Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   REK Leksands if- Västerås 29/9 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/4062-leksands-if-vaesteras-29-9-a/)

svelander 2010-09-29 13:22

Leksands if- Västerås 29/9
 
Då vare dags för en till rek i hockeyallsvenskan, idag spelar Leksand hemma mot VIK, båda lagen kommer med bra formkurvor speciellt Leksand som börjat säsongen strålande bra!

Om vi ska börja med bortalaget så kommer de till Dalarna med följande matcher i ryggen:

VIK-Malmö 4-2
Sundsvall-VIK 3-2
Tingsryd-VIK 6-3
VIK-Bofors 5-0

Statistiken säger 2 segrar och 2 förluster, förlusterna kom mot tingsryd nykomling, och den andra kom borta mot Sundsvall en match som VIK spelade riktigt dåligt! kom aldrig upp i någon fart och drog på sig otroligt många utvisningar.
Västerås som jag ser som en bra maskin med ett antal spelare som sticker ut lite ur mängden.

VIK har några spelare på frånvarolistan inför kvällen match:

Andreas Lindh
Peter Öberg
Jonas Emmerdahl

Om vi ska gå över till hemmalaget Leksand som även dom startat säsongen väldigt imponernade, efter en säker derbyvinst i premiären mot Mora har det bara rullat på.
Leksands spelade matcher har sett ut på följande sett

Bofors-Leksand 2-4
Leksand-Almtuna 3-1
Oskarshamn-Leksand 3-4 s.d.
Leksand-Mora 7-1

Som jag ser det har Leksand övertygat och visat många kritiker som tror att Leksand kommer få en halvbra säsongen med tanke på spelare som gått.
Personligen tycker jag absolut det är ett lyft för klubben att många juniorer, blivande storspelare som jag många av dem kan bli! Ska bli spännande att följa dem i kvällens match.

Leksand har några avbräck dock inte några betydande för laget
Moe och Kollar borta pga skada, Erik Hansen vilade senaste träningen och är osäker att spela pga sjukdom.

Sammanfattningsvis tror jag Leksand kommer vinna denna match, de har ett bättre lag än VIK och efter vad jag såg av Västerås borta mot Sundsvall ska Leksand vinna detta till ett fint odds enligt mig.
1.45 på bet365 spelas stort :thumbup:

Malte722 2010-09-29 13:32

Låter väldigt vettigt enligt mig.. jag är lite sugen på asien -1.5 på leksand.. vågar man det tror du?

svelander 2010-09-29 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av Malte722 (Inlägg 64522)
Låter väldigt vettigt enligt mig.. jag är lite sugen på asien -1.5 på leksand.. vågar man det tror du?



Det tror jag absolut kan vara ett bra spel! Leksand är starka hemma och borde kunna göra ett par kassar!:)

Thore10 2010-09-29 13:37

Citat:

Ursprungligen postat av svelander (Inlägg 64520)
Statistiken säger 3 segrar och en förlust, förlusten kom borta mot Sundsvall en match som VIK spelade riktigt dåligt!

VIK torskade väl mot Tingsryd med 6-3? så man har förlorat båda sina bortamatcher hittills. Statistiken i inbördes möten lagen emellan är det stor fördel Leksand, 9 vinster och 1 torsk i förlängning. Tror också Leksand vinner, lirade till 1.60 på Betfair för någon timme sen :)

AndreasB1897 2010-09-29 14:29

Citat:

Ursprungligen postat av Thore10 (Inlägg 64527)
VIK torskade väl mot Tingsryd med 6-3? så man har förlorat båda sina bortamatcher hittills. Statistiken i inbördes möten lagen emellan är det stor fördel Leksand, 9 vinster och 1 torsk i förlängning. Tror också Leksand vinner, lirade till 1.60 på Betfair för någon timme sen :)

Japp dom förlorade borta me 6-3.

svelander 2010-09-29 15:18

Citat:

Ursprungligen postat av Thore10 (Inlägg 64527)
VIK torskade väl mot Tingsryd med 6-3? så man har förlorat båda sina bortamatcher hittills. Statistiken i inbördes möten lagen emellan är det stor fördel Leksand, 9 vinster och 1 torsk i förlängning. Tror också Leksand vinner, lirade till 1.60 på Betfair för någon timme sen :)




oj helt fel! precis, de har förlorat båda borta:) det låter bra de, bara att jobba in den nu:)

svelander 2010-09-29 20:29

för dåligt Leksand! riktigt besviken på att de tappar, speciellt ena målet, ett riktigt jävla skitmål!!:sad:

Erikbgif 2010-09-29 23:13

Mm vilket fiasko, den här matchen måste dom ta!

DamageINC 2010-09-30 00:13

Som leksandsfan har jag märkt särskilt de senaste åren att det fungerar inte att studera trender när det gäller detta lag. Allt för ofta följs flera bra insatser upp med torsk mot Oskarshamn, Sundsvall eller nåt annat skitlag. Mot VIK har vi haft flyt flera av de senaste matcherna så det var väl dags att dom fick vinna, tyvärr...

Wanghao 2010-09-30 12:24

Satan vilken skön hemresa det blev!

Här kommer Mårtensson....



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved