Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   REK Fantasy match hockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/2182-fantasy-match-hockey/)

Blixt Gordon 2010-04-14 14:02

Fantasy match hockey
 
KalPa-TPS 1. Odds 1,85 på Nordicbet.

Detta är speltypen fantasy most scoring mellan KalPa som möter HPK hemma och TPS som möter JYP borta. Enligt mig är detta överodds, för KalPa och JYP är ligans bästa hemmalag. Visst, det är semifinal och väntas bli tighta matcher, men detta odds måste jag bara gå in på. 5/10 units sätter jag på denna match.

Lycka till ni som ryggar.

Methodwaste 2010-04-14 14:15

Inte för att gnälla, men det är en väldigt kortfattad historia för att kallas rek, snarare ett spelförslag. För mig som inte är insatt i hockey (men gärna tittar in här för att hitta intressanta rekar) säger detta nada, speciellt då det är en fantasy match.

Vill inte leka besserwisser, mer bara få fram att jag personligen hade uppskattat om det fanns mer info än så här :)

Lycka till med spelet iaf! :moneybag:

Blixt Gordon 2010-04-14 14:55

Jag vet att det var lite info, men hemmalagens styrka tror jag kommer att avgöra här. Som jag skrev är både KalPa och JYP väldigt starka hemma. Svårt att motivera en fantasy match på samma sätt som en vanlig. Min värdering på denna är ca 1,60

eightynine 2010-04-14 16:11

Vad är en Fantasy Match?

Lemasive 2010-04-14 16:18

Det handlar om E-gaming antar jag jag, där spelare runtom i världen coachar sina egna lag och köper in spelare. Nu tycker jag att lagens namn låter rätt officiellt så jag vet inte om dom tvingas ta riktiga namn eller om dom faktiskt heter så.


Jag tycker det ska bli skoj om det blir mer populärt men det kommer nog bli en hel del läggmatcher och fusk tyvärr.

Methodwaste 2010-04-14 16:19

Citat:

Ursprungligen postat av eightynine (Inlägg 31118)
Vad är en Fantasy Match?

Tänk dig att följande matcher spelas ...

Arsenal - Aston Villa
Chelsea - Blackburn

Det är två fristående matcher men du kan spela på en Fantasy Match mellan Arsenal och Chelsea.

Det fungerar som så här att om resultaten i ovanstående matcher blir enligt följande...

Arsenal - Aston Villa: 2-0
Chelsea - Blackburn: 3-0

Då har resultatet i Fantasy matchen mellan Chelsea och Arsenal blivit 3-2 till Chelsea....

RobinD 2010-04-14 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 31121)
Det handlar om E-gaming antar jag jag, där spelare runtom i världen coachar sina egna lag och köper in spelare. Nu tycker jag att lagens namn låter rätt officiellt så jag vet inte om dom tvingas ta riktiga namn eller om dom faktiskt heter så.


Jag tycker det ska bli skoj om det blir mer populärt men det kommer nog bli en hel del läggmatcher och fusk tyvärr.

Inga spel, mål från två lag som spelar olika matcher som räknas mor varandra. Se exemplet från method.

Lemasive 2010-04-14 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 31126)
Inga spel, mål från två lag som spelar olika matcher som räknas mor varandra. Se exemplet från method.


Aha, låter ju sjukt osexigt : /

olof86 2010-04-14 16:28

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 31130)
Aha, låter ju sjukt osexigt : /

Maybe, MEN, som knepig spelform med 4 variabler (lag) inblandade kan man kanske hitta fördelar mot bolagen. :)

Blixt Gordon 2010-04-14 17:32

Spelformen är rätt intressant tycker jag och personligen har jag +48 units på denna spelform. Fördelar mot spelbolagen finns nu som då. Dagen objekt har börjat bra, KalPa har gjort 3 mål och TPS 0.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved