Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   REK 2010-10-09 Boston Bruins - Phoenix Coyotes (NHL) (https://www.sharps.se/forums/ishockey/4211-2010-10-09-boston-bruins-phoenix-coyotes-nhl/)

AndreasB1897 2010-10-09 13:23

2010-10-09 Boston Bruins - Phoenix Coyotes (NHL)
 
Datum: 2010-10-09
Tid: 18:00
Sport: Ishockey
Land: Internationellt
Liga: NHL
Match: Boston Bruins - Phoenix Coyotes

Spel: Phoenix CoyotesML
Insats: 3.50
Odds: 2.100
Bolag:

Motivering:
Tjena grabbar! Detta är min första REK på Sharps så ni får ha lite förståelse.

NHL premiär idag för båda lagen men matchen spelas på neutral is i Tjeckien.

Skador Boston:
Marc Savard C
Tim Thomas G
David Krejci C
Marco Sturm LW
Trent Whitfield C
Dennis Seidenberg D

Skador Phoenix:
Martin Hanzal C
Shane Hnidy D
Kurt Sauer D

Ni kan bedöma hur tunga skadorna är själva men jag tycker helt klart att Bostons är betydligt tyngre än Phoenix.
Phoenix senaste match borta mot Dinamo Riga var ingen höjdare spelmässigt från något av lagen. Samtidigt som Boston slog Liberec borta med 7-1 och imponerade stundtals. Jag tror att det blir annorlunda idag och att Phoenix kommer höja sig ett par nivåer nu när det är premiär och betydligt svårare motstånd. Båda trupperna är nästan jämn starka och nu när Boston har både mer och tyngre skador så tror jag att det kan vara det lilla som faktiskt avgör idag. 2.10 på ML (Inklusive övertid och straffar) är ett litet överodds då jag trodde oddsen skulle hamna på 1.90-1.90.

Lycka till ni som vågar rygga! :cheers:

KungK2 2010-10-09 13:50

Har funderat en del på matchen själv och som Bostonfan måste jag bara fråga hur säker du är på skadestatusen i Bruins? Är det bekräftade skador?

Savard, Sturm och Whitfield är långtidsskador och inget nytt men däremot har ju Thomas, Seidenberg och Krejci spelat under försäsongen efter sina skador. Såvida de inte drabbats av färska bakslag borde de vara med.

Bara som en liten notis om man nu bygger ett ev spel på skadorna:cheers:

AndreasB1897 2010-10-09 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av KungK2 (Inlägg 66831)
Har funderat en del på matchen själv och som Bostonfan måste jag bara fråga hur säker du är på skadestatusen i Bruins? Är det bekräftade skador?

Savard, Sturm och Whitfield är långtidsskador och inget nytt men däremot har ju Thomas, Seidenberg och Krejci spelat under försäsongen efter sina skador. Såvida de inte drabbats av färska bakslag borde de vara med.

Bara som en liten notis om man nu bygger ett ev spel på skadorna:cheers:

Har tagit skadorna från http://www.cbssports.com/nhl/injuries och dom brukar vara nästan klockrena. Sen var kanske inte hela reken uppbyggd på skadorna utan lite av den ;) Men som jag förstått det så är det lite DTD och jag läste även någon annanstans att i alla fall Thomas inte skulle vara med.

calahan 2010-10-09 14:00

Thomas är ju inte förstemålis så inget avbräck precis. Dessa skadorna är inget nytt under solen. GL iaf.

AndreasB1897 2010-10-09 14:03

Citat:

Ursprungligen postat av calahan (Inlägg 66838)
Thomas är ju inte förstemålis så inget avbräck precis. Dessa skadorna är inget nytt under solen. GL iaf.

Jo jag vet, men lika bra att skriva med alla skador, annars kommer det någon som frågar varför man inte skrev med han etc.

tompa87 2010-10-09 14:06

enligt NHL.com så verkar Krejci och Seidenberg vara redo iaf:

Coyotes forward Ray Whitney and defenseman Derek Morris have been dealing with lingering lower-body injuries since arriving in Europe. Whitney skated full-out in practice Friday, but Morris did not take the ice. Both, though, are expected to play. … Boston is without top center Marc Savard, who did not make the trip as he deals with post-concussion symptoms.

AndreasB1897 2010-10-09 14:09

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 66840)
enligt NHL.com så verkar Krejci och Seidenberg vara redo iaf:

Coyotes forward Ray Whitney and defenseman Derek Morris have been dealing with lingering lower-body injuries since arriving in Europe. Whitney skated full-out in practice Friday, but Morris did not take the ice. Both, though, are expected to play. … Boston is without top center Marc Savard, who did not make the trip as he deals with post-concussion symptoms.

Okej, tror dock inte dom påverkar matchen särskilt mycket. Vi får väll se när matchen börjar och vilka som är med. Day-to-day skador är inte alltid lätt att lista ut.

calahan 2010-10-09 14:09

Om bryz och rask lirar som de kan borde denna gå under. Men en låg lina är alltid besvärligt.

AndreasB1897 2010-10-09 14:18

Citat:

Ursprungligen postat av calahan (Inlägg 66843)
Om bryz och rask lirar som de kan borde denna gå under. Men en låg lina är alltid besvärligt.

Har dock lirat ML på Phoenix och jag tror inte dom ska ha några problem och överlista Rask och co.

KungK2 2010-10-09 14:39

Fick bli ett spel på Bruins för min del. Lite med hjärtat vilket alltid är lurigt men vi får se:) Krejci får leda offensiven och dessutom på "hemmaplan" i Tjeckien vilket nog kommer lyfta honom ordentligt.

Vi får hoppas på det bästa även om vi har spel mot varandra så att säga:cheers:

tompa87 2010-10-09 15:04

jag tycker överspel är lockande med så låg lina, east vs west är ofta målrika tillställningar, Boston har dessutom sett heta ut offensivt dem senaste matcherna.

Men, 2 bra målvakter och i grunden defensiva lag..
svårbedömt.

mackyyy 2010-10-09 15:18

Bruins
Marc Savard C 09/22/2010 is out indefinitely Out post-concussion symptoms
Marco Sturm C 09/13/2010 is expected to miss at least two months Out right knee surgery
Trent Whitfield C 09/13/2010 is out indefinitely Out Achilles surgery

Coyotes
Kurt Sauer head 10/07/2009

Galeocerdo cuvier 2010-10-09 15:37

Anser även jag att spelvärdet ligger i Phoenix med tanke på hur det såg ut under pre-season samt skadesituation men även neutral is, skippade dock att spela. Lycka till!

Incinerate! 2010-10-09 17:21

Jag kör X(låg insats) samt under 6.5 mål(hög instats):popcorn:

Bender 2010-10-09 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av Incinerate! (Inlägg 66902)
Jag kör X(låg insats) samt under 6.5 mål(hög instats):popcorn:

Om man får fråga var hittar du linan på under 6.5 och till vilket odds?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved