Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Dagens NHL 20/4 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/2272-dagens-nhl-20-4-a/)

tompa87 2010-04-20 09:03

Dagens NHL 20/4
 
PHX Coyotes @ DET Redwings

PIT Penguins @ OTT Senators

NJ Devils @ PHL Flyers

CHI Blackhawks @ NAS Predators

SJ Sharks @ COL Avalanche


Va säger vi pojkar/män?
finns det något spelvärt på kortet idag?

Jag tror Hawks cruisar resten om inte Niemi darrar (vilket jag inte tror han gör), det finns kapacitet i det Hawks gänget som är far superior Preds. ska kika närmare på den matchen senare, ev. underspel beroende på om dem lägger linan på 5 eller 5,5.

VinsomCash 2010-04-20 11:20

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 33096)
PHX Coyotes @ DET Redwings

PIT Penguins @ OTT Senators

NJ Devils @ PHL Flyers

CHI Blackhawks @ NAS Predators

SJ Sharks @ COL Avalanche


Va säger vi pojkar/män?
finns det något spelvärt på kortet idag?

Jag tror Hawks cruisar resten om inte Niemi darrar (vilket jag inte tror han gör), det finns kapacitet i det Hawks gänget som är far superior Preds. ska kika närmare på den matchen senare, ev. underspel beroende på om dem lägger linan på 5 eller 5,5.

Tror faktiskt att Preds vinner i natt, har spelat 3u på ML.

Finns både under 5 (2.02) och under 5,5 (1.60) på Nordicbet.

VinsomCash 2010-04-20 11:26

Phoenix ML till 3.0 känns jävligt lockande

Även överspelet på 5.5 för 2.20

tompa87 2010-04-20 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av VinsomCash (Inlägg 33115)
Phoenix ML till 3.0 känns jävligt lockande

Även överspelet på 5.5 för 2.20

mm PHX Ml finns det massor me värde i, den tar vi. ML till 3x? finfint det!

VinsomCash 2010-04-20 11:59

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 33122)
mm PHX Ml finns det massor me värde i, den tar vi. ML till 3x? finfint det!

Blir förmodligen ett spel där för mig med!

VinsomCash 2010-04-20 12:06

Ser dock tyvärr ut som att Shane Doan inte kommer till spel, men 3.00 för ML är ju riktigt smutt.

tompa87 2010-04-20 12:18

Citat:

Ursprungligen postat av VinsomCash (Inlägg 33126)
Ser dock tyvärr ut som att Shane Doan inte kommer till spel, men 3.00 för ML är ju riktigt smutt.

Doan missade över halva förra matchen åxå, den delen dem avgjorde i dessutom. Klart det är ett avbräck, men dem har battlat ur det tidigare.

Nik 2010-04-20 12:42

Hawsk är nog dagens bästa spel enligt mig till 2,10. Klart bättre än nashville och preds kan inte grisa lika mycket hemma.

calahan 2010-04-20 12:52

Preds - Hawks, under 5 @ 2.140

Man hade gärna sett en lina på 5.5 för 5 känns alltid relativt osäkert. Har sett en del matcher med preds hemma i Bridgestone och det är inte ett enkelt ställe att komma till.

TEAM SU OU GOALS SHOTS PP GOALS PP% PK%
Chicago 7-3-0-0 2-6-2 2.5 30.9 4 13.8 93.1
Nashville 3-7-0-0 2-6-2 1.9 23.6 2 6.9 86.2

Intressant statistik, hawks är grymma på pk just nu, nashville är lite sämre sådant kan avgöra täta matcher. Tror det blir ot eller hawks vinner med uddamålet. Väldigt mycket hänger på hur målvakterna är, har niemi en lite sämre dag vinner förmodligen preds. Men jag tror att båda finnarna kan ha en bra match idag.

Detroit - Phoenix, över 5 @ 1.813

Detroit -0,5 första perioden @ 2.260

Det är bara att tuta och köra för detroit, de kommer att ha fått en rejäl avhyvling av babcock efter förra matchen. De var slitna och sega, nu får man se om det är lite av det gamla detroit (verkar inte vara det) att komma tillbaka starkt efter en usel insats. Jag vet inte riktigt hur sugna och motiverade vissa spelare är, hittills har phoenix varit laget med bäst motivation. Om detroit får ett tidigt mål så kommer de lyftas oerhört. Om de inte vinner idag är det bye bye och då kommer dett vara mitt sista lir på detroit ;)

Senaste 10 matcherna har det blivit minst 5 mål mellan lagen.

VinsomCash 2010-04-20 13:04

Gör mig inte osäker på mitt bergsäkra spel på Preds nu! :D

Coyotes at Red Wings O5.5 @2.20

Grizzly 2010-04-20 13:44

Delar med mig av mina tankar:

Coyotes @ Red Wings
Match tre i serien, Coyotes leder med 2-1 i matcher. Såg förra matchen och var inte speciellt imponerad av Wings i den matchen. Man ser ut att vilja coh försöker men har det otroligt svårt mot Coyotes tycker jag. Coyotes stör Red Wings och har kapacitet att ställa till en hel del oreda i Wings egen zon. Bryzgalov har imponerat på mig under säsongen. Även om Coyotes spelar bra så vette sjutton. Folk brukar hävda att "Red Wings är ju Red Wings" och det ligger ändå något i det. Ska fundera ett tag till.

Predators @ Chicago
Då har den här serien anlänt till Nashville. Countryns hemstad. På hemmaplan borde rimligen Nashville ha en lite mer offensiv mentalitet än på bortaplan. Tror att det kommer att öppna upp matchen mer och gynna Hawks. Predators var dock sjukt skickliga på att spela försvar i de två tidigare matcherna.

Lutar åt att spela ett överspel i den här matchen. Kane sätter en 56-57 baljor helt på egen hand. Hörnqvist kanske är tillbaka i Preds idag?

Penguins @ Senators
Det här är kört för Senators. Pittsburgh släpper aldrig greppet man nu fått i matchsserien. Lutat åt att spela en rak på Pittsburgh, alternativt ML.

Devils @ Flyers
Andra matchen i Wachovia. Jag har inte sett en enda match från den här serien så jag har svårt att uttala mig. Verkar ha varit en fruktansvärt tight serie där lagen är i pincip lika bra. Underspel? +1.5 på Devils? Äh, jag har inte en susning, hoppas någon annan har en bättre idé om den här matchen.

San José @ Colorado
Inte heller sett någon av dessa matcher. 2-1 i första, 6-5 i andra och 1-0 i tredje. Att tippa över/under verkar ju vara som att kasta pengar i sjön på den här serien. Kan lika gärna singla slant.

calahan 2010-04-20 13:50

Flyers har sett bäst ut och om jag måste välja ett lag skulle det vara dom. Problemet är ju boucher men han får väldigt bra hjälp av flyers backar. Brodeur är ingen höjdare när det blir ot och det kan det mycket väl bli. 2.00 på flyers tåls att tänka på...

imo 2010-04-20 14:06

funderar på att singla kryss i samtliga ..är det bara jag som känner att dessa matchups ser snuskigt jämna ut?

under på preds.chicago ser ju också intressant ut

tompa87 2010-04-20 14:18

Citat:

Ursprungligen postat av imo (Inlägg 33164)
funderar på att singla kryss i samtliga ..är det bara jag som känner att dessa matchups ser snuskigt jämna ut?

under på preds.chicago ser ju också intressant ut

ja, det kan nog fungera, får ju bra odds, sitter 2 så harman ju plussat, skulle dock stått över Pens, för som dem säger tidigare här, det är nog kört för sens, dem har inte den offensiva effektiviten som behövs, och nu har Fleury spottat upp sig lite och spelade iaf nästintill bra senast.

Dessutom gick ju affe av i andra, å märktes inte av alls i 3e (kom han tillbaka?) och även om han spelar så är han nog lite banged upp efter den där härliga tryckaren han fick av Crosby, som förövrigt varit HELT fenomenal i denna matchserie, ottawa måste vinna har pressen på sig, det kan inte gynna en ung och upp-och ner målvakt som Elliott och det gynnar ej heller deras tunna backbesättning. Tror det blir många pens mål idag, ska se vad man får för "team total"-lina, känns som att dem gör minst 4 idag Pens.

Kör iaf PL till 3.180.

imo 2010-04-20 14:22

okej tack för dina tankar. ska se hur jag gör men minnst 3 kryss lir lär de bli men sortera är ju a och o i betting så kanske skippar kryss i pens. dock har ottawa vart grymma hemma men har ju 3 blytunga skador i kuba michalek och kovalev. men affe lirar väll?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved