Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   NHL Premiär 1-3/10-2013 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/17738-nhl-premiaer-1-3-10-2013-a/)

patrik_g 2013-09-30 15:22

NHL Premiär 1-3/10-2013
 
1/10
Montreal - Toronto TV10

Chicago - Washington
Edmonton - Winnipeg

2/10

Philadelph - Toronto
Detroit - Buffalo
Colorado - Anaheim

3/10

Boston - Tampa Bay
Pittsburgh - New Jersey
Washington - Calgary
St Louis - Nashville
Minnesota - Los Angele
Dallas - Florida
Phoenix - NY Rangers
San Jose - Vancouver

patrik_g 2013-09-30 15:25

TV10 startar säsongen med ett derbyt och studio direkt. Kul!

Tror att Detroit vinner Stanley Cup denna säsong. Var nära gå långt förra säsongen och spetsat till laget men Alfredson som är hungrig på att vinna. Get okej odds på dom att vinna SC.

Galeocerdo cuvier 2013-09-30 17:11

Ogiltigt spel-ID: 1694717



Främst spelat på grund att Paddypower ligger cirka 15 punkter högre än de övriga bolagen. Men Leafs spelar även B2B vilket alltid påverkar lite.

maddmax 2013-09-30 17:45

Hoppas de riktiga bolagen börjar släppa odds snart. Ser att maraton är ute, blir intressant när Pinnacle också släpper.

Ska bli en kul säsong hoppas jag.

Grnvit 2013-09-30 18:43

Det är väl bara till att göra ett acc i morsans namn hos Marathonbet antar jag, haha. De var riktigt snett ute på många odds förra säsongen. Mumma att det drar igång! Ännu mer mumma att vi kan få njuta av en hel säsong nu igen!

maddmax 2013-09-30 20:06

Pinnacle har släppt odds inför första tre matcherna.

Galeocerdo cuvier 2013-10-01 14:14

Citat:

Ursprungligen postat av Grnvit (Inlägg 276833)
Det är väl bara till att göra ett acc i morsans namn hos Marathonbet antar jag, haha. De var riktigt snett ute på många odds förra säsongen. Mumma att det drar igång! Ännu mer mumma att vi kan få njuta av en hel säsong nu igen!

Det kommer vara limiterat första gången du loggar in, om du är limiterad på ditt vanliga. Så var det för mig i alla fall, var limiterad på 3 andra konton första gången jag loggade in.

Galeocerdo cuvier 2013-10-01 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 276789)
Hoppas de riktiga bolagen börjar släppa odds snart. Ser att maraton är ute, blir intressant när Pinnacle också släpper.

Ska bli en kul säsong hoppas jag.

Det är ju då du ska hugga, om du har tillgång till Marathon. Där finns det sjukt värde att hämta, innan de seriösa bolagne öppnar och Marathon justerar efter dom.

gufimuse 2013-10-01 14:40

Jag har redan spelat på Habs idag, men ser att oddsen stiger på dom. Förstår inte riktigt det då Toronto inte riktigt har fått ihop laget som jag ser det och Montreal borde vara rejält revanschsugna efter förra årets hastiga uttåg ur SC-slutspelet.

Murray, Emelin och Drewiske är på Habs skadelista, alla backar men de två första backparen ser ändå bra ut. Tinordi spelade 8 matcher förra året och är alltså hyggligt färsk.

Trolig Montreal-lineup
Rene Bourque – Tomas Plekanec – Brian Gionta
Max Pacioretty – David Desharnais – Danny Briere
Alex Galchenyuk – Lars Eller – Brendan Gallagher
Travis Moen – Brandon Prust – George Parros

Josh Gorges – PK Subban
Raphael Diaz – Andrei Markov
Francis Bouillon – Jarred Tinordi

Carey Price (Peter Budaj)

Nyförvärven Raymond och Bolland är två duktiga spelare som ger det här laget ett helt annat djup i truppen än vad de hade förra året. Båda tar plats i tredjelinan och kommer tillsammans med Kulemin bli jobbiga att möta. I övrigt är jag inte jätteimponerad över Torontos lag, förutom Kessel då. Dyra nyförvärvet Clarkson hoppade in på isen från bänken och deltog i ett slagsmål vilket resulterade i en automatisk avstängning på 10 matcher. Smart.

Trolig Toronto-lineup:
Van Riemsdyk – Bozak – Kessel
Lupul – Kadri – Ashton
Raymond – Bolland – Kulemin
Bodie – McClement – Orr

Phaneuf – Gunnarsson
Franson – Gardiner
Fraser – Ranger

Reimer (Bernier)

Motiverar mitt spel med att..
..Habs har hemmaplan och där är de starka.
..Habs trupp ser på förhand starkare ut inför den här matchen.
..Price är en bättre målvakt än Reimer (som förmodas starta) alla dagar i veckan.

patrik_g 2013-10-01 14:41

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 276770)

Ogiltigt spel-ID: 1694717



Främst spelat på grund att Paddypower ligger cirka 15 punkter högre än de övriga bolagen. Men Leafs spelar även B2B vilket alltid påverkar lite.

Jag sätter stort ?-tecken till målvaktssidan i Flyers.

Mason och nya Emery är inget målvaktspar som skrämmer.


Haft en dålig försäsong men säger ju inte så mycket.

patrik_g 2013-10-01 14:45

Citat:

Ursprungligen postat av gufimuse (Inlägg 277020)
Jag har redan spelat på Habs idag, men ser att oddsen stiger på dom. Förstår inte riktigt det då Toronto inte riktigt har fått ihop laget som jag ser det och Montreal borde vara rejält revanschsugna efter förra årets hastiga uttåg ur SC-slutspelet.

Murray, Emelin och Drewiske är på Habs skadelista, alla backar men de två första backparen ser ändå bra ut. Tinordi spelade 8 matcher förra året och är alltså hyggligt färsk.

Trolig Montreal-lineup
Rene Bourque – Tomas Plekanec – Brian Gionta
Max Pacioretty – David Desharnais – Danny Briere
Alex Galchenyuk – Lars Eller – Brendan Gallagher
Travis Moen – Brandon Prust – George Parros

Josh Gorges – PK Subban
Raphael Diaz – Andrei Markov
Francis Bouillon – Jarred Tinordi

Carey Price (Peter Budaj)

Nyförvärven Raymond och Bolland är två duktiga spelare som ger det här laget ett helt annat djup i truppen än vad de hade förra året. Båda tar plats i tredjelinan och kommer tillsammans med Kulemin bli jobbiga att möta. I övrigt är jag inte jätteimponerad över Torontos lag, förutom Kessel då. Dyra nyförvärvet Clarkson hoppade in på isen från bänken och deltog i ett slagsmål vilket resulterade i en automatisk avstängning på 10 matcher. Smart.

Trolig Toronto-lineup:
Van Riemsdyk – Bozak – Kessel
Lupul – Kadri – Ashton
Raymond – Bolland – Kulemin
Bodie – McClement – Orr

Phaneuf – Gunnarsson
Franson – Gardiner
Fraser – Ranger

Reimer (Bernier)

Motiverar mitt spel med att..
..Habs har hemmaplan och där är de starka.
..Habs trupp ser på förhand starkare ut inför den här matchen.
..Price är en bättre målvakt än Reimer (som förmodas starta) alla dagar i veckan.


Kanske får nyförvärvet Jonathan Bernier, chansen ikväll? Återstår att se.


Så sent som igår kom den tråkiga nyheten att Canadiens svenska nyförvärv Douglas Murray kommer att missa de första 4-6 veckorna med en överkroppsskada. Sen tidigare har också Canadiens två till backar som kommer att missa starten på säsongen med skador. Davis Drewiske är på Injured Reserve med en skadad axel, och Alexei Emelin är fortfarande inte redo för spel efter knäskadan som avslutade den förra säsongen för honom. Det innebär att Canadiens inleder säsongen med endast sex hela backar i truppen, och det verkar inte som att man tänker kalla upp någon innan man åker på en fyra matchers roadtrip till väst nästa onsdag.

martinsson 2013-10-01 14:50

Citat:

Ursprungligen postat av gufimuse (Inlägg 277020)
Jag har redan spelat på Habs idag, men ser att oddsen stiger på dom. Förstår inte riktigt det då Toronto inte riktigt har fått ihop laget som jag ser det och Montreal borde vara rejält revanschsugna efter förra årets hastiga uttåg ur SC-slutspelet.

Murray, Emelin och Drewiske är på Habs skadelista, alla backar men de två första backparen ser ändå bra ut. Tinordi spelade 8 matcher förra året och är alltså hyggligt färsk.

Trolig Montreal-lineup
Rene Bourque – Tomas Plekanec – Brian Gionta
Max Pacioretty – David Desharnais – Danny Briere
Alex Galchenyuk – Lars Eller – Brendan Gallagher
Travis Moen – Brandon Prust – George Parros

Josh Gorges – PK Subban
Raphael Diaz – Andrei Markov
Francis Bouillon – Jarred Tinordi

Carey Price (Peter Budaj)

Nyförvärven Raymond och Bolland är två duktiga spelare som ger det här laget ett helt annat djup i truppen än vad de hade förra året. Båda tar plats i tredjelinan och kommer tillsammans med Kulemin bli jobbiga att möta. I övrigt är jag inte jätteimponerad över Torontos lag, förutom Kessel då. Dyra nyförvärvet Clarkson hoppade in på isen från bänken och deltog i ett slagsmål vilket resulterade i en automatisk avstängning på 10 matcher. Smart.

Trolig Toronto-lineup:
Van Riemsdyk – Bozak – Kessel
Lupul – Kadri – Ashton
Raymond – Bolland – Kulemin
Bodie – McClement – Orr

Phaneuf – Gunnarsson
Franson – Gardiner
Fraser – Ranger

Reimer (Bernier)

Motiverar mitt spel med att..
..Habs har hemmaplan och där är de starka.
..Habs trupp ser på förhand starkare ut inför den här matchen.
..Price är en bättre målvakt än Reimer (som förmodas starta) alla dagar i veckan.

Price is 1-4 with a 3.88 GAA against the Leafs who won both meetings in Montreal last season.

gufimuse 2013-10-01 15:02

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 277022)
Kanske får nyförvärvet Jonathan Bernier, chansen ikväll? Återstår att se.


Så sent som igår kom den tråkiga nyheten att Canadiens svenska nyförvärv Douglas Murray kommer att missa de första 4-6 veckorna med en överkroppsskada. Sen tidigare har också Canadiens två till backar som kommer att missa starten på säsongen med skador. Davis Drewiske är på Injured Reserve med en skadad axel, och Alexei Emelin är fortfarande inte redo för spel efter knäskadan som avslutade den förra säsongen för honom. Det innebär att Canadiens inleder säsongen med endast sex hela backar i truppen, och det verkar inte som att man tänker kalla upp någon innan man åker på en fyra matchers roadtrip till väst nästa onsdag.

Jonathan Bernier har varit en grym backup för LA Kings att luta sig tillbaka på de senaste säsongerna när Quick har haft en svacka eller helt enkelt behövt lite avlastning. Jag håller honom som en bra målvakt med enorm potential. Jag är lite överraskad över det faktum att Reimer har fått mest förtroende under försäsongen och troligtvis inleder säsongen som förstekeeper.


Citat:

Ursprungligen postat av martinsson (Inlägg 277023)
Price is 1-4 with a 3.88 GAA against the Leafs who won both meetings in Montreal last season.

Ja det var förra säsongen det, ny säsong och nya förutsättningar nu! Jag tror på Habs ikväll, tvingar ingen att rygga :)

Galeocerdo cuvier 2013-10-01 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 277021)
Jag sätter stort ?-tecken till målvaktssidan i Flyers.

Mason och nya Emery är inget målvaktspar som skrämmer.


Haft en dålig försäsong men säger ju inte så mycket.

Spelar ärligt talat inte så stor roll vem som står i Philadelphia, för det är en målvaktskyrkogård med Philadelphias dassiga defensiv och offensiva fokus. Tänk typ Tampa Bay Lightning, New York Islanders, Philadelphia Flyers, Pittsburgh Penguins, Washington Capitals (iaf förut).

Emery är inte så dålig dessutom. Hur som helst så hänger det alltid på att offensiven i dessa typer av lag presterar över vad defensiven och målvakterna släpper in.

Khan 2013-10-01 16:26

Lite OT kanske, men ni som spelat NHL på Marathonbet och blivit limmade, vilka summor har ni spelat för?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved