![]() |
HV71 - Frölunda 30/9
Frölunda saknar 4 ordinarie backar.
Mäenpää Bäckman Tömmernäs Mäntymää Hvs matcher Djurgårdens IF - HV 71 3 - 2 ( 1-0, 0-1, 2-1 ) HV 71 - Brynäs IF 5 - 4 ( 1-1, 0-1, 3-2, 1-0 ) HV 71 - Linköpings HC 2 - 1 ( 0-0, 0-0, 1-1, 1-0 ) Luleå HF - HV 71 3 - 2 ( 0-2, 1-0, 2-0 ) Hv har ingen vinst efter full tid. Laget är storfavoriter till SM-guldet. Då är det på tiden att man visar det. Frölunda som saknar 4 ordinarie backar och som bara har en vinst under ordinarie tid. Frölundas matcher Timrå IK - Frölunda HC 6 - 2 ( 2-0, 2-1, 2-1 ) Frölunda HC - AIK IF 0 - 1 ( 0-0, 0-0, 0-0, 0-1 ) Färjestads BK - Frölunda HC 2 - 3 ( 1-1, 0-1, 1-1 ) Frölunda HC - Brynäs IF 4 - 3 ( 1-0, 2-1, 0-2, 0-0, 1-0 ) jag lirar på nordicbet. Där får jag 1.70 på HV vinst hcp 0-1 ger 2.10. Jag lirar, gör ni? (blev en snabbrek. diskutera och ge synpunkter) |
Att vi skulle vara storfavoriter till att försvara SM-guldet var väl att ta i ändå? ;)
Imorgon återkommer äntligen Djurgårdsdräparen AKA Guldhjälten Laine i matchning, dessutom är också Torp tillbaka i backbesättningen. Ljusning minst sagt! Dock är Ledin och Louma fortsatt skadade och satta ur spel, dessutom är det ? för Petersson imorgon. Dags att ta första segern efter 60min spelade imorgon kväll! :) |
Storfavoriter var ni allt. Tillsammans med FBK.
Tror också på HV71. Frölunda har spelat skit i alla de matcher jag har sett förutom mot just FBK som de har en förmåga att resa sig mot när de är i formsvackor. 6-2 HV71 blir det. |
Japp, HV och FBK storfavoriter.
HV är som de rutinerade gubbarna. Lunkar sig bitvis igenom serien, för att sen tända till i slutspelet. Nu har de lunkat några omgångar. Här kommer första segern. Blev 8-1 i European Trophy. Tror inte på så stora siffror, det räcker med seger med ett. |
Jag tror på HV med, -1.5 mån tro ??
|
Lägg där till att "Pebben" är avstängd :)
|
Citat:
Ingen dum gissning :) |
Hur värderar ni HVs vinstchans idag 1-10?
|
Citat:
|
HV är favoriter, men oddset känns lite väl lågt för min smak.
|
Hatar frölunda!
|
Detta borde Hv71 avgjort i första perioden...
|