Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   KHL Tråden (https://www.sharps.se/forums/ishockey/36983-khl-traden/)

erixon 2019-09-04 12:15

KHL Tråden
 
Väldigt dött i många trådar, så tänkte försöka skaka igång i denna iaf!

KHL är igång med serien och de första matcherna har spelats! Idag finns ett bra utbud med några matcher som jag hittar spelvärde i.

Kunlun – Salavat UFA
13:30

KHL är igång och ett dubbelmöte direkt mellan Kunlun och Salavat, Igår spelades första matchen för säsongen och Kunlun drog längsta strået med en vinst efter straffar.
Matchen började Kunlun bäst och hade en 3-1 ledning inför sista perioden. Men Salavat kom igång i 3:e perioden och dominerade stort och både reducerade och kvitterade och hade läge att avgöra innan matchen blåstes av och gick till förlägning, Jag gissar att den långa resan satt i benen från starten.
Med det sagt så tror jag Salavat kommer göra en betydligt bättre match idag då man är det bättre laget och fortsätter man som man spelade i 3:e perioden så vinner man denna! Innan förlusten igår hade man 4-0 i inbördes möten.

Mitt spel:
Salavat FT – 2.1ggr pengarna 5u

Vinst :moneybag:

Traktor – SKA St. Petersburg
Traktor öppnade upp med en förlust i första matchen hemma mot Podolsk, en jämn tillställning där Podolsk var effektivare. Traktor vann skotten med 38-31. Man möter nu SKA som gjorde en okej match mot Metallurg som stod emot bra, men för mkt utvisningar gjorde att SKA kunde vinna med 3-1. David rundblad 1+1 i matchen.

SKA har varit oerhört bra under försäsongen och har nu 7 raka vinster, det som står ut är att man inte släpper in mer än 1-2 mål per match.

Spelet blir
SKA -1.5 2ggr pengarna
5u

:idiot:
Yekaterinburg – Podolsk
Yekaterinburg var fjolårets stora utropstecken i KHL och kom på en 3 plats i ligan efter suveräna SKA och CSKA. Starten på försäsongen har sett betydligt beskedligare ut jag tror att årets säsong kommer bli betydligt jobbigare för Yekat. Första matchen för säsongen lyckades mann vinna efter SD mot ett Cherepovets som vi kommer hitta längre ner i tabellen när säsongen summeras.
Yekat saknar gamle Datsyuk och duktiga Golyshev
Podolsk ser däremot väldigt intressanta ut och har verkligen överraskat på försäsongen där man slagit alla 3 Moskva lagen, där 5-0 vinsten mot CSKA sslår högst.
I första matchen så slog man Tractor på bortaplan med 2-4! Ett formtoppat Podolsk mot ett tveksammare Yekaterinburg måste synas till fint odds!

Mitt spel
Rak 2:a till 4.9
4u

:idiot:

Lokomotiv Yaroslav – Sp Moscow

Första matchen för säsongen för Lokomotiv, Helt okej försäsong där man hittat spelet sista 3 matcherna och vunnit alla mot okej motsånd. Man möter ett Sp Moskva som inte alls är bra i år, förlorade första matchen mot ett Dinamo Riga.
Sp moskva har 5 raka matcher utan vinst och H2H mot Lokomotiv har man 4 raka förluster.

Mitt spel
Yaroslav -1.5 till 2ggr
5u

:idiot:
Dinamo Riga – Nizhny
5 raka Hemma matcher utan förslut för Dinamo Riga som kanske går en roligare säsong till mötes än tidigare. Man möter ett Nizhny som är betydligt bättre hemma än borta
Rak 1:a blir mitt spel till bra odds på ett formtoppat Dinamo Riga.


Mitt spel
1:a 2.5ggr
5u

:moneybag:
Dyn moskva – Din Minsk
Slog Nizhny med 3-2 i första KHL matchen, bra start med andra ord på säsongen, Dynamo har bra form och gör mål. Gjort 16mål på 5 matcher, då har man även spelat 1-2 mot omöjlga CSKA
Din Minsk har bedrövlig form och förlorat senaste 10 matcherna. Man släpper in alldeles för mkt mål, men man kan ändå producera mål framåt och mot ett beskedligare motstånd så kan man göra 2-3mål.

Mitt spel:
dynamo +ö4,5mål - 2,05ggr
5u

:moneybag:

erixon 2019-09-05 09:27

3 vinster och 3 förluster och liten vinst från gårdagens rekar.
Inte nöjd med SKA reken, här gick ajg mer på laget än värde och spelide, får försöka jobba bort det framöver.

Sibir novisibirsk - Vladivostok
Tid: 14:30


Sibir har spelat 1 match som man lyckades vinna hemma med 2-1 mot Amur.
Man vann skotten rejält men hade svårt att få hål på Langhamer i målet.

Nu ställs man mot svårare motstånd i Vladivostok som vann borta mot Barys med 1-3 och där Markus Ljungh och Adam Almquist hade huvudrollen med 1+1 för båda spelarna. Vladivostok har gått riktigt bra på försäsongen och speciellt på bortaplan trivs man ypperligt. Senast 5 bortamatcherna har man 4 vinster och 1 förlust i SD.

Mitt spel blir rak 2:a + hCp -1.5 då 2 av de 3 senaste matcherna lagen emellan har Vladivostok klarat hcpet.

Odds: 3. 3 ggr pengarna 5u
-1.5 till 5.35ggr pengarna 3u



Barys - Amur
Tid: 15:30


Barys är inte i form, 4 raka förluster och förlust i första KHL matchen också mot Vladivostok, där man var stor favorit innan. Man har även åkt på storstryk av Lugano med 7-3 på bortaplan där man också gick ut som oddsfavorit innan matchen.
Henrik Karlsson och Viktor Svedberg är de svenska bidragen i Barys.

Amur förlorade med 1-2 mot Sibir i första matchen för säsongen, där man tog ledningen i 1:a men orkade inte stå emot hela matchen. Amur har en okej försäsong och just borta mot Barys har man bra statistik senaste 5 matcherna. med 3 vunna, 1 oavgjord och 1 förlust. Det och att Barys inte hittat formen ännu gör att jag går för en bortaseger och 4ggr pengarna på ML är taget!

Spel: Amur ML 4ggr pengarna - 5u
Lägger till ö5.5 mål - 5u


Jokerit - Bars Kazan
Tid: 18:00

2 lag som siktar på en högre tabellplats denna säsong! Men båda lagen blandar och ger, Jokerit har 3 raka förluster och Bars kommer från 2 raka förluster. Så nu är det poäng som räknas. De senaste mötena mellan lagen har slutat med uddamåls vinster åt båda håll. Jag tar ställning och tror på ytterligare en tajt tillställning.

Slutresultat: 2-2?

Spel: Oavgjort 4ggr pengarna - 5u
resultat 2-2 8.5ggr pengarna - 2u

SO 2021-05-16 18:51

bLEV GLAD NÄR JAG HAMNADE PÅ DENNA TRÅD, LEDSNAT PÅ V75

I april hände något. Ishockeyintresserad som jag är. Modo slog Björklöven och när jag läste vad Umeås tränare skrev då steg min puls, "Vi var inte ens tvåa på puckarna, sämsta match vi gjort kanske. Formen är som bortblåst".....

Och så tittar jag på Modos odds. 3.50 !!!!!!!! Det kan inte vara sant tänkte jag, århundradets mest felaktiga oddssättning. Jag var rädd att man skulle sänka oddset så jag kastade in degen.

Modo var ensam på banan, Löven totalt bortblåsta. 2 lax in på kontot. Och eftersom Modo åker tlll Timrå om nån dag var oddset på Modo givetvis intressant Jo 6.60 !!!!!!!!!!!!!!!

Visserligen gjorde Modo segermålet sekunderna kvar men det spelar ingen roll. Jag hade bytt spelarena och jag fick blodad tand. Sedan har det rullat på och nästan glömt bort hästarna.

Jag önskade mig en plats där man kunde ventilera och komma med spelideér och kanske har jag funnit den nu ? kl 21 ikväll startar Lyons sin match. Vid vinst går femlingen iin. Vinner Liverpool idag så ramlar två fyrlingar in, står 1-1 e bit in i andra halvlek.

SO 2021-05-17 11:38

TYVÄRR HAMNADE GÅRDAGENS INLÄGG FRÅN MIG PÅ FEL AVSNITT.... Men lyckan stgod mig bi....... vem kunde tro att jag satte 2 st fyrlingar NÄR Liverpools målvakt (!) nickade in segermålet klockan 90+5......Inte jag i varje fall, hade gett upp förlänge sedan. Man har man tur finns inga gränser heter det ju. Sedan satt LYON sin match och femlingen var riktigt fin. Ska flytta till annan rubrik genast. Har lite feeling för Östersund ikväll till 5.50

valo 2021-08-19 13:33

Se mail SO!
 
Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 747933)
TYVÄRR HAMNADE GÅRDAGENS INLÄGG FRÅN MIG PÅ FEL AVSNITT.... Men lyckan stgod mig bi....... vem kunde tro att jag satte 2 st fyrlingar NÄR Liverpools målvakt (!) nickade in segermålet klockan 90+5......Inte jag i varje fall, hade gett upp förlänge sedan. Man har man tur finns inga gränser heter det ju. Sedan satt LYON sin match och femlingen var riktigt fin. Ska flytta till annan rubrik genast. Har lite feeling för Östersund ikväll till 5.50

Hälsn. Valo



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved