerat är Iuorio. Problem med skridskorna, snäpper han inte upp sig kommande veckor så blir han nog kortvarig.

Romano och McArdle har sett extremt bra ut.

MK 2013-08-17 17:18

Västerås ser riktigt starka ut i år.

Precis som många andra varit inne på så tror jag på en bra säsong för Oskarshamn. Offensivt ser det riktigt bra även om backbesättningen inte är lika imponerande. Oskarshamn har tidigare visat hög högsta nivå men har haft en hel del dalar i sitt spel. Frågan är om de lyckas minimera dessa denna säsong.

QW 2013-08-19 19:13

25 gånger pengarna på IKO är ett rejält bjudodds.

I andra änden sticker Malmö ut. De var inte särskilt bra förra året och i förhållande till toppkonkurrenterna är de inte starkare i år, utan tvärtom svagare, även om de har en betydligt bättre tränare.

Rögle är rätt klara favoriter och troligen spelvärda till 3, 5-4 gånger pengarna. De åkte ur under rätt sansade former, till skillnad från Timrå, och har många spelare som kan ta ett kliv till i år. Rögle är rätt solklara på topp två, men VIK kan utmana och det finns en risk att ett lag som är klart tidigt kan slå av på takten i slutet och tappa seriesegern, som Örebro nästan gjorde till Leksand för två år sedan. Alltid lite vanskligt att spela på vinnare i en serie där det egentligen inte värt något att vinna.

Och därmed har jag postat mitt första inlägg, som Sharps håller på och tjatar på mig om. ;-)

billy5555 2013-08-21 17:10

Dock får ju vinnaren av serien numera 200 000 kronor. Det borde ge lite mer morot att vinna serien.

Som sagt så är vinnare av serien svårtippat. Tycker inte något lag sticker ut speciellt mycket för att vara storfavorit. Mycket avgörs på hur sportcheferna har scoutat sina transatlanter.

1, Västerås (Om NJ gjort sin transatlant scouting rätt så kan det bli succé, Mitell är en grym värmning i PP)
2, Rögle (Bra stomme kvar från förra året, intressant med målvakten Maxwell)
3, Malmö (Har äntligen börjat tänka rätt i sina värvningar, har dock en förmåga att ha höga toppar och extremt djupa dalar)
4, Djurgården (Kan smyga lite i vassen i år, kommer nog bli väldigt farliga framåt vårkanten)
5, Oskarshamn (Fina värvningar i speciellt Soares, men även många andra intressanta spelare)
6, Karlskoga (Tappar alltid massa folk men lyckas som alltid vara bra ändå. Intressant vilken klass målvakten Pogge kommer hålla.
7, Södertälje (Känns sämre i år än förra året, Lundström i målet kommer göra det bra och nya spelaren Gregoire ska ha imponerat på försäsongen)
8, Björklöven (Har stärkt upp sin trupp på ett bra sätt efter uppgången till AS. Raycroft, Hållberg kommer bli viktiga)
9, (Tror inte på Mora i år, transatlant värvningarna känns mer som nödlösningar än som spets)
10, Timrå ( Svårtippat lag, har ändå en del stomme kvar från förra året. Mycket hänger på om dom har nån jackpott med dom finska målvakts värvningarna)
11, Karlskrona (Har ett väldigt stabilt målvakspar, offensiven ser ganska vass ut medans det saknas värdefull rutin på backsidan)
12, Troja (Något bättre lag än förra säsongen, kommer få lita mycket på att Pavlin och Rocco levererar)
13, Almtuna (Bättre målvaktsuppsättning i år och även än något bättre backsida. Saknar dock den offensiva spetsen framåt)
14, Asplöven ( Kommer ha ett av AS bästa målvaktspar, men i år känns Asplöven tunna speciellt framåt. Kommer plocka sina poäng på hemmaplan)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved