Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   NHL 13/14 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/17755-nhl-13-14-a/)

Galeocerdo cuvier 2013-10-02 06:18

NHL 13/14
 
Föreslår att den här tråden görs till en permanent NHL-tråd, så slipper man diskussioner i olika matchtrådar. Bättre att hålla allt NHL-snack löpande i en tråd, med matcher och snack inför/efter matcherna.

NHL (Internationell)
2013-10-03 01:35: Philadelphia Flyers vs Toronto Maple Leafs
2013-10-03 02:05: Detroit Red Wings vs Buffalo Sabres
2013-10-03 03:35: Colorado Avalanche vs Anaheim Ducks

Galeocerdo cuvier 2013-10-02 06:24

http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=680812

Målvakterna har förlorat ett par centimeter på längden, på benskydden. Kan ha bidragit till att det blev så målrikt idag. Skall hålla utkik på Ö-linorna.

Såg lite av varje i natt. Ett intryck är att Habs är ruggigt snabba på kontringar, snor lätt pucken och åker på friläge. Lite Devils i box play-style. Farliga. Carey Price är fortfarande inte elit, vad kanadensare än tror.

Caps offensiv ser riktigt bra ut, Bäckis och Ovechkin producerade och nyförvärvet Grabovski gjorde 3 mål. Holtby fick skit efter matchen, vilket han förtjänar för det 5:e insläppta. Men han såg inte så dålig ut i övrigt och räddade minst 2 (vad jag räknade) frilägen. Mer defensiven/alternativt de nya benskydden som påverkade.

I övermorgon kommer Flames till Verizon center. Flames har precis påbörjat sin rebuild och skall helt enkelt vara sämst i hela ligan, åtminstone i ytterligare 1-2 år. Man är rankade sist på de flesta power rankings. Gillar vanligtvis inte att spela favoriter till låga FT-odds under 2 ggr pengarna, men kan inte se hur Flames skall slå Caps. Vet inte riktigt vart jag tycker gränsen ligger oddsmässigt för att jag skall spela det.

patrik_g 2013-10-02 12:23

Jag förstår inte varför du startar en tråd till? Min premiär-NHL tråd hade ju alla premiärmatcher ju. Ja, ja.


Ja jag reagerade igår på att det blev så många mål. NHL vill ju ha fler mål och har ju minskat benskydden igen på målvakterna. Känslan är det kommer bli fler matcher som går över linan 5.5 mål denna säsong.

martinsson 2013-10-02 12:30

Shallower nets -- The goal frames were trimmed by four inches on each side, taking eight inches off the entire width of the bottom frame. Many people believe this could lead to more wrap around goals and some think centers will be able to utilize additional space with passes from behind the net.

Många verkar även tro att detta kan bidra till målrikare matcher. Totalerna kommer garanterat ligga högre i år, men man kanske kan hitta lite lätta överspel nu i början.

Galeocerdo cuvier 2013-10-02 14:13

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 277182)
Jag förstår inte varför du startar en tråd till? Min premiär-NHL tråd hade ju alla premiärmatcher ju. Ja, ja.


Ja jag reagerade igår på att det blev så många mål. NHL vill ju ha fler mål och har ju minskat benskydden igen på målvakterna. Känslan är det kommer bli fler matcher som går över linan 5.5 mål denna säsong.

Missade det i sådana fall! Såg bara en tråd där nattens matcher diskuterades. Jag som älskar NHL vet hur det blir på Sharps, diskussionerna och snacket dör ut ganska snabbt då ingen orkar starta nya trådar varje dag. Samtidigt som man diskuterar diverse saker i flera olika NHL-trådar och inte vet vart man skrev det ena eller det andra.

Därför föredrar jag en stor löpande NHL-tråd.

majki8 2013-10-02 23:50

Tror att Toronto vinner över Philla i natt såg toronto igår och de såg vassa ut.

patrik_g 2013-10-02 23:56

Citat:

Ursprungligen postat av majki8 (Inlägg 277414)
Tror att Toronto vinner över Philla i natt såg toronto igår och de såg vassa ut.

Kan vara aningen slitna efter den tuffa matchen igår. Vad ger ML på Toronto då?

Galeocerdo cuvier 2013-10-02 23:59

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 277419)
Kan vara aningen slitna efter den tuffa matchen igår. Vad ger ML på Toronto då?

http://www.oddsportal.com/hockey/usa...A/#home-away;1

Varsågod. Oddsportal är bra grejer har jag hört. :KO:

maddmax 2013-10-03 03:49

Jaha, vad ska man säga om Toronto? Tycker man har gjort det mycket bra i båda sina inledande matcher. Ligger under i båda efter en period men tror på sitt spel och det betalar sig. Kul att se.

patrik_g 2013-10-03 13:05

Ja vad ska man säga om Patrick Roy? Jo han är lika tokig som förr :lol:

maddmax 2013-10-03 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 277491)
Ja vad ska man säga om Patrick Roy? Jo han är lika tokig som förr :lol:

Patetiskt att se. Vuxen man i sådan roll bete sig på det viset mot en 60-åring. Hoppas han går ut för en öl i LA och stöter på några berusade hemmafans.†

patrik_g 2013-10-03 13:23

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 277495)
Patetiskt att se. Vuxen man i sådan roll bete sig på det viset mot en 60-åring. Hoppas han går ut för en öl i LA och stöter på några berusade hemmafans.†

Härligt att man visar känslor tycker jag. Sån var Roy som spelare och verka ha kvar samma hetakänslor som tränare. Sen att Boudreau är 60-år tänkte nog inte Roy på då det hettar till.

http://www.youtube.com/watch?v=3y2OOc6WTrg

maddmax 2013-10-03 13:31

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 277498)
Härligt att man visar känslor tycker jag. Sån var Roy som spelare och verka ha kvar samma hetakänslor som tränare. Sen att Boudreau är 60-år tänkte nog inte Roy på då det hettar till.

http://www.youtube.com/watch?v=3y2OOc6WTrg

Det är väl en jävla skillnad om du är coach och försöker riva ner båset? Det finns (eller har alltid funnits) en viss slags heder bland spelare. Det är skälet till att inte lagens slagskämpar försöker slåss med spelare av Kariya-typ utan mot varandra. Är man med i spelet får man spelets regler tåla och allt det där.

Men visst tycker du det är härligt att man visar känslor lär du väl inte ha något emot att en kategori C-supporter ger dig en höger nästa gång du är och kollar fotboll. Du är ju inte med på det själv men det är ju härligt.. :whoco5:

Att man inte tänker när det hettar till är brist på folkvett. Vem fan vet hur det hade slutat om glaset givet vika eller det inte fanns där från början?

patrik_g 2013-10-03 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 277501)
Det är väl en jävla skillnad om du är coach och försöker riva ner båset? Det finns (eller har alltid funnits) en viss slags heder bland spelare. Det är skälet till att inte lagens slagskämpar försöker slåss med spelare av Kariya-typ utan mot varandra. Är man med i spelet får man spelets regler tåla och allt det där.

Men visst tycker du det är härligt att man visar känslor lär du väl inte ha något emot att en kategori C-supporter ger dig en höger nästa gång du är och kollar fotboll. Du är ju inte med på det själv men det är ju härligt.. :whoco5:

Att man inte tänker när det hettar till är brist på folkvett. Vem fan vet hur det hade slutat om glaset givet vika eller det inte fanns där från början?

Var väl inte så farligt av Rog slog ju till mot glasrutan vara 1-2 gånger ju.


Är väl lite skillnad mot att få sig en smäll på läktaren mot det Roy gjorde igår? Rätt stor skillnad faktiskt.

Ja hade glaset givet vika hade det nog blivit fajt mellan tränarna :lol:

maddmax 2013-10-03 18:58

En fot till och Boudreau hade fått glaset i huvudet. Men visst, Roy verkade ju ha allt under kontroll. Eller inte.

Tycker det är löjligt att någon försvarar sådant beteende. Att det sedan dessutom var Roys fel (sätta in två slagskämpar från fjärde linen med mindre än tio sekunder kvar för att veva) gör det hela värre. Roy är uppenbarligen en riktig fitta. Får hoppas på karma.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved