![]() |
Hehe, låter som Bofors blir förstärkt med en riktig glädjespridare nästa säsong då =) Verkar vara en trevlig prick som går på personliga angrepp för en sån liten motgång :P
|
Citat:
haha, ja :lol: men han fick låna toan tillslut. Han ger sig aldrig, en vilje spelare med andra ord ;) tillbak till topic igen: Ryssarna utökat till 3-0! Kan något stoppa dom detta VM? |
Hehe, funkar nog inte lika bra på domarna iaf :D
Har sagt det förr och säger det igen. Det stinker silver om den här turneringen för Sveriges del. Det är positivt enligt mig med ett ganska namnfattigt Tre Kronor. Dock kanske ryssarna underskattar motståndet i finalen och då vet man aldrig. Dom festar ju ganska hårt har jag hört. Har några vänner där nere som sett spelarna riktigt fulla en kväll. Värre än bilderna media hade smygfotat så hoppas dom fortsätter så :P |
Citat:
Inte sett honom spela särskillt mkt. Bara sett lite bortifrån Kanada och av det jag sett verkar han ju trivas kring kassen i alla fall. Och såna spelare behövs verkligen i Bofors. Tycker helt klart att vi ser ut att få en starkare trupp kommande säsong. Men men, blev rätt off-topic där. Lite on-topic: 5-0 till både Sverige och Ryssland just nu. Ser ut att gå mot 5 av 5 idag :) |
Kanada-Ryssland, Finland-Tjeckien på ena halvan.
Sverige-Danmark, Tyskland-Schweiz på andra. Med det lätta schemat Sverige har så lär man ta sig till finalen. Tycker 6.60 på Sverige vinner guld är riktigt bra, finns på betfair ;) |
Citat:
|
Citat:
Oddset har sjunkit till 5.40 nu |
Satt precis och tänkte på det oddset. Helt klart spelvärde i den. Tycker det är konstigt att Kanada klassas som större favoriter med det lag dom har och framförallt spelschemat med bra mycket hårdare matcher framför sig.
Tror på Ryssland-Sverige i final och hoppas på skräll. För final ska Sverige ta sig till utan större problem nu. Jag spelar Sverige som VM vinnare till 6.6 2u |
Den felaktiga infon kan ni tacka Pettersson på hockeysverige.se för. (han har nu tagit bort sin bloggpost om det).
Det som gäller är följande: The semi-finals will feature the winner of Russia-Canada against the winner of Switzerland-Germany, while the Sweden-Denmark winner plays the Finland-Czech Republic winner (times still to be determined). |
Då var det helt andra förutsättningar :/
|
Fan det var ju typiskt. Tittade på tysk tv och dom kommentatorerna sa också att Sverige skulle få möta Tyskland eller Schweiz i semin om vi nu kommer dit så att säga. Men då är det som sagt andra förutsättningar om det är Tjeckien eller Finland som står för motståndet =/ Tror dock att vi tar oss till final oavsett men på högre bekostnad.
|
Citat:
Off topic, men jag stör mig alltid på i stort sett allt den människan skriver.. |
Citat:
|
Hade tänkt att spela Ryssland vinner VM, men 1,87 (som finns på betfair) är ju på tok för dåligt.
Har därför kommit på ett litet "sure bet" Om man spelar moneyline på ryssarna genom hela slutspelet så kommer man vinna mer än 0,8265 (som blir det man vinner efter com om man spelar hos betfair) av insatsen. det är 1,50 på dom mot kanada ML. i semfinalen mot Schweiz/Tyskland landar det nog kring 1,05-1,10 och i final mot sverige(?) landar det säkert på 1,40 iaf. Om man skulle spela 100 kr i kvartsfinalen, så får man tillbaka 150. Då spelar man 150 i semifinalen, då får man tillbaka 15. Sen spelar man 165 i finalen då får man tillbaka 231 kr! Hips vips har man spelat Ryssland vinner VM till 2,31! Det jag menar med surebet är att man kan laya "ryssland vinner VM" till 1,89 och gå garanterad plus minus noll ifall dom inte vinner. |
Citat:
|
Vad säger ni, inte fan förlorar Ryssarna mot Kanada idag??
1,58 på PAF.com (bästa oddset jag hittat iaf) |
Har själv spelat Ryssland @ 1.75 och Ryssland -1,5 @ 2.15.
Tog dessa direkt oddsen kom ut, hade mina föraningar om att den raka ettan skulle falla ganska mycket. Spelar även Schweiz/Tyskland U5.5 @ 1.55. Schweizarna har haft ordentliga problem med att göra mål på slutet nu. Och tyskarna har varit bra bakåt hittills. Faktum är att såväl Schweiz som Tyskland har gått under i varenda match hittills. |
Interwetten hade 1.85 på ryssarna, sjönk duktigt snabbt.
Hoppas på en rejäl skräll i Sverige/Danmark. Spelat Danmark ML @ 10.25. Sen har jag Finland ML, Schweiz ML/Under och Ryssarna. Kanske blir något special spel på ryssarna, om inte oddsen blivit slashade |
jag lirar ml Kanada, Ml Tjeckien, -2.5 Sverige, u4.5 tyskland
|
Citat:
BOL |
Tänk er att Schweiz eller Tyskland kommer att spela om en bronspeng? :) Har varit ett väldigt jämnt och roligt VM att kolla.
Sjukt svåra matcher för övrigt Underspel i Schweiz - Tyskland matchen är väl det enda jag ser just nu. |
Har Ryssland, Sverige.
Underspelet på Tyskland - Schweiz känns lite lurigt när dom på pinnen sänkt till u 4,5. |
Tar Ryssland-Sve
|
Sverige -2,5 kändes som ett givet spel idag. Danmark är överskattade, för nu när det gäller mycket och det är slutspel så kommer svenskarna köra över dom. 6-1?
Kör även en liten tv-peng på Ryssland -1,5 |
Citat:
Ogiltigt spel-ID: 6677 Ogiltigt spel-ID: 6668 Ogiltigt spel-ID: 6676 Ogiltigt spel-ID: 6211 |
Jag spelar två spel idag:
-2,5 Sverige till 2,11 hos pinnacle 3u Jag tycker egentligen inte om att lira på sverige, men jag tror danskarna har skrällt klart. Tror heller inte att Sverige kommer underskatta dom med tanke på hur bra Danmark faktiskt varit under turneringen. Sverige är nog hundra procent fokuserade och jag tror dom vinner denna matchen med 4 puckar! 5-1? Spelar även denna: Schweiz - Tyskland, tvåa till 3,00 hos bet365. 1u |
Sverige och Ryssland är de enda lagen i kvartsfinalerna som jag kan se vinna sina matcher. Ryssland med sitt superlag borde vinna mot ett mediokert Kanada och Danmark borde inte kunna vinner mot Sverige.
Finland - Tjeckien känns som att det laget som har den bästa dagen kommer att vinna. Tyskland - Schweiz kan också sluta hur fan som helst i mina ögon, Schweiz har ett bättre lag men Tyskarna på hemmaplan med mycket folk på läktarna som försöker bara fram dem kan bli tufft. |
Citat:
|
Citat:
Finland-Tjeckien är helt öppen, båda lagen har gjort varsin riktigt bra match (mot USA resp Kanada), men inte övertygat i resten. Så det är precis som du sa...Men det som jag känner är plus för finnarna är att dom kommer köra som tokar idag när det verkligen gäller något, den Finska sisun ska man inte underskatta ;) Utöver singeln på Swe så testar jag en trippel med LÅG insats: Finland -0.5 Sverige -2.5 Schweiz -0.5 |
2u på ze germans, schweiz är det bättre laget men litar på tysk mentalitet :)
|
Ryssland att vinna första perioden 2.15 @ Pinnacle
3 units Blev void senast, då ryssarna "bara" mäktade med 1-0 i den första perioden mot Finland. Finland var dock det bättre laget, så det var inte helt rättvist... Faktum kvarstår dock, Ryssland har vunnit samtliga sina förstaperioder i detta VM. Lär vara bättre förberedda än mot Finland också. Att ge Kanada ett tidigt övertag kan bli ödesdigert... |
fyfan va Sverige var kassa, fanns ingen inställning alls, och till råga på allt så missade man öppen kasse i slutet. inte min dag idag...
|
Skönt att både sverige -1 och över 5,5 satt till sist. va bra nervöst där.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Tyskarna gjorde sitt jobb iaf så blev inget större minus för dagen :) |
Underspel samt handikapp på tyskarna känns intressant i semin beroende på var linorna hamnar. :)
|