Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Elitserien 16/9 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/3887-elitserien-16-9-a/)

Perfection 2010-09-15 21:42

Elitserien 16/9
 
vad tror ni om torsdagens matcher?

Skellefteå AIK - Färjestads BK
Brynäs IF - MODO Hockey
Djurgårdens IF - HV 71
Södertälje SK - Luleå HF
Timrå IK - Frölunda HC

--------------------------------

spelar själv på Brynäs vinst.
Kan bara inte tippa emot mitt gäng luleå heller, så blir en tv-peng på Luleå!

skönt att det äntligen drar igång!

muRum 2010-09-15 21:52

Skulle jag säga en rak rad skulle jag säga

1
1
2
1
2

Annars har jag som odds och matchspel så kör jag på

HV71
HV71 - Dif över 5.5
Södertälje
Färjestad :

Mina tankar mer text kommer imorrn i min speldagbok.

Daniló 2010-09-15 22:14

Brynäs går för vinst :drunk:

hultas 2010-09-15 22:58

Brynäs kör över MoDo och HV vinner enkelt mot DIF.

laban1982 2010-09-16 05:21

Skellefteå tar Färjestad i hemma premiären

htsolna08 2010-09-16 05:30

Jag tror på Södertälje, 1.79 ML pinnacle testar jag!

vonschweikert 2010-09-16 06:24

Grymt svårtippat. Försäsongsstatistiken brukar heller inte vara mkt att lita på. Ta t ex Modo 2007 när de blev trea i serien och vann guld. På försäsongen vann de en match av 10. Ifjol vann de 8 av 11 men fick kriga i botten och blev till slut nia.

AndreasB1897 2010-09-16 07:50

Jag tycker MoDo har blivit lite underskattade i år, dom har absolut ingen dålig trupp och får dom ihop lag bygget så kan detta sluta med en top 4 placering.
Borta premiär mot Brynäs och vi får 2.50 ML på MoDo så tror jag att ja klipper!

linusjkpg 2010-09-16 09:03

Brynäs tror jag inte så mycket på jag heller, skulle nog inte tilltalat mig även om oddset låg på 2,00 men jag tackar när bolagen erbjuder runt 3,10 på Modo och satsar en slant

Modo har ett spännande lag, med nya spelare såsom Robert Rosen, Anton Hedman, Turkko, Blomqvist, Dimitrakos, Ritchie och Cook, och även gamlingarna Timander, Sundström osv.

Nä detta kan Modo mycket väl vinna och jag har ingen aning om varför brynäs står i så lågt odds som 1,7-1,8

sportdojan 2010-09-16 15:02

Nu är jag väl aningen färgad (MODO), men tycker inte att Brynäs känns såååå mkt bättre. ML @2.5 på MODO känns ok och spelas med 4/10u.

Testar även ett "fegspel" på Ö 5 @ 1.57 i DIF - HV 71. 6/10u.

Får väl se om det blir dumstruten i slutet av kvällen.

chanix 2010-09-16 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av linusjkpg (Inlägg 62184)
Brynäs tror jag inte så mycket på jag heller, skulle nog inte tilltalat mig även om oddset låg på 2,00 men jag tackar när bolagen erbjuder runt 3,10 på Modo och satsar en slant

Modo har ett spännande lag, med nya spelare såsom Robert Rosen, Anton Hedman, Turkko, Blomqvist, Dimitrakos, Ritchie och Cook, och även gamlingarna Timander, Sundström osv.

Nä detta kan Modo mycket väl vinna och jag har ingen aning om varför brynäs står i så lågt odds som 1,7-1,8

Titta på Brynäs Elitseriepremiärer under de senaste åren, lägg sedan till deras försäsong så har du nog det bästa Brynäs på väldigt länge. Brynäs kommer troligtvis att leka med Modo ikväll i Läkerolen. Jag tar skammen som kommer om jag har fel dock!

kingscania 2010-09-16 16:12

Citat:

Ursprungligen postat av chanix (Inlägg 62271)
Titta på Brynäs Elitseriepremiärer under de senaste åren, lägg sedan till deras försäsong så har du nog det bästa Brynäs på väldigt länge. Brynäs kommer troligtvis att leka med Modo ikväll i Läkerolen. Jag tar skammen som kommer om jag har fel dock!

Du glömde nämna vilka du håller på....:evilgrin39:

Att kunna få en bra bit över 3 gånger pengarn på Modo bort mot Brynäs, i en premiär, där Modo fått mängder med nya spelare, samtidigt som Brynäs tappat Markström. Bjurling är inte i NÄRHETEN!

Berra 2010-09-16 16:56

Första omgången, alltid knepigt och därför avstår jag helt idag. Tycker dock att Modo fått sig ett saftigt odds. Kan nog visa sig lönt att våga sig på ett lir där...

Sapher 2010-09-16 17:36

Har satsat på kryss i samtliga matcher. Singlar såklart!

chanix 2010-09-16 19:25

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 62283)
Du glömde nämna vilka du håller på....:evilgrin39:

Att kunna få en bra bit över 3 gånger pengarn på Modo bort mot Brynäs, i en premiär, där Modo fått mängder med nya spelare, samtidigt som Brynäs tappat Markström. Bjurling är inte i NÄRHETEN!

Trodde det var uppenbart vilka jag håller på :) Men 0-2 nu, enligt mig ganska orättvis ställning då Brynäs dominerat det mesta av matchen hittils, tappade dock lite av sitt spel de sista 10 minuterna av andra perioden.. Klubbor går av vid frilägen, folk snubblar precis vid avslut etc.. Modo tar till vara på sina chanser. Fail på mig, kris i Brynäs.. SM-guld till Modo och kvalspel för Brynäs!! :drunk:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved